• 2
  • 3
2011-05-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solxx
...Och även slå andra ungar på käften i verkligheten tyvärr. Hah.!

Gör ett deal med honom. Han får spela battlefield om han slutar slåss med ungarna i skolan?
Hans mamma står säkert bakom det också.
Citera
2011-05-23, 16:22
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solxx
Jag är ett vanligt fruntimmer på 19 år som går spelutveckling på gymnasiet och som bryr mig om min idiotiska lillebror -- dvs -- jag vill att han ska fatta hur världen fungerar MEN han är trots allt bara 8 år. Därav diskutionen om blod.
Röstar EJ på fi,
Med det klartgjort för dig...;
Menar mer generellt när jag tog exemplet om usa VS muslimer, finns sådana spel som är vinklat på det sättet.
Battlefield är verklighetstroget, och det finns visst blod, om man har på den inställningen.

Min fråga är helt enkelt om en lättpåverkad 8-åring som slåss i skolan bör ha blod på eller inte när han leker krig.
Har skrivit ett ganska humoristiskt exempel på hur han påverkas här någonstans, om en teckning han gjorde, om du pallar leta.

Ja okej du känner din bror bäst själv, av det du beskriver nu när man läser lite mer så verkar han vara lite konstig faktiskt. Men det är svårt för mig att avgöra om han verkar psyko eller inte, tror dock inte att battlefield skulle ge honom mördar tankar då det inte är så himla våldsamt. Och återigen nej det finns inget blod i battlefield 2, det finns lite blod i battlefield bad company 2 men det är så pass lite att jag inte ens märkte det själv innan en viss dryg person i tråden påpeka det för mig. Sen tycker jag du borde ha koll på skillnaderna mellan bf2 och bfbc2 ifall du nu till och med går på en spelutvecklar linje, dice är ju trots allt sveriges stolthet när det kommer till spel. Men som sagt ifall ungen verkar lite smått störd så kanske det är bäst att hålla honom borta från allt för våldsamma filmer och spel då en störd människa kan få ideer och inspiration ifrån sånt.
Citera
2011-05-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Ja okej du känner din bror bäst själv, av det du beskriver nu när man läser lite mer så verkar han vara lite konstig faktiskt. Men det är svårt för mig att avgöra om han verkar psyko eller inte, tror dock inte att battlefield skulle ge honom mördar tankar då det inte är så himla våldsamt. Och återigen nej det finns inget blod i battlefield 2, det finns lite blod i battlefield bad company 2 men det är så pass lite att jag inte ens märkte det själv innan en viss dryg person i tråden påpeka det för mig. Sen tycker jag du borde ha koll på skillnaderna mellan bf2 och bfbc2 ifall du nu till och med går på en spelutvecklar linje, dice är ju trots allt sveriges stolthet när det kommer till spel. Men som sagt ifall ungen verkar lite smått störd så kanske det är bäst att hålla honom borta från allt för våldsamma filmer och spel då en störd människa kan få ideer och inspiration ifrån sånt.

Han kör inte 2an, men han frågar efter det.
Och bara för att jag går spelutveckling så betyder det inte att jag har stenkoll på spel som inte intresserar mig. Jag programmerar och designar, går inte historiespelkurs.
Tja.. störd och störd. Han kommer kunna kontrollera ilskan bättre när han bli äldre. Han slår bara folk som han tycker är elaka. Moralfråga, haha?
Men det blir nog blod ändå tror jag... Så han inte blir lika avtrubbad som dagens generation är...
Så får jag väl hjärntvätta honom med nintendo på sidan av antar jag. *suck*
Lat.
Tack för svar~!
Citera
2011-05-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingon
Gör ett deal med honom. Han får spela battlefield om han slutar slåss med ungarna i skolan?
Hans mamma står säkert bakom det också.

Oj, vilket liv det kommer att bli... Några timmars bråk och kastning av saker får man nog räkna med.
............. Men varför i fan har vi inte tänkt på det? Värt ett försök, även om det blir svårt i hans fall.
-"Har du slagits idag?"
-"Ja."
-"Då blire inget spelande."

LOL nu jävlar ska det bli pli på ungjäveln.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in