Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-17, 23:17
Medlem
Anteuss avatar
Men tex Melodifestivalen etc?
Citera
2008-08-17, 23:25
Medlem
kornizs avatar
Melodifestivalen tycker jag inte ska få visas på någon kanal, men det är bara min åsikt. Robinson och liknande "storsatsningar" tycker jag inte heller hör hemma på SVT. Fast egentligen är det ju inte innehållet vi ska diskutera här, inte ens SVT. Och att radiotjänst bör läggas ner är vi ju överens om.
Citera
2008-08-19, 07:46
Medlem
Mr Andersons avatar
Jag tecknade mig förra veckan för ett Canal Digital-abonnemang med en mottagare för såväl satellit- som mark-TV. Anmäler de det till Radiotjänst? De har ju trots allt sålt en TV-mottagare.
Citera
2008-08-19, 11:17
Medlem
bantexs avatar
Nej det gör dom inte.
Citera
2008-08-19, 11:36
Medlem
Mr Andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantex
Nej det gör dom inte.

Vet du det med säkerhet?
Citera
2008-08-19, 21:08
Medlem
bantexs avatar
Har haft abonnemang från både canal digital och boxer där jag fått en mottagare. Har inte hört nått från radiotjänst efter beställning av det.

Så jag tror inte dom gör det iallafall.
Citera
2008-08-19, 22:53
Medlem
kornizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantex
Har haft abonnemang från både canal digital och boxer där jag fått en mottagare. Har inte hört nått från radiotjänst efter beställning av det.

Så jag tror inte dom gör det iallafall.

Det är väll lite bad business för dom, de har ju inget skäl att tjalla på sina kunder.
Citera
2008-08-20, 03:20
Medlem
Skulle aldrig betala for TV licens.
Citera
2008-08-20, 03:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Anderson
Vet du det med säkerhet?

Att köpa ett abonemang är inget bevis för att man har TV (dock så är man ganska korkad ) så endast inköp av licensbelagd elektronik golas på.

Så det funkar fint att låta nån polare/släkting/ganne som betalar köpa burken och sen abonera på kanaler man vill ha.
Citera
2008-08-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korniz
Så kan man ju resonera om allt skattefinansierat. JAG tycker inte att vi bör förbättra E6an så jag skiter minsann i att betala för det, då kan väll de som vill åka där själva betala för upprustningen.

ett mer korrekt jämförande skulle vara att låta alla som har körkort betala bilskatt och trafikförsäkring för att dom har möjlighet att sätta sig i en bil eller köpa en bil. sen får du ta och jämföra svt's utbud och kvalité med att alla landets vägar skulle bli grusvägar men låta avgifterna vara desamma.
nu kanske du ser hur dumt det är?

det va väl en sak förr i tiden när man använde tv'n till en enda sak men det måste ju vara åtskilliga år sedan det tillkom fler kanaler samt externa möjligheter att nyttja tv'n.
Citera
2008-08-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Anderson
Vet du det med säkerhet?

Dom gör det inte och det spelar ändå ingen roll om du läser tråden. Kort summering:

*Det spelar ingen roll vad du gjort för inköp, det är inte bevis på innehav.
*Det spelar ingen roll vad kontrollanter på besök rapporterar, deras ord väger mindre än ditt.
*Om du nu svarar när Kiruna-maffian ringer så spelar det heller ingen roll pga ovanstående.
*Säger dem att du erkänt innehav spelar det ingen roll eftersom det inte finns skriftligt.

Så handla elektronik och TV-utrustning lugnt utan massa tjafs med mellanhänder eller oro.
Citera
2008-08-21, 15:58
Tänkte köpa en TV...

Ringa Dustin och frågade om dom lämnade vidare uppgifter till radiotjänst och 'Julia' i kundtjänst sa bestämt nej för att TV:n även kan användas som datorskärm - jag argumentera att det sitter ju fortfarande en mottagare i TV:n men fick bestämt nej att dom rapporterar inget vidare.. Tror inte riktigt på dom för att dom är ju skyldiga 'enligt lag'.

Ringde Komplett och dom sa direkt i telefon att dom skickar vidare till rånartjänst...

Några som har erfarenhet av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in