2016-08-26, 06:53
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argahannen
Har kikat bakåt ett par sidor men inte hittat svar, så hoppas jag inte ställer en fråga som redan ställts i närtid. Isåfall ber jag om ursäkt på förhand.

Jag har inte beställt på flera år nu så har inte koll på vilka butiker som är bra. Då beställde jag ifrån Vingrossen och det gick bra.

Jag är ute efter vodka, så billigt som möjligt, ca 6 flaskor. Helst 40% men hellre något under om prisskillnaden är stor.

6 flaskor brukar ju vara ett kolli normalt, men om ett kolli hos något bolag är något färre eller fler flaskor gör inget.

Vad är billigast totalkostnad inkl frakt? Det går givetvis bra att skicka pm om man inte vill avslöja fraktbolag m.m.

Uppskattas stort om någon kan ge tips!
Jag har hittat en vodka på en sida som har 5.08ml alkohol per krona, fast den är 38% procentig 1 liter
Senast redigerad av Luftgevar 2016-08-26 kl. 06:56.
Citera
2016-08-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Eftersom jag beställt från Vinsajten med gott resultat rekommenderar jag dem. Frakt 6 flaskor a 1L ca 10 kg brukar gå på runt 250 kr.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag har hittat en vodka på en sida som har 5.08ml alkohol per krona, fast den är 38% procentig 1 liter

Tack, men ca 200 kr/L är inte direkt billigt. Skrev du fel får du gärna korrigera, samt länka till butiken.

Någon som har smakat på de billiga vodkasorterna och kan ge ett utlåtande? Kan man snapsa dem eller måste man göra drinkar för att få ned dem?
Tex Black Jack (Bodegashop), Dworek (Vinsajten), Wolga (Vingrossen).
Och om man jämför dem med klassiska vodkan som tex absolut, koskenkorva, smirnoff....?
Senast redigerad av argahannen 2016-08-27 kl. 21:45.
Citera
2016-08-28, 11:59
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Tack!

Tack, men ca 200 kr/L är inte direkt billigt. Skrev du fel får du gärna korrigera, samt länka till butiken.

Någon som har smakat på de billiga vodkasorterna och kan ge ett utlåtande? Kan man snapsa dem eller måste man göra drinkar för att få ned dem?
Och om man jämför dem med klassiska vodkan som tex absolut, koskenkorva, smirnoff....?
Det var Black Jack som jag syftade på. 75kr litern är fitta billigt.

Själv brukar jag köpa 1L Fjodor Vodka för 92kr. Tycker den smakar helt okej, bara shottat rent ett fåtal gånger dock men.
Citera
2016-08-28, 16:58
Medlem
tips,köp jelzin 3l box.
Citera
2016-08-28, 23:32
Medlem
Nu har man nyss gjort en beställning på Scandinavian Park med N*****g som fraktbolag. Peppar peppar
Citera
2016-08-29, 14:48
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:

Jag fick en gång en flaska vodka som kostade 50 kr i Tyskland. Blev inte ett dugg full av den. Köpte "80%" vodka på petflaska i Estland, blev inte full av den heller. Blir rejält full av några groggar på Absolut. Kontentan av detta är man ska inte lita på för billig sprit, kvalitet kostar.

Vinsajten har starkare varianter av Gordon Dry Gin 47,3% och Finsbury Dry Gin 60% bägge blir jag rejält dragen på. Köpte även Koskenkorva 60% för ca 200 kr för 1 liter vilken jag inte hunnit testa ännu men Koskenkorva är välkänt märke så den kommer nog funka. Jag tror detta är mest bang för pengarna om målet är att bli full

Annars kan man hitta bra priser på Heathrow t.ex. om man är på väg hem därifrån.
Citera
2016-08-29, 16:34
Medlem
Dworek fungerar utmärkt som drink- eller blanda shots vodka.
Citera
2016-08-31, 07:10
Medlem
smygarn08s avatar
Jeltzin 3 liters boxen funkar fint. Smakar rätt neutralt... Bra att ha hemma
Citera
2016-09-04, 10:40
Medlem
Dvorek är riktig fulvodka. Höjer ett varningens finger för den.

Däremot som några nämner. Jeltzin 3L är riktigt bra vodka. Den är lite svagare än gemene vodka.
Citera
2016-09-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Dvorek är riktig fulvodka. Höjer ett varningens finger för den.

Däremot som några nämner. Jeltzin 3L är riktigt bra vodka. Den är lite svagare än gemene vodka.
37,5% är väl kanske inget som river upp strupen men ingen helt ovanlig styrka, är väl minimum för att det skall få kallas vodka har jag för mig jag läst någonstans. Hygglig sprit och Bib är en praktisk förpackning, lätt, stöttålig, utrymmeseffektiv, 1 Bib är billigare än 3 literflaskor. Inte så sexig att servera från men går ju att tappa över i flaska med valfri etikett 😀
Citera
2016-09-05, 17:46
Medlem
Luftgevars avatar
Beställde ett paket med sprit med N*****g och idag när jag var på jobbet fick jag notification ''Out for delivery''. Antar helt enkelt att paketet var påväg hem till och tänkte att dem lämnar väl en lapp i brevinkastet om att de varit å försökt lämna ett paket och jag kan hämta det på ica senare.

Gick in och kollade nu på fraktstatusen, och det står såhär ''Unfortunately we have not been able to deliver your parcel.
Consignee address not correct.''

Vad menar dem med det? Hittade dem inte vilken lägenhet jag bodde i? Eller skriver dem bara så för att ingen öppnade dörren när dem knackade på?
Citera
2016-09-05, 20:15
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Beställde ett paket med sprit med N*****g och idag när jag var på jobbet fick jag notification ''Out for delivery''. Antar helt enkelt att paketet var påväg hem till och tänkte att dem lämnar väl en lapp i brevinkastet om att de varit å försökt lämna ett paket och jag kan hämta det på ica senare.

Gick in och kollade nu på fraktstatusen, och det står såhär ''Unfortunately we have not been able to deliver your parcel.
Consignee address not correct.''

Vad menar dem med det? Hittade dem inte vilken lägenhet jag bodde i? Eller skriver dem bara så för att ingen öppnade dörren när dem knackade på?
Åkte till postkontoret å hämtade det. Problem löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in