2012-07-29, 12:26
Medlem
Augustbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om man skall kunna få sin beställning när man är under 20 har med fraktbolaget att göra och Scanbolaget samarbetar med Locadi som skriver på lådorna att åldersgränsen skall kollas och Transaver som vad jag vet inte bekräftats fungera för de under 20.
Vilka fraktbolag är det som gäller då? Funkar ebox?
Citera
2012-07-29, 13:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augustbeast
Vilka fraktbolag är det som gäller då? Funkar ebox?
Ja dom ser ut att funka: https://www.flashback.org/sp37954336 ...men beställde inte du med dom ganska nyss? Verkar så när man läser detta inlägget
Citera
2012-07-29, 18:30
Medlem
Augustbeasts avatar
Citat:
Ja dom ser ut att funka: https://www.flashback.org/sp37954336 ...men beställde inte du med dom ganska nyss? Verkar så när man läser detta inlägget
Beställde en kolli från vinsajten med bra resultat men jag menar om ebox funkar med scanbolaget.
Citera
2012-07-29, 18:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Beställde en kolli från vinsajten med bra resultat men jag menar om ebox funkar med scanbolaget.
Ok det har jag ingen aning om, brukar vara smidigast att köra på de fraktbolag som butikerna samarbetar med ...har alltid jag gjort.

Vad är det som du är intresserad av hos just Scanbolaget?
Citera
2012-07-29, 19:00
Medlem
Augustbeasts avatar
Citat:
Ok det har jag ingen aning om, brukar vara smidigast att köra på de fraktbolag som butikerna samarbetar med ...har alltid jag gjort.

Vad är det som du är intresserad av hos just Scanbolaget?
Päroncider 7%, har mailat scanbolaget två gånger angående ebox som frakt men de verkar vika för den frågan.
Citera
2012-07-29, 19:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Päroncider 7%, har mailat scanbolaget två gånger angående ebox som frakt men de verkar vika för den frågan.
Nog bättre du hör med E-Box Delivery eller WeGoExpress som också funkar för dig hos Vingrossen ...såg att Vinboden har Kopparbergs päroncider 7% och deras fraktbolag Vincargo kontrollerar inte åldern men tog lång tid på sig för leverans minns jag.

Kanske att Eudrinks inte kollar åldern med fraktbolaget Hansa Express.
Hör med Sprit & Vin också om andra fraktbolag.

EDIT

Såg nu att Vinsajten har Rekorderlig Strong Cider Strawberry-Lime 7% och Rekorderlig Strong Cider Wildberries 7% som kanske duger om du vill slippa krångla med fraktbolag?
Senast redigerad av frank_pe 2012-07-29 kl. 19:37.
Citera
2012-07-29, 21:36
Medlem
myh1s avatar
Citat:
E-box delivery samarbetar bara med några utvalda internet-butiker [och dom vill inte namnge dessa p.g.a. att det kan uppfattas som reklam..] Tror bara det är vinsajten av butiker som säljer alkohol som samarbetar med E-box? Funkar allt bra med E-box, bör jag få mitt paket Mån/Tis/Ons..

Måste dock vara många som beställer hem sprit när företag som Vingrossen och Sprit o Vin överlever (man måste ju ta en grogg direkt bara av att se de dyra priserna dom kör med...) Bodegashop är billigast av dom spanska, och Vinsajten är bästa tyska alternativ (dom har ju bra/billigt fraktalternativ i E-box ochså *).
* Aretthom har 30kg frakt/229:- men dom beräknar 1,8-2 kg fraktvikt/flaska (Vinsajten 1,6 kg) och 3,5 kg fraktvikt för BiB 3l (Vinsajten 3 kg).. Blir inte så stor skillnad mellan Courfor/E-box om man räknar i liter istället för kg. [och Vinsajten har lite bättre prisar..]
Citera
2012-07-30, 00:30
Medlem
Augustbeasts avatar
Citat:
Nog bättre du hör med E-Box Delivery eller WeGoExpress som också funkar för dig hos Vingrossen ...såg att Vinboden har Kopparbergs päroncider 7% och deras fraktbolag Vincargo kontrollerar inte åldern men tog lång tid på sig för leverans minns jag.

EDIT

Såg nu att Vinsajten har Rekorderlig Strong Cider Strawberry-Lime 7% och Rekorderlig Strong Cider Wildberries 7% som kanske duger om du vill slippa krångla med fraktbolag?
Hur lång tid cirka? Han mailat ebox nu om det är möjligt att frakta från scanbolaget.
Nån så att dom här blivit slöa på mailen? Korrekt?
Citera
2012-07-30, 00:39
Medlem
Augustbeasts avatar
Citat:

EDIT

Med vilken metod betalar man Vincargo? Funkar paypal?
Citera
2012-07-30, 09:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Med vilken metod betalar man Vincargo? Funkar paypal?
Förr hade dom bara Vincargo för frakten och då gick det smidigare men tror du får betala genom bankgiro.
Citera
2012-07-30, 10:07
Medlem
myh1s avatar
Betalade E-box frakt (med PayPal) Onsdag morgon, och nu kom Posten med mina paket; E-box är nog det snabbaste fraktbolag;3 dagar leveranstid (i Juli) är mycket bra!
Citera
2012-07-30, 13:12
Medlem
Augustbeasts avatar
Beställde nu istället ett flak från vinsajten och har precis mailat orderbekräftelsen till ebox. Inväntar svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in