2011-05-19, 02:27
Medlem
MrOSs avatar
Jo kör också Be a GM och tycker det är jävligt skoj, är på min andra säsong ochfått ihop ett riktigt vasst lag faktiskt... Kör med Rangers!

Parise-Richards-Gaborik
Dubinsky-Stepan-Callahan
Grachev-Anisimov-Nugent-Hopkinsk
Boogaard-Boyle-Artyskhin

Doughy-Staal
Girardi-Del Zotto
McIlrath/McDounagh-Eminger

Vid trade deadline första säsongen började och forsatte under off season jag dumpa lite löner (t ex Frovlov, Drury och Wolski) och samla ihop draftval och endel propects. I Draften hade Detroit första tjing (WTF?) och valde Larsson som var mitt huvudmål men tog sedan Nugent-Hopkinsk som nummer 5. En annan kontig sak var att Parise va helt friställd som inte RFA som han egentligen ska vara, bara och signa! Doughy plockade jag via offer sheet..

Förstalinen är ju bara för bra egentligen och fjärde vad ska man säga 350 kg som åker runt och kör över folk och slår dem på käften. Grachev är den största överraskningen och kommer bli årets rookie om han fortsätter så här!
Citera
2011-05-19, 09:51
Bannlyst
Är det någon som känner till en bra guide för dragningar? Jag försöker lära mig windmill men jag tappar pucken hela tiden. Jag fattar nog inte riktigt hur man gör trots att jag har en beskrivning framför mig som jag hittade på nätet och spelet ger ju ingen instruktion på sån nivå heller.
Citera
2011-05-19, 10:16
Medlem
jakulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Är det någon som känner till en bra guide för dragningar? Jag försöker lära mig windmill men jag tappar pucken hela tiden. Jag fattar nog inte riktigt hur man gör trots att jag har en beskrivning framför mig som jag hittade på nätet och spelet ger ju ingen instruktion på sån nivå heller.

youtube? Finns massor av klipp av en snubbe som heter DoubleOamerica. Sök på typ "nhl 11 special dekes".
Citera
2011-05-20, 01:23
Medlem
inkognito-s avatar
Någon som kan ge förklaring på detta scenario:

Förgrundsinformation:
Jag åker ut för -insert random orsak- 2 minuter, väljer att i min aggression över det urusla domslutet ta en fight med en spelare vilket per automatik avslås. Han försöker då i sin tur starta fight med mig, jag accepterar och vi kör loss.

Normalt sett så sitter man minimum 5 minuter (beroende på avblåsning), dock hade jag en utvisning innan fighten blev av.

Men det är här som - enligt mig - det konstiga inträffar.

Tid för utvisning 18.45 period 2, period 3 0.45 kliver spelaren in och således bör den första utvisningen vara avverkad. Jag sitter därmed 5 minuter efter denna, klockan tickar på.

06.30 period 2 blir det avblåsning och motspelaren kommer in men(!) det får inte jag göra. Jag måste glatt vänta i ytterligare tre minuter och således kommer inte in förens 09.30.

Så jag undrar; Fick jag utvisning (2min) + slagsmålsutvisning (5mins) + instigator (2mins)?
Om så, borde inte motspelaren få instigator på sig då han initialt startade slagsmålet?
Eller...
Existerar inte instigator-utvisning i samband med slagsmål, utan är en ren och skär felprogrammering?
Citera
2011-05-20, 18:56
Medlem
Niilzs avatar
Någon som vet hur man utnyttjar sina erfarenhetspoäng man får i Be a GM?

EDIT: Om inte ni förstod så menar jag, hur man använder de på sina spelare så dem utvecklas? Hittar inte det i menyerna?
Senast redigerad av Niilz 2011-05-20 kl. 19:02.
Citera
2011-05-20, 19:40
Medlem
http://imageshack.us/photo/my-images/837/glitcharn.png/

När jag möter folk online gör dem oftast, i princip alla lägen, som på bilden (Den som har pucken). Dem typ trycker högra analogsticken på kontrollen åt höger/vänster så att spelaren åker i typ fintläge. När dem gör det blir det helt plötsligt svårare och checka/forechecka. Även om deras kropp inte är mellan mig och pucken. Är det en glitch?
Citera
2011-05-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Någon som vet hur man utnyttjar sina erfarenhetspoäng man får i Be a GM?

EDIT: Om inte ni förstod så menar jag, hur man använder de på sina spelare så dem utvecklas? Hittar inte det i menyerna?

Man använder inte sina egna XP på spelarna, dom får använda sina egna som dom tjänar under matcherna... Den mesta delen av spelarutvecklingen sker dock under sommaruppehållet, då går spelarna upp några snäpp typ från 82 till 85 beroende på hur bra potential dom har.

Dina GM-points kan du använda till att uppgradera Amatörscout (Scoutar till draften), Proffsscout (Scoutar bytesblocket/rykten), läkare (Förebygger skador + bättre diagnoser) och assisterande tränare (Bättre råd vid skador i matcherna). Detta gör du under menyn i Be a GM-läget -> GM-följning -> Personal

Citat:
Ursprungligen postat av Laivenpeuze
http://imageshack.us/photo/my-images/837/glitcharn.png/

När jag möter folk online gör dem oftast, i princip alla lägen, som på bilden (Den som har pucken). Dem typ trycker högra analogsticken på kontrollen åt höger/vänster så att spelaren åker i typ fintläge. När dem gör det blir det helt plötsligt svårare och checka/forechecka. Även om deras kropp inte är mellan mig och pucken. Är det en glitch?

En glitch är det väl inte, det är ett sätt att skydda pucken. Jag antar att du menar läget där spelaren inte tar några skär, utan bara glider medans han har pucken vid sidan. Om du inte accelererar är det självklart lättare att skydda pucken som på bilden Ingen glitch enligt mig, du skyddar pucken men tappar fart
Citera
2011-05-20, 21:56
Medlem
Niilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Man använder inte sina egna XP på spelarna, dom får använda sina egna som dom tjänar under matcherna... Den mesta delen av spelarutvecklingen sker dock under sommaruppehållet, då går spelarna upp några snäpp typ från 82 till 85 beroende på hur bra potential dom har.

Dina GM-points kan du använda till att uppgradera Amatörscout (Scoutar till draften), Proffsscout (Scoutar bytesblocket/rykten), läkare (Förebygger skador + bättre diagnoser) och assisterande tränare (Bättre råd vid skador i matcherna). Detta gör du under menyn i Be a GM-läget -> GM-följning -> Personal

Aa jag vet att man inte använder sina egna XP utan det man får efter match. Skrev det bara dåligt. Men tack att du förklarade hur det går till med spelarutveckling
Citera
2011-05-20, 23:20
Medlem
Pangarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Jo kör också Be a GM och tycker det är jävligt skoj, är på min andra säsong ochfått ihop ett riktigt vasst lag faktiskt... Kör med Rangers!

Parise-Richards-Gaborik
Dubinsky-Stepan-Callahan
Grachev-Anisimov-Nugent-Hopkinsk
Boogaard-Boyle-Artyskhin

Doughy-Staal
Girardi-Del Zotto
McIlrath/McDounagh-Eminger

Vid trade deadline första säsongen började och forsatte under off season jag dumpa lite löner (t ex Frovlov, Drury och Wolski) och samla ihop draftval och endel propects. I Draften hade Detroit första tjing (WTF?) och valde Larsson som var mitt huvudmål men tog sedan Nugent-Hopkinsk som nummer 5. En annan kontig sak var att Parise va helt friställd som inte RFA som han egentligen ska vara, bara och signa! Doughy plockade jag via offer sheet..

Förstalinen är ju bara för bra egentligen och fjärde vad ska man säga 350 kg som åker runt och kör över folk och slår dem på käften. Grachev är den största överraskningen och kommer bli årets rookie om han fortsätter så här!

Nu blev jag sugen på att spela Be a GM. Kan du tipsa om vilka spelare jag bör drafta i draften efter säsong 1?
Citera
2011-05-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangarn
Nu blev jag sugen på att spela Be a GM. Kan du tipsa om vilka spelare jag bör drafta i draften efter säsong 1?

A. Larsson, R.Nugent-Hopkins, S.Couturier, M.Puempel, X.Ouellet... Men det är bara några standardval, kolla in din scoutcentral och sortera efter "förväntad"... Ta dom med 1a rundan/topp 10/topp5.
Citera
2011-05-20, 23:40
Medlem
Pangarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
A. Larsson, R.Nugent-Hopkins, S.Couturier, M.Puempel, X.Ouellet... Men det är bara några standardval, kolla in din scoutcentral och sortera efter "förväntad"... Ta dom med 1a rundan/topp 10/topp5.

Ok, tack.
Citera
2011-05-21, 16:08
Medlem
Det är alltså ingen i hela sverige som har samma problem som mig?

Jag ska ge er ett litet exempel, jag kör mot en finns och jag står bakom mitt eget mål, min motståndare står med sin forechecker precis vid min målvakt. Nu kommer det roliga, jag drar spaken åt höger (styrspaken alltså) då hinner ser jag att min motståndare går åt höger mycket snabbare än mig, alltså han ser min rörelse innan jag ser min egen.

Varför ser mina motståndare min rörelse innan mig? (Det har inget med hdtv fördröjning att göra för det funkar fint offline)

Jag har nyss bytt till telia (10/10), hade tidigare comhem (10/10). Alla portar öppna, upnp available nat2 etc.

Jag märker att mina motståndare INTE har detta problem, jag hade inte klagat om det var ett ömsesidigt lagg.

Jag har provat att dra ur datorernas ethernetkablar innan jag ska spela, hjälper ej.

VAD ÄR FELET??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in