2013-11-22, 11:27
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdobeSlats
Käkat Phenibut i tio dagar nu. Har hållt mig typ 24 timmar mellan doserna. Ätit lite mändre än 20 gram, med en svag titrering uppåt under dagarna. Som mest kanske 3 gram på en dag.

Börjar känna mig rätt kass nu. Har doserat liknande för något år sedan utan problem. Har inte tagit pbut på 27-28 timmar sedan sista dosen (1,75 g). Vad har jag att vänta mig?
Har kvar lite phen för att kunna trappa ner. Drygt 3 gram tror jag. Ska försöka hålla mig till 250 mg idag för att bryta toppen på det värsta.

Kort och hård AT eller kan det sitta i länge? Läser på internet, men folk verkar mest ha avtändningar efter månaders bruk.
man får avtändning, eller en gaba-dipp, redan efter EN stor dos, och 2 g är en stor dos särskilt för nybörjare, TREDJE DYGNET! efter dos får man en rejäl gaba-dipp, blir deppad som fan, det går över på ett dygn vid enstaka dos, efter 10 dagar vet jag inte.... Du har agerat ganska idiotiskt, varför i helvete ta Phen 10 dagar i rad? inte ens 2 dagar i rad behövs, Phen sitter i 48 timmar minst.
Senast redigerad av tgv23000 2013-11-22 kl. 11:37.
Citera
2013-11-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
man får avtändning, eller en gaba-dipp, redan efter EN stor dos, och 2 g är en stor dos särskilt för nybörjare, TREDJE DYGNET! efter dos får man en rejäl gaba-dipp, blir deppad som fan, det går över på ett dygn vid enstaka dos, efter 10 dagar vet jag inte.... Du har agerat ganska idiotiskt, varför i helvete ta Phen 10 dagar i rad? inte ens 2 dagar i rad behövs, Phen sitter i 48 timmar minst.
Upplever inte att det fungerar riktigt så faktiskt. Tycker effekten släpper efter typ 20 timmar och halveringstiden på 4-5 timmar stämmer överens. Inte suttit mig i vad det blir för metaboliter dock så jag är osäker.

Varför ta 10 dagar? Därför att man är svag för GABA-preparat när man har hemma och därför att jag tidigare tagit phenibut utan att ha problem. Nåja vi får se, jag tog 250 mg imorse och kör det en eller två dagar till. Tror jag kan trappa ur en såpass kort period utan att få en utdragen AT.
Citera
2013-11-25, 20:49
Medlem
Update på hur det går för mig.
I torsdags morgon tog jag min sista stora dos. Fredagen tog jag enbart 250 mg på förmiddagen. Kände mig okej. På lördagen tog jag inget, kändes okej fram tills typ 12-13 tiden då jag fick rätt grov ångest. Fysisk ångest. Mådde piss rent ut sagt. Höll mig till 17 då jag droppade en phen och fick lite lugn och sömn på kvällen. Tack för den.

Söndagen tog jag 250 mg till på morgonen och klarade dagen bättre. Tog 75 mg på kvällen och idag tog jag kanske 50 mg (en minimal mängd) på morgonen. Har mått bättre idag och tror (!?) att det värsta är över. Har känts som jag varit på en avtändning tills idag eftermiddag ungerfär då allt rann av mig. Eller iallafall det värsta.

Känns som jag varit inne och lekt med elden men lyckats springa ut med bara svädda fötter för hade jag kört på någon vecka eller två till hade det kunnat sluta riktigt illa. Men vem vet, kanske är det bara mitt minidoserande som håller mig över vattenytan? Nåja. Mår man bra med en halv biovea kappsel i kroppen senaste 36 timmarna räknar jag med att man ridit ut stormen.
Citera
2013-11-26, 10:38
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdobeSlats
Update på hur det går för mig.
I torsdags morgon tog jag min sista stora dos. Fredagen tog jag enbart 250 mg på förmiddagen. Kände mig okej. På lördagen tog jag inget, kändes okej fram tills typ 12-13 tiden då jag fick rätt grov ångest. Fysisk ångest. Mådde piss rent ut sagt. Höll mig till 17 då jag droppade en phen och fick lite lugn och sömn på kvällen. Tack för den.

Söndagen tog jag 250 mg till på morgonen och klarade dagen bättre. Tog 75 mg på kvällen och idag tog jag kanske 50 mg (en minimal mängd) på morgonen. Har mått bättre idag och tror (!?) att det värsta är över. Har känts som jag varit på en avtändning tills idag eftermiddag ungerfär då allt rann av mig. Eller iallafall det värsta.

Känns som jag varit inne och lekt med elden men lyckats springa ut med bara svädda fötter för hade jag kört på någon vecka eller två till hade det kunnat sluta riktigt illa. Men vem vet, kanske är det bara mitt minidoserande som håller mig över vattenytan? Nåja. Mår man bra med en halv biovea kappsel i kroppen senaste 36 timmarna räknar jag med att man ridit ut stormen.

bra, skönt o höra att du klarade dej genom det. Kom ihåg nu att aldrig ta flera dagar i rad. Själv kör jag endast onsdag och lördag, 2,5g eller 3,5g, har kört så två år, viss tolerans har byggts upp från 1,5-2g. Tog en stor dos på 3,5 g igår vid 15.00 har sovit tills nu!!! Delvis beroende på ingen sömn alls natt till måndag.

Onödigt med så stor dos som 3,5g, tror jag får avtändning dygn tre.
Citera
2013-11-26, 18:16
Medlem
Trollishs avatar
vart handlar ni erat phenibut?
Citera
2013-11-26, 18:18
Medlem
Sezlows avatar
Tack för en intressant tråd.
Själv har jag köpt in phenibutpulver från UK.
Under hösten har jag av och till tagit dygnsdoser mellan 250mg och 1g, dock inte varje dag.
Nu när jag läst här i tråden så ska jag bli lite försiktigare med Phenibuten.

Jag har inte hunnit läsa alla inlägg, men har någon här erfarenhet eller kunskap om hur Phenibut interagerar med Lyrica?
Citera
2013-11-26, 18:26
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
vart handlar ni erat phenibut?

Jag vet inte om FB tillåter länkning till sajter.

Jag köpte mitt hos Bulk Powders.
Citera
2013-12-14, 17:50
Medlem
EmotionalBastards avatar
Har använt phenibut i lite mer än en månad nu! Första gången så tog jag 1g tre dagar i sträck för att se om jag skulle få någon AT på de, samt att jag ville få respekt för det och inte göra något dumt senare.
För mig så räckte det för att få mig att aldrig någonsin i hela mitt liv ta phenibut tre dagar i sträck igen! Har inga tidigare erfarenhet utav AT (mer än dagen-efter-må-dåligt utav andra preparat), hade sura uppstötningar i några dagar och depprimerad som aldrig förr.

Har fortsatt med att ta en/två dagar i streck med tre dagars uppehåll efter en dag och fyra dagars uppehåll efter två phenibutdagar. Detta funkar för mig, upplever inga dåliga effekter även om jag skulle ta en längre paus.

Förälskade mig med phenibut efter första dosen, hade käkat det varje dag hela tiden resten av mitt liv ifall det inte var så beroendeframkallande eller så hemsk AT.

Har dock lite frågor:
Är det möjligt att boosta phenibutet senare emot kvällen med mer phenibut? Kommer detta ge en ny peak, eller bara dra ut på det tillstånd som man är i då? Har aboslut inte tänkt att ta över 0,5g fram emot eftermiddagen ifall jag har tagit 1g på morgonen, mitt mål är att dra ut på det, tycker personligen att högre doser ger en effekt som jag inte är ute efter. Vill bara vara motiverad och social! Det är ju trots allt phenibutdagarna som man får lägenheten städad

Är det bara jag som upplever att nikotin slår annorlunda med phenibut i kroppen?

Fick nyligen Atarax utskrivet, hade käkat det igår för sömnen och tog phenibut imorse utan att tänka på att jag hade atarax kvar i kroppen, kom på mig efter att jag hade svalt mina kappslar och tyckte att jag kände mig konstig i början när phenibutet började slå, kan detta krocka eller hade jag endast placebonojj? Brukar i vanliga fall vara riktigt noga med att kolla upp sånt innan :/ (Inga "Atarax är sockerpiller"-svar tack, tycker inte om dem redan själv)

Delar gärna med mig av mina erfarenheter, det är bara att fråga!
Citera
2013-12-14, 18:19
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalBastard
Har använt phenibut i lite mer än en månad nu! Första gången så tog jag 1g tre dagar i sträck för att se om jag skulle få någon AT på de, samt att jag ville få respekt för det och inte göra något dumt senare.
För mig så räckte det för att få mig att aldrig någonsin i hela mitt liv ta phenibut tre dagar i sträck igen! Har inga tidigare erfarenhet utav AT (mer än dagen-efter-må-dåligt utav andra preparat), hade sura uppstötningar i några dagar och depprimerad som aldrig förr.

Har fortsatt med att ta en/två dagar i streck med tre dagars uppehåll efter en dag och fyra dagars uppehåll efter två phenibutdagar. Detta funkar för mig, upplever inga dåliga effekter även om jag skulle ta en längre paus.

Förälskade mig med phenibut efter första dosen, hade käkat det varje dag hela tiden resten av mitt liv ifall det inte var så beroendeframkallande eller så hemsk AT.

Har dock lite frågor:
Är det möjligt att boosta phenibutet senare emot kvällen med mer phenibut? Kommer detta ge en ny peak, eller bara dra ut på det tillstånd som man är i då? Har aboslut inte tänkt att ta över 0,5g fram emot eftermiddagen ifall jag har tagit 1g på morgonen, mitt mål är att dra ut på det, tycker personligen att högre doser ger en effekt som jag inte är ute efter. Vill bara vara motiverad och social! Det är ju trots allt phenibutdagarna som man får lägenheten städad

Är det bara jag som upplever att nikotin slår annorlunda med phenibut i kroppen?

Fick nyligen Atarax utskrivet, hade käkat det igår för sömnen och tog phenibut imorse utan att tänka på att jag hade atarax kvar i kroppen, kom på mig efter att jag hade svalt mina kappslar och tyckte att jag kände mig konstig i början när phenibutet började slå, kan detta krocka eller hade jag endast placebonojj? Brukar i vanliga fall vara riktigt noga med att kolla upp sånt innan :/ (Inga "Atarax är sockerpiller"-svar tack, tycker inte om dem redan själv)

Delar gärna med mig av mina erfarenheter, det är bara att fråga!
Jag håller med dej att högre doser Phenibut inte är eftersträvansvärt, sådär så att man känner sej drogad, lite yrsel, knäsvag o har lätt att somna o sova 16 timmar, lite GHB-känsla, men dock kommer du som jag att få ökad tolerans även om du bara kör Phenibut 2 ggr per vecka, jag tror man får det även vid 1 ggr per vecka.

Håller med dej, jag blev kär i Phenibut direkt, dock var jag ej tillräckligt påläst i början, särskilt om doser och hur länge det satt i, och den snabba toleransökningen, tog lång tid för mej att fatta att anledningen att jag var översocial och pratig på måndagen, var för att jag tog 1 g Phenibut söndag kl 12.00 !!!, samt tex är Phenibut en mycket kraftfull nootropic i lagom dos, man blir, på riktigt.... smartare, kan fokusera, koncentrera sig bättre, mera skärpt i hjärnan samtidigt som man är mer cool, självsäker o lugn, inga konstiga neurotiska tankar hit o dit, bara ett lugn o känsla av att leva i nuet, nyfiken o positiv.

Jag upplever själv att Phenibut sitter i jävligt länge, t o m längre än 24 timmar, jag tror halveringstiden påstås vara 12 timmar, men jag upplever nog en mycket tydlig afterglow upp till 36 timmar efter, så en liten extrados på kvällen boostar absolut. Men Phenibut i lägre doser är svårt o veta om man är påverkad, då effekterna är så subtila, men man blir mer social, mer socialt begåvad, att småprata med tanten i kassan på Konsum känns stimulerande. Om jag tar Phenibut två dagar i rad, länge sedan för det blir en jävla AT, men då behövdes halv dos för samma effekt, så det sitter i länge.

Atarax är inga starka grejer, en enkel antihistamin som gör dej seg o trött o ger muntorrhet, torra ögon och dimmsyn, men nog kan Phenibut boosta det mesta, tex boostar det alkohol rejält, så ska du köra "blandmissbruk" take it easy och prova dej fram, exempelvis GHB som är hyffsat nära besläktat med Phenibut, ska man ju aldrig blanda med alkohol då man i sämsta fall slutar andas i sömnen, i bästa fall kaskadspyr. Phenibut kan nog påverka nikotinets effekt också, jag tror Phenibut även kan få en mindre sugen på saker man normalt är beroende av, nikotin, alkohol eller liknande. Har läst nånstans att det användes i Ryssland för att avvänja alkoholister. (Phenibut = Phenyl-γ-aminobutyric acid) (GHB = Gamma-y-hydroxybutyric acid)

Själv blandar jag inte Phenibut med någon annan drog eller med, tar det på tom mage (3 timmar) och äter lite kolhydrater 1 timme efter, som sagt man får tolerans, för två år sedan tror jag att jag började så smått med Phenibut, 1g dos, kanske 1,5 g ibland men då blev jag så avslappnad att jag kunde somna halvsittande o sova i 12-16 timmar. Nu behövs 2,5 - 3,5 g för den effekten, lagom dos för mej är nu 2-2,5g uppdelat på 2g samt 0,5g efter 6 timmar. Knockoutdos är för mej 3,5 g. Jag tar Phenibut 1-2 gånger i veckan med minst 3 dagars mellanrum, för mej är de viktigaste effekterna att jag blir mer positiv, glad o social samt sover extremt bra.

Obs, jag vill påpeka för dej att 1 månads bruk inte på långa vägar räcker för att kunna säga - det funkar för mej.... det tror jag du inser själv va??

Kul att tråden lever med många insiktsfulla inlägg.

Oj vilken wall of text jag skrivit ser jag nu, dock var jag klok nog att göra viss styckeindelning..... behöver jag säga att detta skrivs "under the influence" of Phenibut?

.
Senast redigerad av tgv23000 2013-12-14 kl. 18:58.
Citera
2013-12-14, 18:41
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Jag vet inte om FB tillåter länkning till sajter.

Jag köpte mitt hos Bulk Powders.

billigt hos Bulk Powders, men då måste man köpa en bra liten våg.
Citera
2013-12-14, 18:47
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Jag håller med dej att högre doser Phenibut.....

[Flera stycken!]

Obs, jag vill påpeka för dej att 1 månads bruk inte på långa vägar räcker för att kunna säga - det funkar för mej.... det tror jag du inser själv va??

Kul att tråden lever med många insiktsfulla inlägg.

Oj vilken wall of text jag skrivit ser jag nu, dock var jag klok nog att göra viss styckeindelning..... behöver jag säga att detta skrivs "under the influence" of Phenibut?
.

Vi får väll hindra oss i så fall! Mitt inlägg blev också mycket längre än vad det var tänkt pga samma anledning

Yes det förstår jag! Lärde mig fort att phenibut är något som man ska vara försiktig med samt ha stor respekt för, de är de riktlinjer som jag går efter för stunden. Tycker det är viktigt att folk som funderar på att prova inte gör som många andra, sitter där och trycker i sig 5g under dag 1 för att "det inte hände något", och sedan fortsätter dagar i sträck för att slutligen få en psykos när burken tar slut.
Men för stunden så uppnår jag exakt den effekt du beskrev utav det jag kör på just nu!

Riktigt kul att se att någon har så lika åsikter och erfarenheter som en själv!

Får man fråga utav rent intresse hur långt och frekvent bruk du har själv?
Citera
2013-12-14, 19:01
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalBastard
Vi får väll hindra oss i så fall! Mitt inlägg blev också mycket längre än vad det var tänkt pga samma anledning

Yes det förstår jag! Lärde mig fort att phenibut är något som man ska vara försiktig med samt ha stor respekt för, de är de riktlinjer som jag går efter för stunden. Tycker det är viktigt att folk som funderar på att prova inte gör som många andra, sitter där och trycker i sig 5g under dag 1 för att "det inte hände något", och sedan fortsätter dagar i sträck för att slutligen få en psykos när burken tar slut.
Men för stunden så uppnår jag exakt den effekt du beskrev utav det jag kör på just nu!

Riktigt kul att se att någon har så lika åsikter och erfarenheter som en själv!

Får man fråga utav rent intresse hur långt och frekvent bruk du har själv?
Som jag skrev, för två år sedan började jag så smått, men tog ett tag o lära sej hur det ska användas bäst, jag tog faktiskt för små doser i början, så jag märkte knappt dess subtila effekt. Nu sedan 1,5 år kör jag en eller två gånger i veckan, doser om 2,5 till 3,5 g.

Absolut bra att ge råd till nybörjare, ett råd jag vill ge är att ta det på tom mage(3 tim) då tar det ca 45-60 min, max 90 min innan effekt, annars är det svårt o veta hur lång tid det tar att slå på (kan ta över 4 timmar) och då har en nybörjare redan tagit dos 2 och 3 för det funkade ju inte, och då hamnar man i trubbel..
Senast redigerad av tgv23000 2013-12-14 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in