2015-06-16, 01:53
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KottonmouthKing
Här kommer förmodligen största toy-frågan hittils men... kan någon förklara orden outlines, inlines, highlights osv? Har precis börjat måla lite och de skulle va bra o kunna begreppen haha Tack

Outlines är linjerna(med 3d skugga) som är runt fillet, inlines är som highlights men runt hela insidan på outlinesen och ofta i en annan kulör än standard vit. Highlights är ljuseffekter ofta i vitt som oftast sitter mittemot skuggan på letters men man kan leka fritt med placering om man nu har lust. Ett tips är att googla dessa ord tillsammans med ordet "graffiti".
Citera
2015-06-18, 14:03
Medlem
KottonmouthKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrobromide
Outlines är linjerna(med 3d skugga) som är runt fillet, inlines är som highlights men runt hela insidan på outlinesen och ofta i en annan kulör än standard vit. Highlights är ljuseffekter ofta i vitt som oftast sitter mittemot skuggan på letters men man kan leka fritt med placering om man nu har lust. Ett tips är att googla dessa ord tillsammans med ordet "graffiti".

Tack dude!!!
Citera
2015-06-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sviinto
Hej! jag har precis slutat med droger..
Och jag som målat hela mitt liv, förutom när jag höll på med droger.
Tog beslutet att börja måla igen men ville ha det där extra spännings/adrenalin momentet! Så nu undrar jag som en ny börjare som har gjort kanske 10 pieces och bombat 2 gånger hitills. Finns det några tips/videos/hemsidor/ställen som ni kan ge på rak arm?
Blir jätteglad om jag kan få några värdefulla tips och såklart tar jag allt jag får!
Tack på förhand!!!
Jon Grim på yt är riktigt bra
Citera
2015-06-23, 20:53
Moderator
evilhoneys avatar
Den juridiska diskussionen kring graffiti får ni hålla här: (FB) Graffiti relaterade brott och straff,mm
Inlägg utbrutna till den tråden.
//mod
Citera
2015-06-28, 20:26
Medlem
Ska göra en första beställning cans snart, men behöver lite vägledning.
Tänkte beställa sådär typ 8-10 cans som mjukstart. Endast till bomba med tags och kanske någon throw-up.

Hur många caps bör jag beställa? Tänkte beställa lite olika så jag vet vad jag gillar/ogillar i framtiden.
Ifall man drar en tag, sen tar det 5+ minuter innan man drar nästa, kommer capen ha täppts av torkad färg då? Ska jag hålla burken upp&ned och spruta ut lite gas för att förhindra det?

Ifall jag beställer cans från HL, så kommer det inget brev eller så hem va? Betalar med VISA och vill inte ha något hem till brevlådan eftersom jag bor hos morsan

Latexhandskar finns också i kundkorgen.

Sen får ni gärna komma med fler tips för att hjälpa en broder
Citera
2015-06-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haamppus

Skulle nog råda dig att köpa ett par ADF handskar istället då dem är bra mycket bekvämare än latex handskar dessutom har dem en tendens att gå sönder. Kanske är en smaksak men men, ett tips iaf.
Citera
2015-06-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Skulle nog råda dig att köpa ett par ADF handskar istället då dem är bra mycket bekvämare än latex handskar dessutom har dem en tendens att gå sönder. Kanske är en smaksak men men, ett tips iaf.
Får se, tror jag tar latex nu första gången, känns skönt att ha såpass billiga handskar ifall man nu skulle göra sig av med ett par. Så kanske det blir ADF nästa gång ifall jag ogillar latex
Citera
2015-06-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ska göra en första beställning cans snart, men behöver lite vägledning.
Tänkte beställa sådär typ 8-10 cans som mjukstart. Endast till bomba med tags och kanske någon throw-up.

Hur många caps bör jag beställa? Tänkte beställa lite olika så jag vet vad jag gillar/ogillar i framtiden.
Ifall man drar en tag, sen tar det 5+ minuter innan man drar nästa, kommer capen ha täppts av torkad färg då? Ska jag hålla burken upp&ned och spruta ut lite gas för att förhindra det?

Ifall jag beställer cans från HL, så kommer det inget brev eller så hem va? Betalar med VISA och vill inte ha något hem till brevlådan eftersom jag bor hos morsan

Köp typ 3 av varje och testa runt lite, behövs inte så många fler, dock kostar de inte särskilt mycket.

Nej capen torkar inte så snabbt, men det kan vara bra att blåsa ur den lite då och då, men inte efter varje tag.

Om du väljer att få AVIn från posten med SMS så bör det inte komma någonting hem i posten.

Lycka till, och ha respekt för andra writers, kör inte över deras tag eller pieces, och kör du lagligt så kör över det sämsta. Man ser för många toys som springer runt utan respekt och spelar allan, va inte sån, ingen gillar det.
Citera
2015-06-28, 23:58
Medlem
Citat:
Får se, tror jag tar latex nu första gången, känns skönt att ha såpass billiga handskar ifall man nu skulle göra sig av med ett par. Så kanske det blir ADF nästa gång ifall jag ogillar latex
Med tanke på ditt ändamål så bör du använda latexhandskar eller andra engångshandskar av t.ex. gummi eller plast. Tjockare handskar gjorda av tyg och med gummibaserad greppyta i alla ära, men ur ett smidighetsperspektiv så är någon av de ovanstående handskarna att föredra.
Citera
2015-06-29, 15:55
Medlem
roberrrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Kvantitet före kvalité är ju väldigt uppskattat i Sverige, så ja du kommer nog anses vara äkta.

Du är inte nybörjare när dina bokstäver i tags, pieces o throwups har en äkta stil och flöde, även om den nu skulle vara simpel. Att man ser att det är genomtänkt och den här personen vet vad den gör. Detta är hela grejen varför man ska börja väldigt simpelt, för att lära sig bokstävernas strukturer.
är en här där jag bor som kört på flitigt, många ser simpla och mindre bra ut, men han har en viss struktur och är ute och kör och vill gå framåt, men som jag hört börjat lägga några bra pieces. jag ser hellre 500 halvbra/simpla tags i centrum än 10 tryhardade tags på olika elskåp ute på vischan där ingen går, det känns lite toyigt(hatar det uttrycket, men ibland behövs det).
Citera
2015-06-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Köp typ 3 av varje och testa runt lite, behövs inte så många fler, dock kostar de inte särskilt mycket.

Om du väljer att få AVIn från posten med SMS så bör det inte komma någonting hem i posten.

Lycka till, och ha respekt för andra writers, kör inte över deras tag eller pieces, och kör du lagligt så kör över det sämsta. Man ser för många toys som springer runt utan respekt och spelar allan, va inte sån, ingen gillar det.
Tänkte köpa ett 25pack caps från montana, om inte någon har tips på fler caps jag bör pröva från HL's utbud? Till Montana black.

AVIn kommer väl från Schenker och inte Posten? Iom att det är Schenker som fraktar.

Självklart kör jag inte över andra, finns inte särskilt många man kan köra över här heller så
Citera
2015-06-30, 01:46
Medlem
roberrrtzs avatar
det jag är nojjig över är att om man beställer massa graff saker och sen helt plötsligt dyker upp en massa shit överallt så blir man rätt fort misstänkt. inte så att man skulle bomba mitt i skiten, men ni fattar

inte för att nån skulle lägga nåt större intresse i vad man bestbeställer sånt sett, men lär ju va rätt enkelt att hitta om dom vill lägga tid på det, eller?

säkert bara larvig, men vafan better safe than sorry?
Senast redigerad av roberrrtz 2015-06-30 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in