Citat:
Ursprungligen postat av Vethut
Hur kommer det att påverka min framgångsrika karriär som spritsmugglare?
Tankar om det hela?
http://www.gp.se/matdryck/1.886520-k...a-vin-pa-natet
Bara att fortsätta och beställa, inte mer med det

Hutlösa priser på Systembolaget p.g.a den alkoholskatten i Sverige och att dom inte erbjuder en liters flaskor istället för 700 ml är för mig en saga.
Båtarna får ju sälja flaskor på en liter och öl på 33cl som norrlands guld och mariestad. Menar det, kan väl inte vara så jävla svårt och lyfta in lite större mängder på bolaget? Istället för 700 ml, börja sälja en liter på flaskor som whiskey, vodka och rom.
Sen måste systembolaget utveckla sitt jävla sortiment det går inte att år efter år ligga på stenåldern hela tiden. Kan väl inte vara så svårt att plocka in lite nya ölsorter som Canadian Molson Beer eller liknande?
Jag blir så förbannat trött på alla dessa historier i media om hur folk klickar hem sprit via burken direkt till dörren. Om farbror staten kanske skulle ta och klubba igenom fyra saker, alkoholskatten sänk den ,börja sälja flaskor på en liter och erbjud oss kunder att kunna handla en flaska vin eller starköl på en Söndag. Jag vill inte behöva ta kompledigt eller gå tidigare från jobbet p.g.a att jag måste hinna till systemet p.g.a deras sjuka öppettider. Sen måste systembolaget uttöka sina öppettider på Lördagar, alltså det går inte att ha öppet till 15.00-16.00, ha öppet till i alla fall 18.00-19.00.