2013-03-08, 17:47
Medlem
suki-91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxkommunisten
Idag kom de!
En veckas leveranstid med Locadi från Scanbolaget till Pitä!
Dock lite märkligt att Locadi själva mailat om att de skulle komma om 17dagar.

Fick beskedet att mina små vänner fastnat i tullen, skattekontroll i Helsingborg
Har mailat både Bodegashop samt Transaver om rutiner vid stoppat gods
Citera
2013-03-08, 21:38
Medlem
Nu är det tyvärr så här att jag råka skriva fel leveransadress (råka byta plats på 2 bokstäver).
grejen är att jag beställde hemleverans och det står att jag inte har mottagit det, kommer det lokala postombudet ta hand om det och i så fall kommer de kolla upp mitt namn och skicka ett avi till rätt adress eller måste jag kontakta dem. DHL tog hand om det när det kom till sverige.
Citera
2013-03-11, 22:20
Medlem
bulgariens avatar
Någon som beställt från Drinko och via speditören Transaver?
Citera
2013-03-11, 23:43
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suki-91
Fick beskedet att mina små vänner fastnat i tullen, skattekontroll i Helsingborg
Har mailat både Bodegashop samt Transaver om rutiner vid stoppat gods

Beklagar olägenheten
Men även med tull o avgifter så blir spriten troligen billigare än om du köpt det hela på systemet.

Det är bra om alla rapporterar framgång o förluster vid införseln. Jag har aldrig haft några problem vid de tiotal gånger jag använt DHL som tranportör de senaste åren.
Skulle vara mkt intresserad o höra om någon fastnat i tullen när man använt DHL.
Citera
2013-03-12, 22:34
Medlem
suki-91s avatar
Läste i någon annan tråd att tullen gör tillslag oberoende av speditör. Det ska bli intressant att följa tråden ang just detta.
Sant är att mina flaskor lär hamna något under systembolagets priser. Tre gånger har det gått vägen med Locadi och de senaste fyra med Transaver. Nu var fru fortuna annorstädes vid denna leverans, men på det hela taget är avansen ändå betydande.
Citera
2013-03-13, 10:01
Medlem
ralleBbs avatar
Tjena gott folk!

Tänkte kolla ifall någon har köpt öl/sprit via: spritbox.com?
Sen är det boxexpressen som levererar hur funkar dom? jätte tacksam för svar.
Citera
2013-03-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaizor
Är det någon som vet vart man kan få tag på 95% alkohol? någon sida / person man kan beställa av.

Jag letar också efter detta, Everclear eller liknande.
Citera
2013-03-14, 09:40
Medlem
Bigtimepommess avatar
Citat:
Läste i någon annan tråd att tullen gör tillslag oberoende av speditör. Det ska bli intressant att följa tråden ang just detta.
Sant är att mina flaskor lär hamna något under systembolagets priser. Tre gånger har det gått vägen med Locadi och de senaste fyra med Transaver. Nu var fru fortuna annorstädes vid denna leverans, men på det hela taget är avansen ändå betydande.
Vad? Är det något nytt som hänt? Är det inte safe anymore?
Citera
2013-03-14, 11:14
Medlem
suki-91s avatar
Har nog aldrig varit safe! Vad herrar Bodegashop och andra butiker än må säga om Joustrafallet så kvarstår svensk lag vad gäller införsel av alkohol.

Följande står att läsa på Tullverkets hemsida

[b]Är det tillåtet att köpa alkohol via internet?
Det är tillåtet att beställa alkohol, exempelvis via internet, från ett annat EU-land. Men skatt ska betalas, annars stoppas alkoholen av Tullverket och misstanke om skattebrott kan uppstå.
Skatt ska betalas av säljaren när alkoholen transporteras av säljaren eller någon som säljaren anlitar för transporten. Detta kallas distansförsäljning och är vanligt när säljaren anger att transporten är inkluderad i priset på varan.
Skatt ska betalas av köparen när köparen själv ordnar transporten av alkoholen till Sverige. Köparen ska då meddela Skatteverket innan transporten påbörjas och ställa säkerhet för varorna.
Citera
2013-03-14, 11:36
Medlem
Bigtimepommess avatar
Citat:
Har nog aldrig varit safe! Vad herrar Bodegashop och andra butiker än må säga om Joustrafallet så kvarstår svensk lag vad gäller införsel av alkohol.

Ja, det förstår jag Men tänkte om det var nå nya lagar eller något som gör det än svårare att beställa tänkte jag.. Har hört att vinsajten + e-box nästan 100% funkar?
Citera
2013-03-14, 12:53
Medlem
Yeamons avatar
Måste bara lägga in lite god ord för Spritbox och Box-expressen här.
Beställde via dem och paketet kom på 3 dagar. Däremot klantade posten som vanligt till det. De sa att adressen inte fanns när de körde ut paketet och skickade tillbaka det till tyskland på direkten. Hörde av mig till posten som var helt oförstående för mitt problem och jävligt otrevliga.

Kontaktade då box-expressen via deras chat på sin hemsida och hjälp direkt. Paketet hade inte hunnit fram så de gjorde en ny order utan att jag behövde göra om ordern själv och betala en gång till. Sedan skickade de snabbt iväg den så jag fick grejerna i tid. Vodkan jag beställt var dock slut så jag fick välja en något billigare variant då kompenserade de mig genom att bjuda på en flaska Belverdere Vodka som kostar ca 600 kr litern här. Helt sinnessjukt bra service!

Kommer fan aldrig beställa sprit från något annat ställe och jag tänker använda box-expressen för varenda leverans jag kan.

Aldrig varit med om så bra kundservice. Och posten framstår som ett riktigt amatör-företag i jämförelse.

Long story short: Spritbox och Box-expressen är inte bara legit och snabba utan även extremt hjälpsamma om något går snett.
Citera
2013-03-15, 17:53
Medlem
suki-91s avatar
Fick just mejl ifrån Transaver om att tullen kommer att kontakta mig inom 14 dagar. Då alkoholskatt inbetalats och fullmakt bifogats kommer godset att skickas till Bussgods för vidare transport till mottagaren, dvs mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in