2012-03-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vethut
Hur kommer det att påverka min framgångsrika karriär som spritsmugglare?

Tankar om det hela?

http://www.gp.se/matdryck/1.886520-k...a-vin-pa-natet

Att du bunkrar upp 3000L innan, och därefter börjar köra över men en VAN själv och hämta sakerna! :P
Citera
2012-03-13, 20:51
Medlem
Citat:

Tankar om det hela?

Undrar precis detsamma!
Citera
2012-03-14, 09:16
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:

Tankar om det hela?

Bara att fortsätta och beställa, inte mer med det Hutlösa priser på Systembolaget p.g.a den alkoholskatten i Sverige och att dom inte erbjuder en liters flaskor istället för 700 ml är för mig en saga.

Båtarna får ju sälja flaskor på en liter och öl på 33cl som norrlands guld och mariestad. Menar det, kan väl inte vara så jävla svårt och lyfta in lite större mängder på bolaget? Istället för 700 ml, börja sälja en liter på flaskor som whiskey, vodka och rom.

Sen måste systembolaget utveckla sitt jävla sortiment det går inte att år efter år ligga på stenåldern hela tiden. Kan väl inte vara så svårt att plocka in lite nya ölsorter som Canadian Molson Beer eller liknande?

Jag blir så förbannat trött på alla dessa historier i media om hur folk klickar hem sprit via burken direkt till dörren. Om farbror staten kanske skulle ta och klubba igenom fyra saker, alkoholskatten sänk den ,börja sälja flaskor på en liter och erbjud oss kunder att kunna handla en flaska vin eller starköl på en Söndag. Jag vill inte behöva ta kompledigt eller gå tidigare från jobbet p.g.a att jag måste hinna till systemet p.g.a deras sjuka öppettider. Sen måste systembolaget uttöka sina öppettider på Lördagar, alltså det går inte att ha öppet till 15.00-16.00, ha öppet till i alla fall 18.00-19.00.
Citera
2012-03-14, 19:58
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Bara att fortsätta och beställa, inte mer med det Hutlösa priser på Systembolaget p.g.a den alkoholskatten i Sverige och att dom inte erbjuder en liters flaskor istället för 700 ml är för mig en saga.

Båtarna får ju sälja flaskor på en liter och öl på 33cl som norrlands guld och mariestad. Menar det, kan väl inte vara så jävla svårt och lyfta in lite större mängder på bolaget? Istället för 700 ml, börja sälja en liter på flaskor som whiskey, vodka och rom.

Sen måste systembolaget utveckla sitt jävla sortiment det går inte att år efter år ligga på stenåldern hela tiden. Kan väl inte vara så svårt att plocka in lite nya ölsorter som Canadian Molson Beer eller liknande?

Jag blir så förbannat trött på alla dessa historier i media om hur folk klickar hem sprit via burken direkt till dörren. Om farbror staten kanske skulle ta och klubba igenom fyra saker, alkoholskatten sänk den ,börja sälja flaskor på en liter och erbjud oss kunder att kunna handla en flaska vin eller starköl på en Söndag. Jag vill inte behöva ta kompledigt eller gå tidigare från jobbet p.g.a att jag måste hinna till systemet p.g.a deras sjuka öppettider. Sen måste systembolaget uttöka sina öppettider på Lördagar, alltså det går inte att ha öppet till 15.00-16.00, ha öppet till i alla fall 18.00-19.00.

Om det skulle säljas sprit i literflaskor skulle du bli alkoholist. Du skulle inte klara av de extra centiliterna, utan det skulle ta cirka två veckor innan dina vardagar skulle börja bestå av att sitta sjöfull hemma. Du borde vara glad att Farbror Staten vet bättre om ditt liv än du själv och kan ta så bra hand om dig och bestämma vad som är bäst för dig. Se det som att du betalar för den extra servicen med hjälp av den höga alkoholskatten.
Citera
2012-03-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatistheshit
Undrar precis detsamma!

Ni som är erfarna köpare, hur mkt sprit brukar ni våga beställa åt gången?
Citera
2012-03-15, 20:32
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrunch
Ni som är erfarna köpare, hur mkt sprit brukar ni våga beställa åt gången?

Beställer en låda från Vingrossen åt gången, alltså sex liter blandat (whiskey, rom och sprit). Har funderat på att köra två lådor, tolv liter men jag vet inte vad Posten säger när dom ska leverera till min dörr och det klirrar i två kartonger.

Citera
2012-03-15, 21:18
Medlem
Citat:
Beställer en låda från Vingrossen åt gången, alltså sex liter blandat (whiskey, rom och sprit). Har funderat på att köra två lådor, tolv liter men jag vet inte vad Posten säger när dom ska leverera till min dörr och det klirrar i två kartonger.

Senast tog jag 26L med posten och det var inga problem alls. Tänkte mera om man vågar ta 40L+
Citera
2012-03-15, 21:42
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:

Blir bara en tolvflaskorsslåda istället för en sexflaskorslåda, inte två kartonger.
Citera
2012-03-16, 02:02
Medlem
landenREMIXs avatar
Suger att "bara" vara 18 (har ärvt accet av brorsan), tror ni man på något sätt kan komma runt alla lagar och beställa endå?
Citera
2012-03-16, 08:25
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
Blir bara en tolvflaskorsslåda istället för en sexflaskorslåda, inte två kartonger.

Jaha..

Så om jag beställer tolv liter så är det bara en kartong och inte två kartonger med sex flaskor i vardera?

Citat:
Ursprungligen postat av landenREMIX
Suger att "bara" vara 18 (har ärvt accet av brorsan), tror ni man på något sätt kan komma runt alla lagar och beställa endå?

Beställer du från Vingrossen med Posten som leverantör till dörren så är det väl 50/50 att dom tittar leg. Mig har dom bara tittat leg. på en gång så att det är rätt person som tar emot försändelsen.
Citera
2012-03-16, 16:57
Medlem
Skulle fått hemleverans av UPS igår den 15:e, men har inte varit hemma förens nu klockan 16 på Fredag den 16:e. Tänkte att de borde ligga en lapp att dom har sökt mig men det har dom icke, inte heller på mobilen.
Borde jag vara nojig? Har aldrig strulat någon annan gång, är första gången som jag testade Transaver kan jag tillägga

mvh
Citera
2012-03-16, 17:00
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Jaha..

Så om jag beställer tolv liter så är det bara en kartong och inte två kartonger med sex flaskor i vardera?

Ja, bara en kartong har det varit när jag har beställt 12 flaskor, fast det har då varit flera flaskor vin och inta bara sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in