2011-05-24, 02:18
Medlem
Krafses avatar
Jag har hängt här sen 06 och forumet har bytt utseende några gånger under denna tid, men alltid (mig veterligen) helt utan förvarning.

Om flashback verkligen ligger en varmt om hjärtat så vill man ju fan kunna spara gamla minnen, exempelvis screenshots på hur det såg ut "back in the days" som man sätter i något USB minne som man gömmer undan och hittar 10 år senare, så kissar man nästan på sig av nostalgichocken.

Jag skulle alltså vilja att Flashback går ut med en förvarning innan de jävlarna plötsligt och oväntat byter utseende, så man hinner spara lite screens. Vem håller med?
Citera
2011-05-24, 02:23
Medlem
BenAsslicks avatar
Är det inte enklare att du bara tar ett screenshot tex varje halvår istället för att skicka ut ett globalt meddelande till 533,504 medlemmar?
Citera
2011-05-24, 03:33
Medlem
Beelzebobs avatar
Jag antar att du kommer bli glad av den här länken: http://www.archive.org/web/web.php
Ett internetarkiv! Skriv in vilken sida som helst, säg Flashback, Facebook, Aftonbladet eller vad du nu känner för, och få upp en fungerande (nåja, till viss del) hemsida så som den var för flera år sedan! En kalender med årtal, månader och dagar visar när det skett förändringar. Där har du nostalgi i överflöd!

Det är kul att se hur Flashbacks forum förändrats under åren. Kolla bara från 2005! Jag gillar att Tobak är en underkategori till Droger, läkemedel & drycker-forumsdelen.

Från hemsidan:
Citat:
Browse through over 150 billion web pages archived from 1996 to a few months ago. To start surfing the Wayback, type in the web address of a site or page where you would like to start, and press enter. Then select from the archived dates available. The resulting pages point to other archived pages at as close a date as possible. Keyword searching is not currently supported.
Senast redigerad av Beelzebob 2011-05-24 kl. 03:52.
Citera
2011-05-24, 07:34
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Är det inte enklare att du bara tar ett screenshot tex varje halvår istället för att skicka ut ett globalt meddelande till 533,504 medlemmar?

Fast man vet ju aldrig när de byter! Kan ju byta helt plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Beelzebob
Jag antar att du kommer bli glad av den här länken: http://www.archive.org/web/web.php
Ett internetarkiv! Skriv in vilken sida som helst, säg Flashback, Facebook, Aftonbladet eller vad du nu känner för, och få upp en fungerande (nåja, till viss del) hemsida så som den var för flera år sedan! En kalender med årtal, månader och dagar visar när det skett förändringar. Där har du nostalgi i överflöd!

Det är kul att se hur Flashbacks forum förändrats under åren. Kolla bara från 2005! Jag gillar att Tobak är en underkategori till Droger, läkemedel & drycker-forumsdelen.

Från hemsidan:

Wow, coolt, det hade jag ingen aning om. Fina gamla FB. Det var dock inte SÅ nostalgiskt som jag trodde det skulle vara, men nu minns jag hur vissa forum låg placerade förr och den röda remsan där uppe. Störde mig förresten som fan på flytten av vissa forum men man vänjer ju sig. Nu skulle jag inte vilja byta tillbaks.
Citera
2011-05-24, 09:42
Medlem
epost72s avatar
Något som skulle vara lite kul är om driven person hade lust att ordna stilmallar så att man kan återuppleva forumet olika designer.
Säkerligen ligger en del problem i att få funktioner att fungera, men problem är till för att lösas.
Ett tema som färgmässigt överensstämmer med tidigare designer borde inte vara några problem alls.

Jag skärmdumpar ganska ofta och har en del från före det senaste designbytet, men inga från hur det såg ut innan det.

Nu finns det ju iofs tjänster som gör att man kan få en tillbakablick.
Men jag är inne på TS linje att det vore bra att i förväg få reda på att något kommer hända även om antagligen admin vill att det ska ligga ett överraskningsmoment i det hela.

Ny design = lite strul innan ...
Ny/ändrad funktionalitet på flashback.org
Synpunkter på den nya designen - LÄS FÖRSTA INLÄGGET!
Senast redigerad av epost72 2011-05-24 kl. 09:53.
Citera
2011-05-25, 04:25
Medlem
Ryttge92s avatar
Wat?

"What is this retarded nostalgia crap? I'ts like a jew saying "gee i miss the holocoust""
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in