2015-04-19, 15:15
Medlem
Racerbyces avatar
Någon som vet hur det funkar om man har släkt eller vänner utomlands som skickar någon eller några flaskor som "gåva"? Fastnar dessa i tullen också? Eller bara försändelser som kommer från kända leverantörer?
Citera
2015-04-20, 20:25
Medlem
Vinsajten har tagit bort "Vi tar inte emot några beställningar pga kraftiga leveranser"

Men står bla även så här under köpvillkor, minns inte om det stog så tidigare.

Copy/paste

Försäljning sker fritt Vinsajtens lager i Tyskland. Frakt beställes separat efter lagd order alternativt om du önskar hämta upp din order själv. Tysk alkoholskatt och moms är inkluderat i alla priser. I enlighet med punktskattedirektivet skall punktskatt betalas i konsumtionslandet för de alkoholhaltiga varor som man importerar via ett fraktbolag. Vi rekommenderar att du tar kontakt med ditt lands skattemyndighet för närmare information gällande punktskatten.
Citera
2015-04-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeder
Vinsajten har tagit bort "Vi tar inte emot några beställningar pga kraftiga leveranser"

Men står bla även så här under köpvillkor, minns inte om det stog så tidigare.

Copy/paste

Försäljning sker fritt Vinsajtens lager i Tyskland. Frakt beställes separat efter lagd order alternativt om du önskar hämta upp din order själv. Tysk alkoholskatt och moms är inkluderat i alla priser. I enlighet med punktskattedirektivet skall punktskatt betalas i konsumtionslandet för de alkoholhaltiga varor som man importerar via ett fraktbolag. Vi rekommenderar att du tar kontakt med ditt lands skattemyndighet för närmare information gällande punktskatten.

Enligt http://web.archive.org/web/201405230...nd-conditions/ så fanns samma text 23 maj 2014. Så inget uppdaterat
Citera
2015-04-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack
Enligt http://web.archive.org/web/201405230...nd-conditions/ så fanns samma text 23 maj 2014. Så inget uppdaterat

Maila till dom att nu kan ju sända mitt paket.

Fick svaret av Roy, ja om du betalar 32 euro.

Hm, först skulle dom skicka paketen när det löst sej med svenska tullen, sen skulle dom skicka tillbaka pengarna för frakten och nu detta.....

Tror inte ett dugg på e-box
Citera
2015-04-21, 13:12
Medlem
Passifloras avatar
Jag hade 2 lådor på väg med frakt från ebox. Jag beställde i Januari. Jag hade också fått mail om att det skickats tillbaka till Tyskland med häromdagen dök en av lådorna upp som jag hämtade ut på min lokala ICA-butik...

Kan man på något sätt prova med ett fraktbolag som inte bryr sig så mycket om vad som är i paketet så att det kanske glider igenom tullen? Isf, vad skulle det kunna vara för bolag?
Citera
2015-04-21, 13:27
Medlem
Jofs avatar
Så olika uppgifter att jag tolkar det som ett det pågår ett visst kaos hos leverantörer och fraktbolag. Man vet inte riktigt hur man skall förhålla sig. Hoppas det reder ut sig.
Citera
2015-04-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så olika uppgifter att jag tolkar det som ett det pågår ett visst kaos hos leverantörer och fraktbolag. Man vet inte riktigt hur man skall förhålla sig. Hoppas det reder ut sig.

Intressant att prova Vingrossen kanske. Spännande och se hur det funkar med deras nya fraktbolag Hemboxen eller tnt247.
Citera
2015-04-21, 18:03
Medlem
Ojsan hoppsan, trodde min alkohol skulle bli kvar i Tyskland som jag beställde i januari, fick ett paket för en månad sen så hade räknat bort att få resten utan att betala punktskatt.
Fick dock en leverans idag med 12 flaskor, gissa om jag vart glad! Nu saknas det bara 3 flaskor sen är allt hemma, kommer det inte så låter jag flaskorna bli kvar i Tyskland o kasseras

Vinsajten är det beställt ifrån.
Citera
2015-04-23, 08:11
Medlem
Beställ INTE från Vingrossen nu efter dom har öppnat igen!!
Kommer inom kort berätta hur illa dom behandlar sina trogna kunder.
Citera
2015-04-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas30
Beställ INTE från Vingrossen nu efter dom har öppnat igen!!
Kommer inom kort berätta hur illa dom behandlar sina trogna kunder.

Har du fått kontakt med vingrossen?
Citera
2015-04-23, 14:12
Medlem
Jag kommer inom kort redogöra hur illa dom skött mitt och säkert många andras ärende.
Kan snabbt berätta bara att min och många andras ordrar ligger på Wegos:s lager (deras transportbolag)
som ligger ungefär 2 km från Vingrossen i Flensburg.
Dom har inte ordnat transport tillbaka till Vingrossens utan allt kommer hällas ut 1/5 (enligt Wego) detta är det ju ingen som tror på det är ju bara skitsnack. Allas beställningar som ligger och väntar kommer givetvis att köras till Vingrossen hela 2 km och upp i hyllorna igen det behöver ju man inte vara Einstein för att fatta.

I stället för att sköta detta på ett bra sätt har dom lurat ett stort antal kunder.
Dessutom hade Vingrossen öppen sin sida i över 1 vecka efter tullen började stanna lastbilar så du kan ju tänka dig hur många som hann beställa, jag var en av dom.

Kommer snart redogöra hur jag varit i kontakt med både Vingrossen och Wego och hur dom har dragit ut på tiden att gå till den 1/5.

Ska ge dom några dagar till på sig att ordna upp detta antingen genom att köra tillbaks beställningarna
hela 2 km. till Vingrossen och betala tillbaka pengarna eller skicka iväg det med deras nya transportbolag som jag tror är samma som förut de har bara bytt namn.
Citera
2015-04-23, 16:42
Medlem
Accepteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas30
Jag kommer inom kort redogöra hur illa dom skött mitt och säkert många andras ärende.
Kan snabbt berätta bara att min och många andras ordrar ligger på Wegos:s lager (deras transportbolag)
som ligger ungefär 2 km från Vingrossen i Flensburg.
Dom har inte ordnat transport tillbaka till Vingrossens utan allt kommer hällas ut 1/5 (enligt Wego) detta är det ju ingen som tror på det är ju bara skitsnack. Allas beställningar som ligger och väntar kommer givetvis att köras till Vingrossen hela 2 km och upp i hyllorna igen det behöver ju man inte vara Einstein för att fatta.

I stället för att sköta detta på ett bra sätt har dom lurat ett stort antal kunder.
Dessutom hade Vingrossen öppen sin sida i över 1 vecka efter tullen började stanna lastbilar så du kan ju tänka dig hur många som hann beställa, jag var en av dom.

Kommer snart redogöra hur jag varit i kontakt med både Vingrossen och Wego och hur dom har dragit ut på tiden att gå till den 1/5.

Ska ge dom några dagar till på sig att ordna upp detta antingen genom att köra tillbaks beställningarna
hela 2 km. till Vingrossen och betala tillbaka pengarna eller skicka iväg det med deras nya transportbolag som jag tror är samma som förut de har bara bytt namn.

Sitter i samma båt. Blir att överge vingrossen om dom inte åtgärdar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in