2013-05-16, 21:16
Medlem
Om man söker i tråden så kan man hitta folk som har berättat att vissa butiker märker med "20 års åldersgräns" eller liknande på. Så då kan du förlora varorna utan pengarna tillbaka. Dessutom finns ju alltid risken att det fastnar i tullen vilket innebär att skattmasen pekar med fingret och eftersom att du är minderårig så kanske det medför komplikationer av något slag.
Citera
2013-05-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Nej det har inte jag heller, kanske värt att testa att beställa? Vad är det värsta som kan hända? :P

Ett tips som jag gjorde är att skriva in ditt syskons namn och personnummer (eller dina föräldrars). Sedan när du ska hämta ut paketet på posten, då "lånar" du legget som paketet är skriven på och tar med dig ditt eget så du kan bevisa att ni är i samma familj. Sen är det bara att börja dricka
Citera
2013-05-17, 18:23
Medlem
Fat-Mikes avatar
Någon som nyligen handlat från vinsajten? Tänkte köra e-box men vet inte hur säkert det är. Syns det på lådorna vad det innehåller? Tänkte bara köpa 2 flak öl och 2 flaskor sprit.

tacksam för svar!
Citera
2013-05-18, 22:39
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotPot
Ett tips som jag gjorde är att skriva in ditt syskons namn och personnummer (eller dina föräldrars). Sedan när du ska hämta ut paketet på posten, då "lånar" du legget som paketet är skriven på och tar med dig ditt eget så du kan bevisa att ni är i samma familj. Sen är det bara att börja dricka
Haha förbannat bra förslag
Citera
2013-05-21, 21:51
Medlem
Vinboden är bra snabb leverans 3-4 dagar relativt billigt. Har väl inte det bästa utbudet men nöjer man sig med Jeltsin baginbox så
Citera
2013-05-23, 10:44
Medlem
Råttan!s avatar
Nu börjar jag bli sugen på att göra en beställning igen, men hur ligger det till nu? Läste för ett tag sen att tullen tagit rätt många paket, har det lugnat ner sig nu?

Skulle helst beställa från vinsajten igen då det fungerat bra och alltid varit riktigt snabba, nån som beställt därifrån nyligen?

Eller har nån beställt från något annat ställe som gått smärtfritt nyligen?
Citera
2013-05-23, 17:37
Medlem
Monstershoess avatar
Testar nu åldern på dessa hemsidor där man måste ha det. Lagt en beställning med helt fel födelsedatum för att en gång för alla säkerställa om åldern har någon betydelse alls eller bara är skitsnack och om åldern kollas på posten eller ej. Tror dock det sistnämnda är otroligt tveksamt... men vi får se!
Citera
2013-05-23, 17:40
Medlem
Monstershoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
Nu börjar jag bli sugen på att göra en beställning igen, men hur ligger det till nu? Läste för ett tag sen att tullen tagit rätt många paket, har det lugnat ner sig nu?

Skulle helst beställa från vinsajten igen då det fungerat bra och alltid varit riktigt snabba, nån som beställt därifrån nyligen?

Vingrossen med WeGo har alltid funkat för mej och har gjort två beställningar inom de senaste två månaderna och båda gångerna har det funkat jättebra! Vet att många andra är jättenöjda med vingrossen och WeGo också!
Citera
2013-05-23, 17:41
Medlem
Fat-Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!

beställde från vinsajten(e-box) i måndags, borde få det i början av nästa vecka ev. imorgon. Skriver i tråden så fort det kommit fram/hamnat i tullen. Fått känslan att det lungnat der sig men vet inte säkert.
Citera
2013-05-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat-Mike
beställde från vinsajten(e-box) i måndags, borde få det i början av nästa vecka ev. imorgon. Skriver i tråden så fort det kommit fram/hamnat i tullen. Fått känslan att det lungnat der sig men vet inte säkert.

Svårt att lita på Vinsajten tycker jag men..
Citera
2013-05-23, 23:29
Medlem
Fat-Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatistheshit

Varför då? Har aldrig hört något allt för dåligt om dem. Har inte heller hört att något e-box paket ska ha fasnat i tullen.
Citera
2013-05-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatistheshit

Förstår inte heller vad du menar.
Jag har köpt därifrån ett antal gånger och alltid fått precis vad jag beställt och det har
varit mycket bra packat. De har svarat snabbt och korrekt de gånger jag mailat dem och
frågat om något. De brukar leverera i en brun kartong av hårdpapp med tyska lappar om försiktighet
för att det innehåller glas påklistrat.
Jag har alltid använt e-box för transport och (ta i trä) paketet har alltid kommit fram snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in