Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
låt mig gissa, du är en hippie tjej som är runt 20 går runt i palestina schal och röstar på fi? Sen så finns det inget blod i något BF spel, förstår inte heller varför du har hängt upp dig på lite blod? Battlefield är inte heller direkt "realistiskt" om vi säger så, det är som vilket annat action spel som helst bara att det är större kartor och man kan använda fordon. Sen så finns det inget i spelet som pekar på att usa är dom goda och kineserna eller mec (araberna i spelet) är onda, alla lagen har ungefär samma utrustning och framställs på samma vis. Det ända du bör passa dig för är ifall han börjar fastna i spelet lite väl mycket, det är lät hänt att barn nu för tiden hellre sitter inne och spelar än att gå ut och göra något. Be din morsa försöka begränsa spelandet så ska nog allt gå bra.
Jag är ett vanligt fruntimmer på 19 år som går spelutveckling på gymnasiet och som bryr mig om min idiotiska lillebror -- dvs -- jag vill att han ska fatta hur världen fungerar MEN han är trots allt bara 8 år. Därav diskutionen om blod.
Röstar EJ på fi,
Med det klartgjort för dig...;

Menar mer generellt när jag tog exemplet om usa VS muslimer, finns sådana spel som är vinklat på det sättet.
Battlefield är verklighetstroget, och det finns visst blod, om man har på den inställningen.
Min fråga är helt enkelt om en lättpåverkad 8-åring som slåss i skolan bör ha blod på eller inte när han leker krig.
Har skrivit ett ganska humoristiskt exempel på hur han påverkas här någonstans, om en teckning han gjorde, om du pallar leta.