Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-20, 21:44
  #1
Avstängd
Jag brukar spy upp om jag känner att jag ätit för mycket onyttigt och för mycket, och fan heller att jag fått någon ätstörning för det. Det känns så jävla skönt att spy efteråt om man ätit massa onyttigt som man stunden innan njutit av. Det har kanske pågått i något år, men jag undrar ändå om det kan hända något? För många spyr ju nån gång i månaden för att de druckit för mycket osv och det är ju samma sak som när jag spyr fast jag spyr upp mat.

(spyr endast om jag ätit mycket och inte ofta bara några få gånger i månaden, vissa månader tror jag att jag inte har spytt överhuvudtaget)
__________________
Senast redigerad av jegg3 2011-05-20 kl. 21:47.
Citera
2011-05-20, 21:51
  #2
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegg3
Jag brukar spy upp om jag känner att jag ätit för mycket onyttigt och för mycket, och fan heller att jag fått någon ätstörning för det. Det känns så jävla skönt att spy efteråt om man ätit massa onyttigt som man stunden innan njutit av. Det har kanske pågått i något år, men jag undrar ändå om det kan hända något? För många spyr ju nån gång i månaden för att de druckit för mycket osv och det är ju samma sak som när jag spyr fast jag spyr upp mat.

(spyr endast om jag ätit mycket och inte ofta bara några få gånger i månaden, vissa månader tror jag att jag inte har spytt överhuvudtaget)

Jag vet att du inte vill acceptera detta, men du är på god väg att utveckla en ätstörning. Så enkelt är det.

Vill du göra något åt det? Antagligen inte. Men tänk på saken.
Citera
2011-05-20, 21:55
  #3
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegg3
och fan heller att jag fått någon ätstörning för det

Det är ju precis det du har.
Citera
2011-05-20, 21:55
  #4
Medlem
JagHatarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulerBoy
Jag vet att du inte vill acceptera detta, men du är på god väg att utveckla en ätstörning. Så enkelt är det.
Jo.

De jag kände i unga år som tänkte och gjorde som du är de som blivit de rultiga, leggingssprängande småbarnsmammorna. Men kör du på det om du tror det funkar.

Man kan inte överlista ätstörningar genom att underhålla dem hur mycket du än tror det.
Citera
2011-05-20, 21:57
  #5
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarDig
Jo.

De jag kände i unga år som tänkte och gjorde som du är de som blivit de rultiga, leggingssprängande småbarnsmammorna. Men kör du på det om du tror det funkar.

Man kan inte överlista ätstörningar hur mycket du än tror det.


Med tanke på att jag inte kan bli gravid på grund av den enkla omständigheten att jag är man, så förmodar jag att du felciterat.
Citera
2011-05-20, 22:10
  #6
Medlem
JagHatarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulerBoy
Med tanke på att jag inte kan bli gravid på grund av den enkla omständigheten att jag är man, så förmodar jag att du felciterat.
Hade inget som helst att göra med att de alstrade barn egentligen, missvisande svar från mig.
Jag får omfurmulera: en höft- och lårfet smalfet man. Det motsvarar ganska bra. Mao, du tror du kommer undan med att ha dålig disciplin, jag menar att mycket få lyckas med detta. Du kommer snarare förstöra för dig själv.

Se till att skaffa dig sunda matvanor istället, med kunskap är det en barnlek. Satsa lite tid på att läsa på istället för att misshandla din kropp och psyke. Börja skaffa kunskap nu istället för att gå okunnig genom livet och bete dig destruktivt.
Citera
2011-05-20, 22:14
  #7
Medlem
AkageNoKellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarDig
Hade inget som helst att göra med att de alstrade barn egentligen, missvisande svar från mig.
Jag får omfurmulera: en höft- och lårfet smalfet man. Det motsvarar ganska bra. Mao, du tror du kommer undan med att ha dålig disciplin, jag menar att mycket få lyckas med detta. Du kommer snarare förstöra för dig själv.

Se till att skaffa dig sunda matvanor istället, med kunskap är det en barnlek. Satsa lite tid på att läsa på istället för att misshandla din kropp och psyke. Börja skaffa kunskap nu istället för att gå okunnig genom livet och bete dig destruktivt.

Fast det är ju inte JagHatarDig som har problemet eller startade tråden...


TS: Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, för jag för samma sak själv när ångesten/skammen kryper på. Däremot hade jag verkligen problem på riktigt när jag var yngre så för mig funkar det här eftersom jag annars gör ännu dummare saker mot mig själv om jag inte spyr. Men du blir ju inte smal av det, bulimiker blir i stort sett aldrig smala (så som anorektiker blir).
Citera
2011-05-20, 22:26
  #8
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarDig
Hade inget som helst att göra med att de alstrade barn egentligen, missvisande svar från mig.
Jag får omfurmulera: en höft- och lårfet smalfet man. Det motsvarar ganska bra. Mao, du tror du kommer undan med att ha dålig disciplin, jag menar att mycket få lyckas med detta. Du kommer snarare förstöra för dig själv.

Se till att skaffa dig sunda matvanor istället, med kunskap är det en barnlek. Satsa lite tid på att läsa på istället för att misshandla din kropp och psyke. Börja skaffa kunskap nu istället för att gå okunnig genom livet och bete dig destruktivt.

Vid långt skriden ätstörning så påverkas funktioner i det centrala nervsystemet. Du exemplifierar detta väl.
Citera
2011-05-20, 22:28
  #9
Medlem
JagHatarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulerBoy
Vid långt skriden ätstörning så påverkas funktioner i det centrala nervsystemet. Du exemplifierar detta väl.
Jag har inte ens ätstörningar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback