2007-12-15, 23:29
Medlem
tjaboooos avatar
Fick brev nu i veckan om att jag skall betala blablabla, fick faktiskt användning av brevet när jag skulle använda kranen i badrummet och händerna var oljiga
Citera
2007-12-15, 23:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fick ett brev igår där de varnade för extra koll angående tv-licensen i mitt bostadsområde inom en snar framtid.
Lite snällt av Radiotjänst i Kiruna AB faktiskt såhär i juletid, eller bara ofattbart korkat beroende på hur man ser på det. Jag får akta mej för att öppna dörren för okända och möjligen rulla ner persierna under nån månad när TVn är på.

Passa dig, kontrollanten kanske kommer utklädd till tomten på självaste julafton.
Citera
2007-12-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degerfors
varför flytta du ner allt för ? skulle domkomma o kolla elle?

Därför att de kanske samkör register för att ta reda på vilka som har avanmält teveinnehav utan att byta adress och gör besök hos dessa suspekta individer? Har noterat att männen som jobbar på Utpressningstjänst är män i äldre medelålder vars hela uppenbarelse utstrålar några slags stasi-vibbar. Det är säkrast att vara försiktig om man inte har råd att åka på 500 i kvartalet.

Det blir nog förrådet för min del med. Jag menar, hur ska man hinna glo på skitprogram när man har 2-3 serier att följa via bittorrent?
Citera
2007-12-16, 13:59
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Fick brev nu i veckan om att jag skall betala blablabla, fick faktiskt användning av brevet när jag skulle använda kranen i badrummet och händerna var oljiga

Jag visste att det skulle komma någonting gott ur Radiotjänst!
Citera
2007-12-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ypp
Därför att de kanske samkör register för att ta reda på vilka som har avanmält teveinnehav utan att byta adress och gör besök hos dessa suspekta individer? Har noterat att männen som jobbar på Utpressningstjänst är män i äldre medelålder vars hela uppenbarelse utstrålar några slags stasi-vibbar. Det är säkrast att vara försiktig om man inte har råd att åka på 500 i kvartalet.

Det blir nog förrådet för min del med. Jag menar, hur ska man hinna glo på skitprogram när man har 2-3 serier att följa via bittorrent?

Ja, eller så bryr man sig inte eftersom det inte spelar någon roll om en "kontrollant" ser en Tv genom fönster eller dörröppning.
Citera
2007-12-17, 20:03
Medlem
Har inte betalat skiten på 10 år, sen jag var dum nog att öppna dörren och erkänna mitt innehav. Fick betala en månad innan jag "slängde min tv".

För ett tag sen införskaffades en ny tv, klantigt nog hade jag glömt bort att inte ge ut mitt riktiga namn eller adress samt tel. Jag beställde via InWareHouse och nu har Radiotjänst börjat jaga mig igen. Tidigare fick jag brev en gång om året som man kunde skratta åt. Nu har dom en stor-offensiv, ringer nån gång per vecka. Svarar aldrig förstås.

Suck, varför har man gått på att köpa varor på nätet?
Citera
2007-12-19, 17:06
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Fick precis ett samtal till min mobil från Radiotjänst. Jag hade stereon på i bakgrunden när jag svarade. Jag svarade "hallå" två gånger och hörde att personen som ringde var kvar i luren. Sedan lade de på. Jag visste givetvis inte att det var RT som ringde när jag svarade. Vad kan man förvänta sig nu? Ett brev hem där det står att de hört en "TV" i bakgrunden och att jag nu bör betala tv-licens? Han har ju hört ett antal storys genom åren...
Men på mobilen? Du kunde ju faktiskt varit hemma hos en kompis, eller i en elektronikaffär? De har ju inga bevis på att du var hemma hos dig.

Det kom en riktig usling hem till mig sent en söndagskväll. Jag var nyss hemkommen efter en helg hos mina föräldrar så var ganska förvirrad och trött. Det knackar på dörren och jag öppnar ju (trots att jag såg en främmande gubbe i titthålet) dum som jag är

Tidigare har det kommit bibelgubbar och annat löst folk så jag trodde att det var en sån.

Hur som, när jag öppnar presenterar han sig och jag reagerade inte fören efter en stund på vad han sa. Han luktade dessutom sprit vilket gjorde mig ännu mer osäker.

- Har du tv?
- Öhh, jo?
- Då är du skyldig att betala tv-licens
- Men ehh, alltså jag har ingen tv
- Men du sa ju just att du har en tv
- Men jag kanske ljuger? Jag är mytoman

Samtalet fortsatte en lång stund och han försökte samtidigt titta in i min lägenhet. Jag sa att jag skulle be min far komma och hjälpa mig att bära ner den i källaren, men han hävdade bestämt att det måste han se mig göra samma kväll. Vad tror gubbjäveln egentligen? Att en tjej ska kånka iväg med en 28-tummare genom hela hyreshuset ner till källaren??

Jag ifrågasatte något (minns inte vad) och fick till svar att "det där får du ta med polisen". Jag anmäler tv-licens på dig... ja gör du så sa jag och smällde igen dörren framför honom. Sedan ringde jag och grinade till pappa som ringde dem dagen efter och skällde. Han ifrågasatte om deras arbetare fick knalla runt, lukta alkohol och hota med polisen vilket givetvis inte fick förekomma (enligt högsta hönset).

Personen som var här var mycket pressande. Han låg på som en advokat som försöker få in 150 frågor på 120 sekunder.
Jag tog emot en faktura (fick betala 89kr för tiden jag haft tv), ringde sedan och avanmälde min tv-licens då jag inte har kvar min tv längre.
Citera
2007-12-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Men på mobilen? Du kunde ju faktiskt varit hemma hos en kompis, eller i en elektronikaffär? De har ju inga bevis på att du var hemma hos dig.

Det kom en riktig usling hem till mig sent en söndagskväll. Jag var nyss hemkommen efter en helg hos mina föräldrar så var ganska förvirrad och trött. Det knackar på dörren och jag öppnar ju (trots att jag såg en främmande gubbe i titthålet) dum som jag är

Tidigare har det kommit bibelgubbar och annat löst folk så jag trodde att det var en sån.

Hur som, när jag öppnar presenterar han sig och jag reagerade inte fören efter en stund på vad han sa. Han luktade dessutom sprit vilket gjorde mig ännu mer osäker.

- Har du tv?
- Öhh, jo?
- Då är du skyldig att betala tv-licens
- Men ehh, alltså jag har ingen tv
- Men du sa ju just att du har en tv
- Men jag kanske ljuger? Jag är mytoman

Samtalet fortsatte en lång stund och han försökte samtidigt titta in i min lägenhet. Jag sa att jag skulle be min far komma och hjälpa mig att bära ner den i källaren, men han hävdade bestämt att det måste han se mig göra samma kväll. Vad tror gubbjäveln egentligen? Att en tjej ska kånka iväg med en 28-tummare genom hela hyreshuset ner till källaren??

Jag ifrågasatte något (minns inte vad) och fick till svar att "det där får du ta med polisen". Jag anmäler tv-licens på dig... ja gör du så sa jag och smällde igen dörren framför honom. Sedan ringde jag och grinade till pappa som ringde dem dagen efter och skällde. Han ifrågasatte om deras arbetare fick knalla runt, lukta alkohol och hota med polisen vilket givetvis inte fick förekomma (enligt högsta hönset).

Personen som var här var mycket pressande. Han låg på som en advokat som försöker få in 150 frågor på 120 sekunder.
Jag tog emot en faktura (fick betala 89kr för tiden jag haft tv), ringde sedan och avanmälde min tv-licens då jag inte har kvar min tv längre.

Varför öppnar du ens dörren för "bibelgubbar och annat löst folk"? Jag förstår verkligen inte varför.
Är det nått viktigt finns brevlådan.
Citera
2007-12-19, 17:15
Medlem
Lika bra att börja skita i den där skräpen. Jag avsäger mitt innehav imorgon, då de ändå kom till mig och prackade på mig att få en påskriven faktura när jag var hemma och skittrött.

Jävla skit alltså, nej, nu jävlar. Imorgon blir det fritt.
Citera
2007-12-19, 17:25
Medlem
Fittsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Varför öppnar du ens dörren för "bibelgubbar och annat löst folk"? Jag förstår verkligen inte varför.
Jag har inget titthål :/
Citera
2007-12-19, 17:26
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Haha, nej du har så rätt. Jag är en väldigt nyfiken person av naturen så det är på grund av det som jag öppnat tidigare. Var dessutom relativt nyinflyttad och tänkte mig inte för. Nu är jag lite klokare och öppnar aldrig för någon jag inte känner, går knappt och tittar i titthålet när det ringer på dörren (man vet ju trots allt om man väntar besök eller ej).

Svara på skyddat nummer har jag också slutat med.
Citera
2007-12-19, 17:32
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsnopp
Jag har inget titthål :/
De går å ordna, har du vanlig trädörr kan kanske fastighetskötaren borra hålet men då KAN det ge hyreshöjning på 5-10kr då det räknas som standardhöjande åtgärd.
Annars kan du borra själv men sabbar du dörren kan du bli ersättningskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in