2013-05-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tjena!

Behöver råd. Beställde precis från bodega shop. Det stod att man kunde betala med faktura men sen när man kom till frakten så skulle det vara direktbetalning via bank så jag var tvungen att avbryta, vad fan händer nu? Jag fick ett jävla "tack för din beställning" från bodega. De skrev dock "räkningen via klarna skickas först när din leverantör har hämtat ut beställningen". Ska dom skinna mig på alla stålarna nu utan att jag får någon sprit?

Tack för svar.

Mvh

P-H

Bara att maila Bodegashop och säga att du vill avbryta beställningen.
Citera
2013-05-09, 18:54
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonbanan
Bara att maila Bodegashop och säga att du vill avbryta beställningen.
Tack broder.

Skrev till dom tidigare i dag och fick direkt svar att det var helt ok, dom avbröt beställningen.

Vilket fraktbolag ska man välja förövrigt? Är vissa bättre än andra? Jag har förstått att man kan få nån jävla räkning hem på skatten om man väljer vissa företag. Vilket ska man ta?

Är man tvungen att beställa 6 flaskor minimum? Är det verkligen äkta varor och ingen pirattillverkad
fulsprit?

Tack på förhand!

Mvh

P-H
Citera
2013-05-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tack broder.

Skrev till dom tidigare i dag och fick direkt svar att det var helt ok, dom avbröt beställningen.

Vilket fraktbolag ska man välja förövrigt? Är vissa bättre än andra? Jag har förstått att man kan få nån jävla räkning hem på skatten om man väljer vissa företag. Vilket ska man ta?

Är man tvungen att beställa 6 flaskor minimum? Är det verkligen äkta varor och ingen pirattillverkad
fulsprit?

Tack på förhand!

Mvh

P-H

Bra att det löste sig!

angående olika fraktbolag så finns det dem som är "säkra" och dem som är större risk att tullen stoppar dem. Har själv inte jättebra erfarenhet av dem olika så finns nog någon annan som kan svara bättre på den frågan.
Har bara beställt ifrån vingrossen med WeGo som fraktbolag och det har funkat bra.

Tror att nästan alla har 6 flaskor minimum eller motsvarande 1 flak öl eller cider.

Det är äkta vara. Du kan kolla på första inlägget i denna tråd. Där står det vilka sidor som är seriösa.
Citera
2013-05-10, 16:55
Medlem
Tänkte jag skulle varna lite grann för Scanbolaget.
Beställde därifrån 24e April och har nu fått hem alltihop efter lite krångel från Posten. Skickade allting med ABC Express som har något samarbete med DHL. Så betalningen gick till ABC Express men det har körts med DHL till sverige och sen har Posten haft hand om det.
Men i alla fall så fattas det 3 flaskor sprit och 2 flak från min beställning.
Sen är det saker om inte stämmer med beställningen. En bag in box med vin var satt som 14.5% på deras hemsida men när den kom hem var en 8.5. Och ett flak som vi beställde 7.5 var 4.5 när det kom hem.

Varorna var bra packade dock, inget hade gått sönder.
Har mailat Scanbolaget och om de löser det här smidigt så uppdaterar jag det här inlägget.
Citera
2013-05-12, 09:29
Medlem
teflonpannan69s avatar
Tips på bolag, beställning och fraktbolag om man beställer första gången som ''minderårig'' (dvs under 20)?
Citera
2013-05-15, 14:26
Medlem
Monstershoess avatar
Har beställt från WeGoExpress 2 ggr och fick hem paketet en gång och en gång fick jag hämta det på avhämtningsställe. Mycket praktiskt! Vingrossen är jättetrevliga och hjälpsamma med alla frågor man skulle ha. (Plus i kanten är att de kan skriva på svenska!! )
Vad det gäller paketet står det bara "Vorsicht Glas". Båda gångerna tog det 4 dagar att få hem paketet!
Till de som undrar om mindreåriga kan beställa så JA DET FUNGERAR UTMÄRKT! Hängde med en bekant och han behövde bara visa legg, inga frågor ingenting...

Första av många inlägg här på Flashback!
Citera
2013-05-15, 14:28
Medlem
Monstershoess avatar
I den första leveransen så råkades några flaskor glömmas bort men efter att ha kontaktat dem om det fick jag en extra flaska helt gratis utan dyrare frakt på kollit! Hur najs som helst
Citera
2013-05-15, 17:45
Medlem
regndroppens avatar
Om man beställer som mindreårig och beställningen går igenom , finns det risk för att de leggar en när man ska hämta ut paketet? Är 19.
Citera
2013-05-16, 12:20
Medlem
Monstershoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Om man beställer som mindreårig och beställningen går igenom , finns det risk för att de leggar en när man ska hämta ut paketet? Är 19.
De leggar alltid... för att kolla att det är ditt paket och att du har rätten att hämta ut det Däremot tror jag inte att beställningen går igenom om det krävs att du är 20 år och du skriver i att du är 19.. (men vem skulle vara så korkad?)
Citera
2013-05-16, 16:34
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstershoes
De leggar alltid... för att kolla att det är ditt paket och att du har rätten att hämta ut det Däremot tror jag inte att beställningen går igenom om det krävs att du är 20 år och du skriver i att du är 19.. (men vem skulle vara så korkad?)
De ber ju inte om de 4a sista siffrorna från tex Drinko.se det är därför jag frågar..
Citera
2013-05-16, 17:11
Medlem
Monstershoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
De ber ju inte om de 4a sista siffrorna från tex Drinko.se det är därför jag frågar..
Aha, nej att du ska trycka in åldern är bara för att drinko ska anses vara lagliga eller nåt.. Har aldrig hört talas om att det ska vara en åldersgräns på att få hämta ut sitt eget paket på posten eller när man får det hemskickat till sig.
Citera
2013-05-16, 20:31
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstershoes
Aha, nej att du ska trycka in åldern är bara för att drinko ska anses vara lagliga eller nåt.. Har aldrig hört talas om att det ska vara en åldersgräns på att få hämta ut sitt eget paket på posten eller när man får det hemskickat till sig.
Nej det har inte jag heller, kanske värt att testa att beställa? Vad är det värsta som kan hända? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in