2012-10-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smugglarkungen
Scanbolaget har haft besök av svensk tull och skattemyndighet och frivilligt läckt ut information till svenska myndigheter om vilka som handlat, namn, adress och kvantitet. Det lär inte bli svårt för tullen att pussla ihop detta. http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.52...ocadis-datorer
Andra butiker som fått samma frågeställning har avböjt att svara med motfrågan om någon brutit mot tysk lag, vilket inte gjorts så det stannade där. Bra att veta vart Scanbolaget lagt ribban ligger för alla alkoholnätshoppare.

Man tror inte att någon affär kommer att begå självmord genom att informera namnen på sina kunder
Citera
2012-10-20, 12:23
Medlem
Citat:
Det framgår inte i artikeln, det är information från 100% säkra källor med insyn i det som händer.

Jag tror inte att Scanbolaget är så oseriöst ett företag

Jag tycker att det är fel att du skriver sådana inlägg.
Citera
2012-10-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper19031967
Jag tror inte att Scanbolaget är så oseriöst ett företag

Jag tycker att det är fel att du skriver sådana inlägg.

Du får tro och tycka vad du vill....det är helt fritt.
Citera
2012-10-20, 12:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Frank, det verkar som om du alltid skriva negativt om Transaver!!!
Andra har skrivit i tråden att det tagit längre tid (ca 2 veckor) för hemleverans och skriver ingen annan att det går snabbare så förlitar jag mig på det som står.
Att dom dessutom fortfarande har kvar deras långsamma alternativ som strulat för många gör att jag inte vill anlita dom.
Citera
2012-10-20, 13:07
Medlem
Citat:
Du får tro och tycka vad du vill....det är helt fritt.

Man tror inte att någon affär kommer att begå självmord genom att informera namnen på sina kunder

Citera
2012-10-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Andra har skrivit i tråden att det tagit längre tid (ca 2 veckor) för hemleverans och skriver ingen annan att det går snabbare så förlitar jag mig på det som står.
Att dom dessutom fortfarande har kvar deras långsamma alternativ som strulat för många gör att jag inte vill anlita dom.

Jag tror att jag kommer att be Transaver på en del statistik, och jag kommer att publicera det

T.ex: Scanbolaget : 10.09.2012

Transaver:

10-09-2012 18:12 Beställt frakt
10-09-2012 18:12 Transport betald, väntar ok från butiken
11-09-2012 08:03 Udskrift av dokumenter
11-09-2012 08:04 Din beställning kommer att packas
11-09-2012 16:51 Vidaresänd från Flensburg till leveringsadressen

http://nolp.dhl.de/nextt-online-publ...dedSearch=true

Tue, 11.09.12 19:48 h
Neumünster, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Wed, 12.09.12 00:54 h
Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: )
Hamburg, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center
Wed, 12.09.12 15:16 h
Sweden
The shipment has left the import parcel center in the destination country.
Sweden
The shipment has arrived in the destination country
Thu, 13.09.12 09:10 h
Sweden
The shipment has been successfully delivered

Har du erfarenhet av Locadi Express ?
Senast redigerad av jesper19031967 2012-10-20 kl. 13:20.
Citera
2012-10-20, 13:28
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Jag tror att jag kommer att be Transaver på en del statistik, och jag kommer att publicera det

T.ex: Scanbolaget : 10.09.2012

Transaver:

10-09-2012 18:12 Beställt frakt
10-09-2012 18:12 Transport betald, väntar ok från butiken
11-09-2012 08:03 Udskrift av dokumenter
11-09-2012 08:04 Din beställning kommer att packas
11-09-2012 16:51 Vidaresänd från Flensburg till leveringsadressen

http://nolp.dhl.de/nextt-online-publ...dedSearch=true

Tue, 11.09.12 19:48 h
Neumünster, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: )
Hamburg, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center
Sweden
The shipment has left the import parcel center in the destination country.
Sweden
The shipment has arrived in the destination country
Thu, 13.09.12 09:10 h
Sweden
The shipment has been successfully delivered

Har du erfarenhet av Locadi Express ?

Fattar du inte att även tull o polis sitter här och läser dessa inlägg. Skulle inte förvåna mig alls om du får påhälsning nu när dom spårat din fantastiska länk som du klistrat in.

Vi kanke alla behöver tänka till lite innan vi skriver sånt som tullen kan ha nytta av
Citera
2012-10-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codehacker
Fattar du inte att även tull o polis sitter här och läser dessa inlägg. Skulle inte förvåna mig alls om du får påhälsning nu när dom spårat din fantastiska länk som du klistrat in.

Vi kanke alla behöver tänka till lite innan vi skriver sånt som tullen kan ha nytta av

Naturligtvis förstår jag det, men problemet är att Frank_Pe alltid säger att Formica och Transaver är långsam och en E-box, Courgury och WE-GO är alltid snabb.

Jag inser att Transaver och Formica hade problem på sommaren, men det var bara i samarbete med Bussgods, men inte med deras hemleverans service.

Men i alla affärer försöker du alltid göra tjänsten bättre och att både Formica och Transaver har en bättre service än Locadi.
Citera
2012-10-20, 14:24
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Naturligtvis förstår jag det, men problemet är att Frank_Pe alltid säger att Formica och Transaver är långsam och en E-box, Courgury och WE-GO är alltid snabb.

Jag inser att Transaver och Formica hade problem på sommaren, men det var bara i samarbete med Bussgods, men inte med deras hemleverans service.

Men i alla affärer försöker du alltid göra tjänsten bättre och att både Formica och Transaver har en bättre service än Locadi.

Tja, Locadi har ju gjort sitt nu. Ingen kommer att använda dom igen efter detta.
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.52...0-locadikunder
Citera
2012-10-20, 14:52
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codehacker
Tja, Locadi har ju gjort sitt nu. Ingen kommer att använda dom igen efter detta.
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.52...0-locadikunder

Varför hade Locadi uppgifter om exakt vad varje kund hade handlat? Det är väl information som endast framgår av packsedeln och fakturan.
Den informationen är ju endast för kund och säljare att hantera. Sedan att fraktföraren måste få veta vikt, typ av innehåll (etanol), samt adress är ju inte sådana uppgifter som skatteverket kan lägga till grund för beskattning.
Faktum är ju att butiken inte ens bör spara information om hur godset avhämtats från lager!!
Det är ju nämnligen oväsentligt för transaktionen om jag själv svänger upp på butikens parkering och hämtar lådan eller om tex DHL gör det - det bör ju inte ens finnas registerat så att nån myndighet kan snoka fram det.
Att sedan Locadi hade kundregistret på en server hemma på LV5 omr är ju så oförlåtligt som det bara kan bli
Citera
2012-10-20, 15:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:

Här är ett exempel när Transaver tog över 2 veckor på sig för hemleverans och vad jag sett är det bara du och Myh1 som skrivit positivt om Transaver men ni har aldrig med bilder som visar vad som kommit fram.

Ryktet för en firma är väldigt viktig och när Transaver fortsätter ha sitt usla fraktalternativ så ökar inte direkt förtroendet.
Citera
2012-10-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Här är ett exempel när Transaver tog över 2 veckor på sig för hemleverans och vad jag sett är det bara du och Myh1 som skrivit positivt om Transaver men ni har aldrig med bilder som visar vad som kommit fram.

Ryktet för en firma är väldigt viktig och när Transaver fortsätter ha sitt usla fraktalternativ så ökar inte direkt förtroendet.

vi talar om en transport från Spanien och inte Tyskland ...Om du vill jämföra - så jämför på samma villkor

Transaver fortsätter ha sitt usla fraktalternativ???

Bussgods och DHL Weltpaket????

Samma tjänst som Vinsajten erbjuder via Locadi, Formica och E-Box
Senast redigerad av jesper19031967 2012-10-20 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in