Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad ger du den nya designen för betyg?
5
11,29%
500 röster
4
16,35%
724 röster
3
17,03%
754 röster
2
14,05%
622 röster
1
41,28%
1828 röster
2010-01-23, 12:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
I den här tråden kan ni framföra era synpunkter på den nya designen av Flashback.

Omröstningen är stängd. Ny omröstning hittas på https://www.flashback.org/t1109399

Lista över förändringar.

Rena buggar kan rapporteras i Buggrapporter för Flashback.org

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
  • Längst upp finns en meny med snabblänkar till alla forum. Med fast menybredd syns dock denna endast om fönsterbredden överstiger 1 000 pixlar.
  • På denna meny så finns en "verktygsikon" längst till höger där man kan ställa in färgtema, bredd, se var man blivit citerad mm. Det finns även fler inställningar i Kontrollpanelen.
  • Man ser senast postade inlägg direkt inne på användarprofilen
  • Man kommer till första nya inlägget i en tråd genom att klicka på ikonen längst till vänster innan trådrubriken.
  • Man kommer till sista sidan i en tråd genom att klicka på arket till höger om trådrubriken.
  • Uppdaterad lista över alla moderatorer.
  • Möjlighet att dela med sig på t ex Facebook och andra "sociala" webbplatser. ("Dela med dig", längst ner till vänster)
  • Nya kontaktuppgifter
  • Antalet sidor i en tråd visas inte förrän man håller muspekaren över trådrubriken

Var hittar jag kontrollpanelen?

Längst upp i menyraden och längst till höger så finns en ikon med verktyg på. Hovra över den och du hittar din kontrollpanel. Har du valt att dölja toppmenyn hittar du kontrollpanelen längst ner till höger i forumet.

Var ändrar jag sidbredd?

Längst upp i menyraden och längst till höger så finns en ikon med verktyg på. Hovra över den och du kan välja mellan fast, 95% eller 100%. Alternativt går du till Kontrollpanelen > Redigera alternativ och ändrar där.

Var ändrar jag tema?

Längst upp i menyraden och längst till höger så finns en ikon med verktyg på. Hovra över den och du kan välja temat grått eller vitt. Även ett mörkare tema är på gång.

Vad är det för skillnad mellan populära och heta ämnen?

Populära ämnen visar vilka trådar som har flest inlägg de senaste 24 timmarna medan heta ämnen visar vilka trådar som läses av flest folk nu.

Varför fungerar inte mitt Flashscript?

När den nya designen kom så fungerar det helt enkelt inte. Man får vänta till det kommer ut en ny version.

Hur kommer jag till sista sidan i en tråd?

Tryck på den vita ikonen efter trådnamnet.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-01-25 kl. 13:06.
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Snyggt!

Först!

Kommer självklart ta ett tag att vänja sig vid, men mycket lättare att navigera sig.
Senast redigerad av Tropicmadness 2010-01-23 kl. 12:23.
Medlem
MoogBeats avatar
Kabooom! Ny design! Varför försvann mina PM?
2010-01-23, 12:19
Medlem
antagonistens avatar
Usch, jag tycker att den är hemsk.
Det är svårnavigerat, alla texter och länkar är väldigt små och det är rätt jobbigt med så mycket vitt.
Medlem
Kan man byta tillbaka till gamla designen?
Medlem
Adversariuss avatar
Skräp. Alldeles för komprimerat.
Medlem
Lastbils avatar
Såg det precis, trodde det var nåt fel. Bort med skiten. Blir alldeles för litet.
Medlem
Thomaspunkts avatar
HAha vilken chock jag fick. Kommer denna design att stanna eller är det bara på prov?

La precis märket till sökfunktionen, nu kan ingen missa den i alla fall Även färgen va lite enformig, får nästan ont i ögonen.
Senast redigerad av Thomaspunkt 2010-01-23 kl. 12:31.
Medlem
goelens avatar
Den förra kändes mer "äkta" flashback.
Men detta är en schysst uppfräschning som jag är villig att ge en chans.
Medlem
Vad paff jag blev när jag tryckte in på en tråd och det såg helt annorlunda ut. Tycker den var stilren och av lite nyare snitt. gillar.
Medlem
Helt ok. Man vänjer sig
Medlem
Fan vad litet allting blev. Den är helt OK, lär ta tid att vänja sig, får nog dock redan från början öka storleken lite!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in