2012-09-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augustbeast
Inte i skräpposten heller, skickat ett mail till dom om det men de här inte svarat
Jag fick en bekräftelse via mail på att frakten var beställd, men för att kunna betala så var jag tvungen att logga in på PayPal, och hade en betalningsförfrågan ("räkning för frakten") väntande där - endast.
Citera
2012-09-06, 16:26
Medlem
Augustbeasts avatar
Det löste sig.
Ebox plockade upp allt igår, tror ni att jag kan få det tills på fredag?
Citera
2012-09-07, 18:15
Medlem
Är det någon som känner till ett fraktbolag som man kan be skicka direkt till närmsta utlämningsstation? Att det inte kommer hem till dörren först alltså! från tyskland tänker jag på
Citera
2012-09-07, 19:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleankasbror
Är det någon som känner till ett fraktbolag som man kan be skicka direkt till närmsta utlämningsstation? Att det inte kommer hem till dörren först alltså! från tyskland tänker jag på
Det borde gå bra att bara skriva en kommentar till fraktbolaget att du inte är hemma dagtid på vardagar och önskar få hämta ut beställningen.
Citera
2012-09-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det borde gå bra att bara skriva en kommentar till fraktbolaget att du inte är hemma dagtid på vardagar och önskar få hämta ut beställningen.

Det är inte så säkert då jag skrev till en av de olika sidorna och de menade att de bara hade "home express delivery" vilket innebar att de i princip lämnade det i dörren ifall man inte var hemma.
Citera
2012-09-08, 20:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det är inte så säkert då jag skrev till en av de olika sidorna och de menade att de bara hade "home express delivery" vilket innebar att de i princip lämnade det i dörren ifall man inte var hemma.
Vilken sida var du i kontakt med då?
För min del har jag alltid fått hämta ut när jag beställt från dessa sidor och fraktbolag i varje fall:
Vinsajten med E-Box Delivery för frakten
Vingrossen med WeGoExpress för frakten
Aretthom med Courfory UG för frakten
Citera
2012-09-09, 11:19
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Tar du Transaver's billigaste alternativ får du dina varor direkt till ditt Bussgodsombud. Det samma får du med Formica och Locadi, men Locadi är dyra, tröga och stor risk att åka fast i tull...
Citera
2012-09-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Tar du Transaver's billigaste alternativ får du dina varor direkt till ditt Bussgodsombud. Det samma får du med Formica och Locadi, men Locadi är dyra, tröga och stor risk att åka fast i tull...

Jag har bland annat skrivit till "Formica Parcel" och frågade ifall de kan köra direkt till nästa postställe utan att komma hem innan. Men de svarade bara att ifall man inte är hemma när de kommer till dörren så kör de vidare paketet så får man hämta det i efterhand.

Av olika skäl så vill jag inte att de kommer till dörren överhuvudtaget utan att de kör DIREKT till där man kan hämta det. Det var så jag menade, är det någon som har något erfarenhet utav det här?

Edit: läste på transavers hemsida att de erbjudera en bussgodstjänst som innebär att de inte kör hem till dörren! tack för tipset
Senast redigerad av kalleankasbror 2012-09-09 kl. 17:13.
Citera
2012-09-10, 13:27
Medlem
ManJuices avatar
Någon som vet hur de brukar kontakta en när de väl skall leverera? Många har ju portlås.. Blir det ett telefonsamtal precis innan eller?
Citera
2012-09-10, 15:38
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Någon som vet hur de brukar kontakta en när de väl skall leverera? Många har ju portlås.. Blir det ett telefonsamtal precis innan eller?
Posten brukar aldrig ringa telefonsamtal... - dom ringer på klockan utanför din dörr/port! Du kan uppge din portkod när du beställer (skriv det in i adressen).
Citera
2012-09-10, 18:23
Medlem
Fick ett mejl idag från Locadi där det stod att dom har fixat ett express alternativ där frakttiden är 2-5 dagar till hela Sverige, 294kr för tjugo kg.
Man får även ett samtal eller sms om när leveransen kommer ske.

Verkar som dom förstått att deras gamla fraktsätt inte va nån höjdare.

Vinsajten å Bottleshop är dom som har Express-alternativet.
Hämtningar ska göras varje dag också.
Citera
2012-09-10, 18:42
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av animalhouse
Fick ett mejl idag från Locadi där det stod att dom har fixat ett express alternativ där frakttiden är 2-5 dagar till hela Sverige, 294kr för tjugo kg.
Man får även ett samtal eller sms om när leveransen kommer ske.
Jag fick ett mail från Locadi med nästan samma information, dock stod det inget om att dom skulle ringa eller skicka SMS vid leverans i det mail jag fick... (limma gärna in den del i ditt svar).

294:- (Prio-pris) är dock inget att ropa HURRA för... Det blir billigare med E-Box! och även om Locadi provar göra något positivt ut av att ha åkt fast i många tull-tillslag, så tycker jag det är bättre med fraktbolag som aldrig fastnat i tull... Blir fortfarande E-box för min del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in