2011-05-22, 11:33
Medlem
Kom du p det nu? Folk har pratat om detta sen LOTR slpptes..
Citera
2011-05-22, 11:35
Medlem
skummade bara igenom trden s vet inte om ngon tagit upp detta redan.
Men det kan ju vara s att rnarna har sina egna viljor och man kan bara inte bara flyga p dem, s som man kan rida p en hst.
Men de dk upp vid det sista slaget sjlvmant fr att de inte ville att de onda skulle ta ver? Och de insg inte hur allvarligt lget var frns sista slaget. haha.... spekulera kan man ju alltid...
Citera
2011-05-22, 11:38
Medlem
Varulvs avatar
Det finns massor av anledningar med om detta i bckerna som jag inte orkar dra. Det Family Guy syftar p r ju givetvis hur filmerna r uppbyggda.
Citera
2011-05-22, 11:45
Medlem
Snt hr finns i alla bcker och filmer, mer eller mindre.

Tidsvndaren i Harry Potter hade kunnat anvndas mer n i bara film tre s hade de inte ftt alla problem de fick. Varfr jag tog upp det i en LOTR-trd vet jag inte men det r att jmfra.
Citera
2011-05-22, 11:50
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalrosZ
sluta sno sikter frn family guy...
Varfr? Alla sikter kommer ju ngonstans ifrn
Citera
2011-05-22, 11:56
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
D hade la inte Sauron dtt? Och d hade han kunnat mobilisera en nnu strre arm, och frstra hela tjollahoppet p s stt. Kanske?
Jag kan fr lite om SoR.
Det tnkte jag med p. Men ringen var ju p vift runt typ 10.000 innan frodo fick den?
Citera
2011-05-22, 11:56
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Varfr? Alla sikter kommer ju ngonstans ifrn

Jo men framfrallt r sikten just baserad p luckan i filmerna och inte i bckerna, vilket gr att den egentligen faller ganska platt.
Citera
2011-05-22, 12:04
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte
Vad jag aldrig frsttt r hur alla folkslag inte verkar ha setts p 1000-tals r men bara bo en dagspromenad bort.

Tids-och-avstndsperspektiven i filmen r ljligt reducerade gentemot boken. Av naturliga skl, hur lnga skulle inte filmerna bli om man frskt terge att hela kriget om ringen utspelades under ett och ett halvt r, frn Saurons attack p Osgiliath till frintandet av ringen?

Det var ju knappast s att brdraskapet knallade ivg ett par dar frn Rivendell till det att de upplstes vid Amon Hen, eller att den sista hren med Vsterns herrar red ut frn Minas Tirith, kom runt en bergskrk och vips befann sig framfr Svarta portarna, som det verkar i filmen..
Citera
2011-05-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eragord
Stora frgan r varfr inte Elrond sparkade ner Isildur i lavan............

Hller helt med dr, offra en mans liv fr att frhindra ondskan att ta ver vrlden lter som en mycket bra deal. Dock var vl Isildur kung vl? det hade kanske uppsttt krig mellan mnniskorna och alverna d?
Citera
2011-05-22, 12:19
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Hller helt med dr, offra en mans liv fr att frhindra ondskan att ta ver vrlden lter som en mycket bra deal. Dock var vl Isildur kung vl? det hade kanske uppsttt krig mellan mnniskorna och alverna d?

Ja garanterat, s den vinsten hade vl varit minimal i s fall. Nu blev det ju tminstone lungt ett tag medan ringde smed sina planer att tervnda till sin mstare.

Allts; Lungt i form av icke storskaliga episka krig.
Citera
2011-05-22, 12:40
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukov
nd kom dom i slutet och tnkte hjlpa precis innan ringen blev frstrd.
och nej dom r inte helta att lita p men deras ledare r ju kompis med gandalf.
Betyder inte att deras sinnen inte kan bli frgiftade av ringen..
Citera
2011-05-22, 12:40
Medlem
Det som var hela grejen var att gat skulle distraheras, med det ocks dom dr jvla flygande "drakarna". Hade en rn flygit in och haft 9 av dom dr efter sig hade det nog inte slutat bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in