2012-03-13, 11:07
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Senaste avsnittet var grymt jag var helt förtrollad och inne i deras resa så jag glömde av att tid och rum ens existerade höjdpunkten i avsnittet var helt klart slots guld snubben med 1 tand och katten Gizmo 10/10
Citera
2012-03-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolandDeschain
Vålberg = Värmlands rövhål.

Besitter du egna erfarenheter av det området?
Citera
2012-03-13, 12:09
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Synd att dom åkte ifrån Vålberg så fort när dom på kort tid träffar en ryss, en tandlös alkis och en tatuerare. Blomman var ju ingen hit direkt.

Håller med. Verkade ju vara störtsköna whites trashes hela bunten. Stanken av inavel var väl påtaglig.
Citera
2012-03-13, 12:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan

Vad som dock gjorde mig ganska deppig var att se bangolf-mannen igår, när han förklarade sitt livsöde. En man, på ålderns höst, som till denna dag inte lämnat landet han föddes i. Inte heller har han under hela sin livstid, så som han beskrev det "varit ute".

Istället förklarar han att han vägt över 160kg, suttit hemma instängd och skött sitt. Det är med en plågsam självinsikt han menar att det är omöjligt att träffa någon om man inte är ute, och att hans tidigare fetma i ett helt liv hindrat honom från att ta sig ut. Det är då inte så konstigt att han skämmer bort sin katt. Utöver sitt jobb på minigolfbanan är det ju allt han har. En säng för 35 000 till katten, vad spelar det för roll? Vad ska han annars lägga pengarna på, när han lever för sitt jobb.

Det ligger på intet sätt på mitt fat att hävda att hans liv på något sätt skulle vara sämre än någon annans. Förhoppningsvis trivs han och mår bra med det han gör. Det är bara så totalt främmande för mig, då alla de delar man strävar efter i livet konsekvent har uteblivit för honom - kanske på grund av hans komplex över vikten? Tänk er att aldrig träffa en partner, se världen, få utvecklas på jobbet eller dra en sån där riktig mastodontfylla med sina bästa vänner, som bara gör att man i ett overklighetens töcken dagen efter undrar vad fan som hände. Han borde kanske ha tagit lite fler risker i livet. Men om han är nöjd så är det så klart bra nog, men det gjorde mig lite illa till mods.

Håller med känner samma sak, kände sympati för mannen. Men han verkade vara nöjd med det lilla. så allt väl hoppas jag.
Citera
2012-03-13, 12:19
Medlem
HansKammlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nej, dom har ingen budget utan dom är ekonomiskt oberoende om du läser vilka vinster dom har gjort när dom har sålt sina bolag.

5.000 kronor för Filip och Fredrik är som 73 USD för Bill Gates. Jag tror inte Filip och Fredrik gråter i slutet på varje månad kort sagt.

Så du menar alltså att filip och fredrik har en förmögenhet på 5,8 miljarder dollar var?
Citera
2012-03-13, 12:29
Medlem
Lightnights avatar
Jag tycker att programmet hittills har varit ganska omjämnt. Ungefär varannat avsnitt har varit riktigt bra och de andra har varit halvbra. Det har alltså inte varit dåligt alls, men ibland känns det som att det enda målet med en resa är att ta sig fram till en person, för att sedan direkt åka till nästan utan någon större fördjupning.
Citera
2012-03-13, 13:16
Medlem
nitinitis avatar
Tråkigt avsnitt, WT-hålan var dock ganska rolig.
Citera
2012-03-13, 14:28
Medlem
swimp78s avatar
Att de inte stannade mer hos "blomman" beror antagligen på att blomman visade sig vara sur och inte ville bjussa på sig själv, eller nåt. Jag tror nog att det finns något sånt bakom, som är bortklippt. Annars skulle ju deras möte med honom vara lite bortkastat.

Egentligen lite osmart att lägga så mycket energi och pengar på en person man redan i telefonen hör är ganska ovillig att ställa upp i tv. "Blomman" ville inte att de skulle komma till hans jobb, och han sa att han jobbade natt. Det var uppenbart att han inte ville vara med.
Citera
2012-03-13, 14:53
Medlem
swimmingpools avatar
Har detta program fått bra tittarsiffror?
Citera
2012-03-13, 15:31
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Håller med dig till fullo men jag tror att människor likt denna minigolf-nisse kan vara bland dom lyckligaste. Jag vet inte riktigt men det är en känsla jag får. Hade jag plötsligt vaknat upp och haft det som honom hade jag ju.... ja. Men han är nog lyckligt omedveten om något annat får man verkligen hoppas, och det är även vad jag tror.

Jag förstår mycket väl vad du menar, men i hans fall tror jag inte det var så. Det fanns ånger, liksom. Han påpekade några gånger att det var saker han hade grubblat på. Däremot tror jag, precis som Filip konstaterade, att denna mannen verkar mycket ödmjuk. Därav har han kanske "accepterat" och funnit sin roll i det liv som han har. Det är något väldigt vackert men samtidigt ledsamt över dessa människor.

Jag kan dock ha fel. Jag hoppas bara att han trivs med sitt liv.
Citera
2012-03-13, 15:58
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har detta program fått bra tittarsiffror?

Citat:
Premiäravsnittet av ”Får vi följa med” sågs av 265 000 personer och fick en rating på 5,2 procent i Kanal 5:s huvudmålgrupp, 15-44 år.

Avsnitt nummer två sågs av 247 000 personer och fick med det en rating på 4,7 procent.
---
Det låter som du är nöjd med tittarsiffran?

– Ja, vi var näst största kanal i går efter TV4 och i prime time var vi dubbelt så stora som TV3, det är vi nöjda med.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3408319.ece

Får väl anses vara bra siffror. Speciellt med tanke på att många, som jag, verkar kolla på serien i efterhand på kanal5play.
Citera
2012-03-13, 16:05
Medlem
sallypros avatar
kollade på alla sända avsnitt i sträck och måste säga att detta är ett av de bättre programmen jag sett ^^ riktigt härliga personer som finns här i landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in