Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-22, 03:19
Medlem
Det betyder i ursprunglig betydelse att föräldrarna inte varit gifta under Gud när de haft samlag och barnet blivit till. Det handlar inte om att man gått på gatan och sålt sig. Det är ett begrepp från när man begått hor (vilket gäller för både mannen och kvinnan och endast betyder att man som ogift haft samlag). Det har inget med dagens betydelse av ordet hora att göra egentligen. Och det är ganska vanligt i Sverige att man t ex får barn om man bara är sambo eller träffas. Många i Sverige har sex innan de gift sig med varandra.
2011-05-22, 03:19
Medlem
Arcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectkirby
Varför skulle man ta åt sig? Antagligen är det en väldigt liten människa som uttrycker sig så, särskilt om denne inte känner min mor.

Finns mycket sanning i det du säger, men jag ska nämna att jag har bevittnat detta fenomen på väldigt olika nivåer. Svenskar som börjar tjafsa random på krogen och skriker detta ord till varandra men även personer som känt varandra under längre tid och är väl bekanta och ändå skriker detta ord till varandra.
2011-05-22, 03:24
Medlem
Zelogaths avatar
Grejen är att varenda invandrare här i stan säger horunge och 'din mamma'.
Ska man gå runt och bry sig om det?
Nej.

Varför?
För att det är omoget- reagerar man med aggression så bevisar det väl bara att antagandet är korrekt?

Tycker dessutom att det är ännu mera omoget, att om man säger det tillbaka så blir det ett jävla liv.

Därför håller man tyst och skakar på huvudet åt den sorgliga typen som bara är ute efter bråk
2011-05-22, 03:25
Medlem
Arcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vilket land är du själv ifrån? I ditt land kanske det är kutym att slå vem som helst på käften om de säger "din mamma". I Sverige fattar vi att det bara är patetiskt att ta åt sig för en sådan skitgrej. Dessutom är alla horungar i grund och botten. För att få knulla måste mannen köpa presenter, bjuda på middagar och ligga i och alla dessa har ett värde som möjliggör samlaget. Alltså är en stor majoritet horungar och att då bli arg för att någon påpekar något självklart, låter helt osannolikt korkat.

Är född här i Sverige och har bott här i hela mitt liv, men mina föräldrar är från Danmark. Nere i Danmark så har jag märkt att det är betydligt mer annorlunda när det kommer till dessa situationer, danskar tar betydligt hårdare på detta ord och man ser detta som en enorm kräkning.
2011-05-22, 03:29
Bannlyst
TS svenskar har ingen ryggrad, vad fan förväntar du dig av dem? De är grisar utan någon som helst kultur(förutom att rulla i gyttja och avföring). Deras kvinnor är horor och männen är ynkryggar punkt slut!
2011-05-22, 03:30
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Godkväll!

Under mina år som medborgare i detta land så har jag under ett flertal gånger uppmärksamt hur Svenskar kallar andra Svenskar för horungar, utan att det sker någon som helst respons från den andra parten.

En kraftig majoritet utav dessa Svenskar verkar inte ta till sig när man får höra detta ord, utan man ser det snarare som vilket skällsord som helst.

Är det att man inte fattar innebörden av vad ordet betyder eller är det helt enkelt som så att man inte bryr sig när någon säger att man är son till en hora? Någon som kan förklara hur det ligger till eller någon som har upplevt liknande upplevelser?

Horunge betyder på svenska en unge som har skapats via hor, dvs utomäktenskapligt knulleri. Detta är inte någonting märkvärdigt i dagens samhälle. Antingen så bryr sig folk inte av den grunden eller också så kanske man helt enkelt inser det löjliga i att förolämpa en persons föräldrar i ett samhälle som är individbaserat.
2011-05-22, 03:31
Medlem
Schlaktads avatar
Varför ska man ta åt sig av nånting man inte är?
2011-05-22, 03:38
Medlem
lucyskys avatar
Förstår själv inte hur man kan bli upprörd över en sådan förolämpning. Jag vet att min moder inte är en hora så säger någon horson till mig och faktiskt menar det så känner personen uppenbarligen bara inte min moder. Det är som om någon kallar mig för fetto. Varför skulle jag ta illa upp när jag vet att jag är smal.

"Jag ska knulla din morsa" är också något jag aldrig bryr mig om. Det är trots allt något som aldrig kommer ske så varför reagera?

Ska man förolämpa mig kan väl åtminstone lägga ner lite tankekraft och först hitta en svaghet hos mig.
2011-05-22, 03:39
Medlem
Arcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianasoulman
TS svenskar har ingen ryggrad, vad fan förväntar du dig av dem? De är grisar utan någon som helst kultur(förutom att rulla i gyttja och avföring). Deras kvinnor är horor och männen är ynkryggar punkt slut!

Det är mycket möjligt att denna teori stämmer, dessa olika beteenden som du beskriver ovan ligger nog varje svensk väldigt varmt om hjärtat.
2011-05-22, 03:39
Medlem
wgets avatar
Citat:
Hur resonerar du när väljer att inte bry dig ifall någon skulle kalla dig för horunge? Jag menar det är ju inte bara ett påhopp på dig utan även på din egen mor.
Jag resonerar precis som jag skrev i mitt första inlägg. Kan det vara så att du använder ordet horunge väldigt ofta och blir besviken när du inte får de reaktionerna du önskar?
2011-05-22, 03:41
Medlem
Arcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucysky
Förstår själv inte hur man kan bli upprörd över en sådan förolämpning. Jag vet att min moder inte är en hora så säger någon horson till mig och faktiskt menar det så känner personen uppenbarligen bara inte min moder. Det är som om någon kallar mig för fetto. Varför skulle jag ta illa upp när jag vet att jag är smal.

"Jag ska knulla din morsa" är också något jag aldrig bryr mig om. Det är trots allt något som aldrig kommer ske så varför reagera?

Ska man förolämpa mig kan väl åtminstone lägga ner lite tankekraft och först hitta en svaghet hos mig.

Känner du ingen som helst vrede väckas inom dig om en person från ingenstans skulle påpeka att din mor är en hora? Även om du vet att det inte är sant så har denne person ändå kommit med en grov förolämpning i mina ögon.
2011-05-22, 03:43
Medlem
lucyskys avatar
Citat:
Känner du ingen som helst vrede väckas inom dig om en person från ingenstans skulle påpeka att din mor är en hora? Även om du vet att det inte är sant så har denne person ändå kommit med en grov förolämpning i mina ögon.

Snarare har han gjort sig själv till en lögnare...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in