Jag köpte för ett par dagar sedan NHL 11 och för tillfället går det kaos. På kanske 10 matcher har jag förlorat minst 9. Inte för att jag inte kan göra mål, men för att jag inte kan försvara för ett enda öre. Asså när dem anfaller forecheckar jag och checkar dem. Inget händer. Jag gör det om och om igen men mina spelare tar aldrig pucken. Dem brukar seriöst göra mål på mig genom att springa med försvarare genom hela banan och sätta den. Dem undviker inte mina spelare, dem bara springer förbi dem............
Men jag ska även svara dig, antar att du kör online?
Hade även jag svårt i början, allt som krävs är träning och åter träning.
Tips är även att köra sp och testa på en lättare svårighetsgrad för att enklare behärska kontrollerna.
dumpa nhl 11 och köp 09 eller 10, sjukt mycket bättre motor och grafiken är ingen skillnad, kontrollerna och känslan är så sjukt mycket bättre - och det finns gott om folk som fortf lirar online.
dumpa nhl 11 och köp 09 eller 10, sjukt mycket bättre motor och grafiken är ingen skillnad, kontrollerna och känslan är så sjukt mycket bättre - och det finns gott om folk som fortf lirar online.
Då förlorar man ju tyvärr HUT, vilket är det bästa NHL serien haft att erbjuda sen Dynasty mode kom.
Asså vad jag ärligt talat inte fattar är att ibland tar man pucken hur lätt som helst samtidigt som den jag möter knappt kan röra den från mig. Och ibland tvärtom.
Kan det vara så att NHL 11, likt Fifa 11, har den sk. retarderade slumpformsystemet som i varje match helt random "favoriserar" någon och gör dess spelare mycket bättre än motståndaren.
För ärligt talat. Man jagar och trycker på en knapp. Inget som kräver skills direkt
Asså vad jag ärligt talat inte fattar är att ibland tar man pucken hur lätt som helst samtidigt som den jag möter knappt kan röra den från mig. Och ibland tvärtom.
Kan det vara så att NHL 11, likt Fifa 11, har den sk. retarderade slumpformsystemet som i varje match helt random "favoriserar" någon och gör dess spelare mycket bättre än motståndaren.
För ärligt talat. Man jagar och trycker på en knapp. Inget som kräver skills direkt
Kan ju ha att göra med vilken spelare som möter vem. Typ Ovechkin möter NHLs sämsta spelare, klart som fan Ovechkin fått bättre puckkontroll osv. Då är det inte så lätt
Sant det. Det jag kanske gör fel är att jag öppnar för stor yta för dem genom att inte backa utan pressa med mina försvarare. Men jag blir sjukt irriterad ibland för att jag forecheckar 10 gånger och får äntligen pucken. Sen tar han tillbaka den enkelt bakifrån.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!