2012-02-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyzew
Jag blev lite fundersam angående en sak i förra programmet. Det var ju två äldre personer som önskade att inte vara med i programmet men ändå så kom de med helt ocensurerade. Om man bara gick iväg från dem utan att tala om deras medverkan, kan man verkligen ta med dem i programmet?

Litet sidospår men inte helt irrelevant väl?

Så vitt jag vet så är det i alla fall inte olagligt att filma personer mot deras vilja och sedan sända det i TV. Om det är omoraliskt kan man ju däremot diskutera.
Citera
2012-02-20, 16:48
Medlem
Citat:
Jag blev lite fundersam angående en sak i förra programmet. Det var ju två äldre personer som önskade att inte vara med i programmet men ändå så kom de med helt ocensurerade. Om man bara gick iväg från dem utan att tala om deras medverkan, kan man verkligen ta med dem i programmet?

Man får i princip filma allt man ser på en offentlig plats. Källa: http://www.ur.se/television/television/templates/Paged814.html?id=15007

Sen får man inte glömma att det garanterat finns många sekvenser vi tittare inte får se, till exempel när teamet redogör för de filmade hur materialet ska användas.
Citera
2012-02-20, 18:54
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:

De sa väl bara nej till att låta F&F följa med?
Citera
2012-02-20, 20:09
Medlem
Imalosers avatar
Antar att någon redan frågat, men orkar inte leta genom 30 sidor.

Vad fan sa Filip till den där tanten i första avsnittet? Nån som har en aning?
Citera
2012-02-20, 20:10
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Antar att någon redan frågat, men orkar inte leta genom 30 sidor.

Vad fan sa Filip till den där tanten i första avsnittet? Nån som har en aning?
Drinkluder?
Citera
2012-02-20, 20:21
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Drinkluder?
Att de ska behöva censurera sånt... Men det uttrycket var nytt för mig! Tack ska du ha
Citera
2012-02-20, 21:37
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Att de ska behöva censurera sånt... Men det uttrycket var nytt för mig! Tack ska du ha
Va? Drinkluder censurerades väl inte? Eller är det censurerat nu på kanal5play? I så fall har de lagt på det i efterhand efter klagomål.
Citera
2012-02-20, 21:40
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Va? Drinkluder censurerades väl inte? Eller är det censurerat nu på kanal5play? I så fall har de lagt på det i efterhand efter klagomål.
Jag tror inte heller att det censurerades. Du kanske tänkte på något annat?
Citera
2012-02-20, 22:06
Medlem
HUGUs avatar
Självklart kommer det en kille och bär på ett bord som han ska ha med på tåget. Varför skulle det inte komma en kille med ett bord?
Citera
2012-02-20, 22:08
Medlem
ProfessorAs avatar
Hur fan kunde Filip pricka in att killen med bordet var en missionspastor? Både kusligt och imponerande!
Citera
2012-02-20, 22:12
Medlem
Det här, det här är bra tv. Det bästa i svensk tv historia. Så jävla kul. Sitter och garvar konstant. Ps han Är oskuld.
Citera
2012-02-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Hur fan kunde Filip pricka in att killen med bordet var en missionspastor? Både kusligt och imponerande!

Dock var snubben redan myggad när han kom gåendes på perrongen, så förmodligen hade de pratat med honom innan. Dock inte omöjligt att Filip lyckades fånga in hans aura, missionskyrkomänniskor brukar ju ha en väldigt "blek" stil och klä sig huvudsakligen i vit-beige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in