2011-05-22, 12:41
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Vilken originell tanken, bara 70-80% av alla som sett filmerna har tnkt p detta.

Vrre r det med spkarmn (som ocks de flesta spekulerat ver), nr Aragon ber dom att hjlpa till vid slaget hade han kunnat be dom att utrota alla onda istllet.
Att det inte r med i boken gr det bara 10 gnger vrre
Citera
2011-05-22, 12:51
Medlem
pepsihaxxs avatar
har inte lst alla sidor s vet inte om ngon redan har skrivit det hr.

ls silmarillion har fr mig att han frklarar var rnarna stller sig i krig.
Citera
2011-05-22, 12:52
Medlem
Queen-Obscences avatar
Antagligen fr att han ville sga ngot med sin roman och att den skulle vara spnnande fr den som lser den, vore ju hemskt trkigt och meningslst om det bara handlat om rnar som kastar ner ringar i vulkaner..
Citera
2011-05-22, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
En grej jag har tnkt p r, varfr slnger dom inte ner ringen i nn annan random magmahla typ i moria eller ntt? ven om det inte hade frstrt ringen hade ju nd ingen kunnat hmta den!

Trollkarlar kan skerligen fixa magma, gra den kall eller f den att frsvinna eller whatever.
Citera
2011-05-22, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doctordre
Det som var hela grejen var att gat skulle distraheras, med det ocks dom dr jvla flygande "drakarna". Hade en rn flygit in och haft 9 av dom dr efter sig hade det nog inte slutat bra
Sjlvklart skulle i s fall alla rnar fllygit med och medans dom flesta rnarna slss med nazgulerna kan ngra smita frbi med ringen.
Citera
2011-05-22, 13:04
Medlem
Oakenshields avatar
Som redan nmnts hade balrogen eller givetvis ven orcher med 100 % skerhet dragits till ringen om den kastats i Moria.

Dessutom var ju kontentan av rdslaget i Rivendell att ringen inte kunde gmmas hos Bombadill, kastas i havet eller nn annanstans, genom att den aldrig skulle ligga sker, oavsett om det tog en tidslder till eller inte.
Citera
2011-05-22, 13:06
Medlem
fruktansvrt rolig trd!

har sjlv tnkt i samma banor varfr dom inte bara kunde slppa ner ringen frn skyn.
okej att rnarna inte ville beblanda sig med krig men vill dom "indirekt" ha miljontals dda p sitt samvete bara fr att dom inte kunde bemda sig att lyfta rnestjrten ur boet och flyga nn mil?
iallafall..

en annan grej r att tolken avskydde nazisterna,och d kanske han inte ville hylla rnarna (minns nazisternas rn-symboler hit och dit) .... kanske. helt phittad men nd sannolik anledning av mig.
Citera
2011-05-22, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
S vitt jag vet hade spkena medan de var mnniskor endast svurit en ed som gick ut p att hjlpa Gondor mot Sauron. Sedan kunde vl visst spkena skada folk d de assisterade Aragorn och co. i kampen mot piraterna frn Umbar? Jag hller dock med om att de inte skulle ha inkluderat dem i slaget vid Pelennors sltter, d detta inte frekom i boken samt att de redan uppfyllt sin ed i fregende strid.

Men det betyder inte att de inte skulle kunna duka under p grund av ringen. Sedan r det heller inte omjligt att vingbestarna var muterade rnar i grunden precis som orcherna var alver eller trollen enter (Lavskgge nmner i Sagan om de tv tornen att trollen bara r avbildningar av enterna, liksom orcherna r av alverna) d, vad jag vet, nmns det aldrig ngonting om vingbestar i Silmarillion, och det var ju endast Iluvatar som kunde ge varelser liv.
Nja men ringen pverkar vl inte s fort sjlvklart skulle Frodo rida p en av rnarna med ringen i fickan om det r som du sger s skulle ju brdraskapet dukat under redan innan Moria.Drakar kommer frn rnarna ja men vad hade det med saken att gra?
Citera
2011-05-22, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
En annan frga r varfr inte Sauron helt enkelt smidde en ny ring s att han slapp leta.
Drfr att en stor del av hans kraft finns i ringen det krvs helt enkelt fr mycket kraft att gra en ring till.
Citera
2011-05-22, 13:17
Medlem
Gangster.s avatar
Frgan r om ni r serisa i det hr inlgget? Det skulle ju vara en SKITSPNNANDE film om en fgel kasta ner ringen osv era fucktards
Citera
2011-05-22, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Det tnkte jag med p. Men ringen var ju p vift runt typ 10.000 innan frodo fick den?

Ja men Sauron blev ju slagen i sista alliansens krig sedan tog det ngra tusen r innan han kunde ta form igen sedan mste han bygga upp en ny arme innan han var redo.
Citera
2011-05-22, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Frgan r om ni r serisa i det hr inlgget? Det skulle ju vara en SKITSPNNANDE film om en fgel kasta ner ringen osv era fucktards
Det r inte det som r grejen Tolkien skulle gett en bttre frklaring varfr inte rnarna kunde anvndas han frklara ju varfr dom inte kan slnga ringen i havet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in