• 1
  • 2
2011-05-20, 06:14
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Vad var/är bäst för dig? Och varför.

Att röka eller snusa
Citera
2011-05-20, 08:28
Medlem
Bockstensmannens avatar
Snusa är alltid bäst, inte i närheten av lika farligt. Sen är det mysigare att snusa också.
Cigg är gött men samtidigt äckligt, hatar lukten på fingrar och resten av kroppen. Personligen tycker jag snus är det ultimata
Citera
2011-05-20, 08:42
Medlem
miszks avatar
Snus, lättare att använda och även "nyttigare" för mig som styrketränar . Även om jag kan minnas allt det sköna med cigg nu när det är sommar så är det ett helvete på vintern och är glad för att jag endast snusar nu för tiden (bortsett från någon festcigg kanske )
Citera
2011-05-20, 09:29
Medlem
svenskists avatar
Jag började röka som 14-åring och gör även idag, men har börjat snus och trappat ner på rökat. Tycker det funkar bra med en cigg på morgonen och en efter maten annars så snusar jag nästan konstant hela tiden. Jag fest-röker när det gäller, men jag gillar nog mer snus. Man slipper denna äckliga rökt stank som man går runt med och snuset är allmänt bekvämare. Snusar dock aldrig när jag är med kvinnligt sällskap.
Citera
2011-05-20, 09:35
Medlem
Hamnbolls avatar
Snus.

Man får ett helt nytt perspektiv på cigaretter när man slutar röka. När ens flimmerhår växer tillbaks och man börjar få tillbaks sitt luktsinne, sin kondition och när huden börjar få färg igen, det är då man inser hur äckligt det är att röka.

Snus finns i större variation än cigaretter, går att använda var som helst, har mycket nikotin, finns i mycket starka utföranden och räcker längre än cigg. Plus att man inte luktar askkopp om kläderna.

När också snus är så mycket mindre farligt som det faktiskt är så tycker jag det är nästan löjligt att inte fler snusar än röker när vi har detta fantastiska alternativ till hands i Sverige.
Citera
2011-05-20, 10:36
Medlem
EpicureNo2s avatar
Röka pipa, helt klart.

Snusade en dosa om dagen under flera år och tandköttet började dra sig tillbaka och blotta tandhalsarna. Att sluta snusa var nästan omöjligt, med svår abstinens. Började röka pipa och slutade tvärt med snusningen. Är inte ett dugg sugen på snus längre, och eftersom pipa inte ger kickar på samma sätt genom det långsammare nikotinupptaget, så kan jag vara utan så länge jag vill utan problem. Rökte förstås ganska mycket direkt efter snusstoppet, men det gick lätt att minska med tiden.

Man behöver ju inte dra halsbloss med pipa och cigarr, vilket är en stor fördel gentemot cigaretter.
Citera
2011-05-20, 12:37
Medlem
Rakiis avatar
Började att röka år 2000 då jag gick i sjunde klass och där emellanåt snusade jag i perioder men det var fram till för något år sedan som jag rökte mestadels. Gick över till snuset för jag fick en större mängd nikotin i kroppen och att det är billigare med snus. Har inte råd att röka två paket cigaretter om dagen...
Citera
2011-05-20, 13:18
Medlem
EvelKnievels avatar
Har gjort båda och när jag rökte kände jag mig alltid sunkig och smått förgiftad hela tiden. Hosta lungorna ur sig av att spela back i ett korplag.. nejtack. Lätt att byta från cigg till snus också. Samma gift - ingen abstinens alls.
Citera
2011-05-21, 17:54
Medlem
Rökte från 12-13 upp till 20-årsåldern. Snusat sedan dess.. Snus är solklar vinnare. Det är smidigare, man kan göra det överallt, stinker inte på samma vis. Framförallt är det godare. Dock är en cigg till kaffe eller öl fortfarande världklass
Citera
2011-05-21, 23:48
Medlem
Snus helt klart. När man röker kommer nikotinet snabbt, vilket kan vara skönt i och för sig, men med snus så får man en konstant dos nikotin och det är riktigt härligt. Mycket enklare att snusa också, behöver inte vara utomhus för att göra det och så vidare. Ett plus i kanten är ju också att man slipper doften som sätter sig i kläder och fingrar. Känns jävligt äckligt att röka medan en snus är mysigt.
Citera
2011-05-21, 23:49
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Dock är snus doften i munnen äcklig :/ Men å andra sidan, tuggumi föfan.

Hur länge brukar den sitta inne, 15-20 min?
Citera
2011-05-22, 01:13
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Funderar mellan Göteborgs rape eller grovsnus vet inte .. Ah får väl testa mig fram, verkar som göteborgS rape har mer smak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in