Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Vid doser över 1,5-2g finns det dom som påstår att det går på gaba-a också. Det finns inte så många ”droger” som går på gaba-b, phenibut, ghb och nån till kanske. Gaba-b ger mycket skönare effekt än gaba-a tycker jag. Jämför med alkohol som går på gaba-a, och en massa annat. Visst droger som påverkar serotonin kanske är ännu skönare, men jävligt farligt, typ ecstasy, en tripp och du kan skada serotonin-receptorerna för resten av livet.

Wikipedia: ”Phenibut is structurally related to the neurotransmitter γ-aminobutyric acid (GABA), and hence is a GABA analogue.[5] It is thought to act as a GABAB receptor agonist, similarly to baclofen and γ-hydroxybutyrate (GHB).”
Tack för förklaringen! GHB är ju verkligen ett bra exempel. Däremot så skadas inte receptorerna - dom blir fler.

Jag tycker det är bra att ha phenibut i pulver, det är så vidrigt att få i sig så att sannolikheten att jag tar det mer än en gång i veckan är obefintlig, jag använder det som alkohol och inte både och, blir illamående då.
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-11-06 kl. 09:02.
Citera
2017-11-06, 19:33
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Tack för förklaringen! GHB är ju verkligen ett bra exempel. Däremot så skadas inte receptorerna - dom blir fler.

Jag tycker det är bra att ha phenibut i pulver, det är så vidrigt att få i sig så att sannolikheten att jag tar det mer än en gång i veckan är obefintlig, jag använder det som alkohol och inte både och, blir illamående då.

Wah, vidrigt? Jag tycker det är rätt gött faktiskt, men smaken är som baken
Citera
2017-11-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Wah, vidrigt? Jag tycker det är rätt gött faktiskt, men smaken är som baken
Smaken är som baklofen, det har du rätt i.

Aldrig testat Baclofen, är det typ samma som phen eller?
Citera
2017-11-06, 21:01
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Smaken är som baklofen, det har du rätt i.

Aldrig testat Baclofen, är det typ samma som phen eller?

Jag menade som uttrycket "smaken är som baken" aldrig testat baclofen så jag vet tyvärr inte.
Citera
2017-11-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Jag menade som uttrycket "smaken är som baken" aldrig testat baclofen så jag vet tyvärr inte.
Jo jag vet, försökte bara skämta till det.
Citera
2017-11-07, 09:41
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Jo jag vet, försökte bara skämta till det.

Jaha haha, missuppfattade dig då
Citera
2017-11-08, 14:42
Medlem
Jag kör just nu en kombo av Phenylpiracetam (PP) och Phenibut (PB) från a***abr**n. Kombinerar det med en preworkout på morgonen som heter VIGOR. Vigor innehåller koffein, taurine och choline m.m. säljs på gymgrossisten om nån vill kolla innehållet.

Detta har pågått i ca 6 dagar nu.

Jag känner mig dock lite som en katt som klättrat lite för högt upp i trädet: Jahopp, nu ska man ner igen också...

Mest orolig för phenibuten... är den värre att kliva av än xanor eller opiater? (Har klivit av både det ena och det andra i mina dagar.) Har nu kört mellan 1 - 2 gram phenibut per dygn och mellan 100mg upp till 600mg per dygn phenylpiracetam.

Första dagarna var lite skumma. Jag var lätt ångestladdad och obekväm i känslan. Kände mig skyldig och lite påtänd andra dagen på 400mg PP och 750mg PB. Till saken hör att jag slutade knarka och dricka alkohol (tungt missbruk) för ett och ett halvt år sedan så att hålla på med det här är lite på gränsen.

Anledningen till att jag testar det här är att efter många års tungt amfetaminmissbruk (rc-stims, kola och allt möjligt) så känner jag påtagligt att, bara för att nämna två av många problem, mitt belöningssystem och stresshanteringssystem är påtagligt och sannolikt permanent sabbat. Vilket leder till kroniska problem med varierande grad av brist på motivation, glädje i dagliga aktiviteter och att jag pendlar mellan apati och hyperaktivitet ofta kopplad till stresskänslor och ångest (= adrenalinstyrd i stället för dopaminstyrd).

En dos på 400mg PP och 1500mg PB (med en PWO på morgonen) den femte dagen gav mig den bästa dagen på flera veckor. Jag var effektiv, styrkepasset den dagen var sinnessjukt bra, jag var social, orädd och självförtroendet var på topp, libido var greatly enhanced. Kände mig verkligen på topp. Påtaglig skillnad mot min baseline. Och detta märktes tydligen utåt då folk verkade ta kontakt med mig på ett annat sätt och jag hade ett upplevt lätt och ledigt sätt att interagera. Upplevde mig som snygg, charmig och rolig och jag upplevde att andra var det också. Problemet kom sedan på kvällen. Ångest över att dagen var slut, borde jag verkligen hålla på med det här o.s.v. mindre Existentiell kris.

Summa summarum... om man har kontroll på sina tankar och kan undvika negativa tankar, självömkan, ilska och bitterhet så tror jag phenibuten är grym som avslappnande, men man får göra grovjobbet själv. D.v.s aktivt tänka tankar som "Jag är bra!", "Allt är som det ska!" O.s.v. För phenibuten (PB) på dessa doser slår inte igenom negativt tänk på mig, men det förstärker det positiva tänket.

Nu presenterar jag mina erfarenheter av en kombination här iofs.

Kanske är det till nytta för er andra.

Jag känner mig dock efter dagens dos på 400mg PP, 1000mg PB och fulldos PWO (VIGOR med (300mg) koffein, choline, taurin m.m.) som påtänd av en blandning mellan lagom dos ritalin, amfetamin och stesolid. Bara det att jag suttit i tre timmar på samma plats och i samma ställning med mobilen och surfat runt och har armhålesvett och kalla fingrar säger en hel del.

Som sagt. Jag upplever mig som gammal tjackis normaliserad på kombon och möjligen lätt till högre grad överkompenserad just nu.

Någon annan med liknande erfarenheter?
Citera
2017-11-08, 17:03
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken73
Någon annan med liknande erfarenheter?
Vet inte riktigt men har i alla fall tyckt att phenibut känns lite som en simulant, på högre doser ialf. Kanske därför avtändningen blir så jobbig. Man får mer ångest pga den ångestdämpande effekten slår tillbaka. Plus att man blir orkeslös pga den stimulerande effekten slår tillbaka.
Senast redigerad av smellyproof 2017-11-08 kl. 17:51.
Citera
2017-11-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Vet inte riktigt men har i alla fall tyckt att phenibut känns lite som en simulant, på högre doser ialf. Kanske därför avtändningen blir så jobbig. Man får mer ångest pga den ångestdämpande effekten slår tillbaka. Plus att man blir orkeslös pga den stimulerande effekten slår tillbaka.

Hmm...

Jag inser att det bästa är att inte plötsligt bli utan phenibut efter att ha tagit det under lång tid i höga doser, men vad som är hög dos och lång tid för mig är ännu okänt. Trappar nog ned lite lätt på phenibuten och behåller phenylpiracetamet som krycka några dagar. Det verkar ju justera upp dopaminet. Även om det är lite oklart.
Citera
2017-11-11, 19:20
Medlem
Der kanske inte råder nån tvekan om detta, men jag tycker det verkar som att det råder korstolerans mellan phenibut och pregabalin/gabapentin. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2017-11-12, 13:03
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken73
Hmm...

Jag inser att det bästa är att inte plötsligt bli utan phenibut efter att ha tagit det under lång tid i höga doser, men vad som är hög dos och lång tid för mig är ännu okänt. Trappar nog ned lite lätt på phenibuten och behåller phenylpiracetamet som krycka några dagar. Det verkar ju justera upp dopaminet. Även om det är lite oklart.

Jag mådde anus efter 4 dagar på phenibut, ca 1g om dagen. Jag tyckte det var betydligt värre än att sluta med benzo, ta hand om dig!
Citera
2017-11-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalBastard
Jag mådde anus efter 4 dagar på phenibut, ca 1g om dagen. Jag tyckte det var betydligt värre än att sluta med benzo, ta hand om dig!
Ja 4 dagar på normaldos benzo ger inget beroende alls, däremot 40 dagar eller 400 då blir det tufft.

Angående dos på phenibut, så har jag upptäckt att redan 0,5g ger ångestdämpning och ökad social förmåga för mej. Kör på det nu, var tredje dag, suget efter benzo försvinner, och ingen ”baksmälla” de två dagarna utan benzo. Förut tog jag 1,5g och mådde inte bra alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in