2012-03-05, 00:54
Medlem
Pumpkings avatar
Måste bara slinka in med en kommentar till den här tvprogramsserien och det är att den lägger väldigt illa till i tablån. Jag har inget emot att se F&F men jag har inte lyckats pricka in ett enda program eftersom det alltid har gått samtidigt som andra konkurrenter och här därmed också blivit alternativ två eller tre och inte setts. Synd. De borde lägga det på typ måndagskvällar kl 23.00 när det ändå bara är skräp på tv.
Citera
2012-03-05, 01:08
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Måste bara slinka in med en kommentar till den här tvprogramsserien och det är att den lägger väldigt illa till i tablån. Jag har inget emot att se F&F men jag har inte lyckats pricka in ett enda program eftersom det alltid har gått samtidigt som andra konkurrenter och här därmed också blivit alternativ två eller tre och inte setts. Synd. De borde lägga det på typ måndagskvällar kl 23.00 när det ändå bara är skräp på tv.

Den finns ju alltid på http://www.kanal5play.se/ om du inte har alltför dålig uppkoppling.
Citera
2012-03-05, 01:31
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Det går måndagskvällar kl. 22, det är en skillnad på en timma... Kollar du BB eller?
Citera
2012-03-05, 01:58
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Var har de sagt att Nitti Leaks och Vem kan sla... producerades for pengarna? Jag ar sugen pa kallor.
De har nämnt i podcasten att första säsongen av Vem kan slå.. gjorde de för att "tävla" med nåt annat i tablån, eller nån annan skitsak, och att de sedan dess inte velat göra det, men är pressade av produktionsbolaget. Nitti Leaks är ytterligare ett av deras koncept de kör för att utmana mainstreamprogrammen, typ som ett svar på att många andra liknande program handlar om t.ex. 80-talet.

Faktumet att de är så pass kända gör att de har budget att producera vad som helst i Sverige, vara säkra på att många ser det, och som grädde på moset är Filips "jobb" i L.A att försöka sälja alla dessa vågade TV-koncept till de stora bolagen.
Citera
2012-03-05, 04:47
Medlem
Skyddslings avatar
Tamare censurregler efter 23.00 och det är därför programmet förlagts till den tiden.
Citera
2012-03-05, 04:49
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddsling
Tamare censurregler efter 23.00 och det är därför programmet förlagts till den tiden.

Vilket program? Får vi följa med? startar 21:55 och slutar 22:55.
Citera
2012-03-05, 04:56
Medlem
Skyddslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Vilket program? Får vi följa med? startar 21:55 och slutar 22:55.

Vet inte^^ Det är generella riktlinjer inom TV-branschen och antog att det kunde förekomma svordomar etc i deras program.
Citera
2012-03-05, 06:07
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddsling
Vet inte^^ Det är generella riktlinjer inom TV-branschen och antog att det kunde förekomma svordomar etc i deras program.
Vi är inte i USA. Här svärs det dygnet runt i TV.
Citera
2012-03-05, 11:41
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Var har de sagt att Nitti Leaks och Vem kan sla... producerades for pengarna? Jag ar sugen pa kallor.

De har antytt i podcasten att just "Vem kan slå Filip och Fredrik" är ett program de inte själva tycker är så mycket mer än ett barnprogram. Samtidigt är det det program av F&F som har mest tittare av alla. Man får anta att de fortsatte göra det programmet för att det drog in pengar. Fast jag minns inte att de sagt det rakt ut. Det finns inga citat i stil med "vi gjorde Vem kan slå.. för att tjäna pengar, enbart". Det var mer mellan raderna.

Jag har dock inte hört att de sagt något liknande om 90-leaks.
Citera
2012-03-05, 18:24
Medlem
theblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
När sänds denna och var?

Citat:
Ursprungligen postat av Tooms
http://www.filipochfredrik.com/podcast-arkiv/
Finns även på itunes att ladda ner till iphonen om man nu har en sådan.
Citera
2012-03-05, 19:32
Bannlyst
Ser emot kvällens avsnitt ser riktigt nice ut.
Hoppas det blir som man förväntar sig
Citera
2012-03-05, 20:02
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
De har antytt i podcasten att just "Vem kan slå Filip och Fredrik" är ett program de inte själva tycker är så mycket mer än ett barnprogram. Samtidigt är det det program av F&F som har mest tittare av alla. Man får anta att de fortsatte göra det programmet för att det drog in pengar. Fast jag minns inte att de sagt det rakt ut. Det finns inga citat i stil med "vi gjorde Vem kan slå.. för att tjäna pengar, enbart". Det var mer mellan raderna.

Jag har dock inte hört att de sagt något liknande om 90-leaks.

Du har helt rätt enligt mig, man kunde lätt höra "mellan raderna" att så var fallet. Nittileaks gjorde de ju för att de älskar att göra den typen utav program.

Ser fram emot kvällens avsnitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in