2011-05-29, 20:03
Medlem
Venditas avatar
Hur rengör jag enklast en igen täppt cap?!

Är panik! Måste ut och butik jäveln har stängt!
Citera
2011-05-29, 20:17
Medlem
klabbens avatar
Varför ska man hålla burken upp och ner och spraya tills det inte kommer någon färg när man är klar, är det för att det inte ska va kvar någon färg i capen eller är det för att inte burken ska sättas igen? har aldrig vetat det.
Citera
2011-05-29, 20:21
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabben
Varför ska man hålla burken upp och ner och spraya tills det inte kommer någon färg när man är klar, är det för att det inte ska va kvar någon färg i capen eller är det för att inte burken ska sättas igen? har aldrig vetat det.
Rensar capen lite.
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Hur rengör jag enklast en igen täppt cap?!

Är panik! Måste ut och butik jäveln har stängt!
Lägg den i lösningsmedel ett tag, blås sen ut den med en tom burk. Borde funka om den inte är allt för täppt.
Citera
2011-05-29, 20:44
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Rensar capen lite.

Okej thx.
Citera
2011-05-29, 20:50
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Rensar capen lite.

Lägg den i lösningsmedel ett tag, blås sen ut den med en tom burk. Borde funka om den inte är allt för täppt.
Tack, lyckades pilla rent den med en nål efter en stund i lösningsmedel!

Nu kööör vi!
Citera
2011-05-29, 21:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Att enbart låta den ligga i lacknafta ett par dagar funkar också, men då får man också räkna med att hela capen blir lite "mjuk"
Citera
2011-05-29, 23:01
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Att enbart låta den ligga i lacknafta ett par dagar funkar också, men då får man också räkna med att hela capen blir lite "mjuk"
La alla mina caps i lite lösningsmedel nu, är dock åt helvete mycket starkare än lacknafta (Nåt skumt skit jag köpte i en kvarterskiosk här i Sevilla, blev tillsagd att man inte bör ha direktkontakt med det ens :S Ska jag plocka upp dom ? Dom hann bli lite mjuka på bara typ 30 minuter tidigare

Kan F.ö. tipsa alla om att det är en dröm att måla här i Spanien! Sjukt mycket mindre koll och buffs vet dom fan inte ens vad det är! Ska vidare till Barcelona på onsdag hoppas det är lika najs där!
Citera
2011-05-30, 17:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Rensar capen lite.

Kan även tänka mig att man ska göra det så det inte är kvar färg i "sugröret". Kan tänka mig att det torkar om man itne använder burkarna ofta, vilket aldrig hänt mig iofs, men jag använder mina relativt snabbt. Tänker mig om det är typ 10 år..
Citera
2011-05-30, 20:54
Medlem
s-koops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liimii
Ok tack ska kötta hela nästa vecka för att öva upp can controlen, önska mig lycka till

Lycka till
Citera
2011-06-02, 00:31
Medlem
cooptroops avatar
Kört markers ett bra tag, och börjat köra med cans nu. Men mina throwups ser riktigt kassa ut. Riktigt jävla kassa. Min can kontroll är kass, tags ser bättre ut än throwups, så tänkte att jag kanske ska bara köra tags med cans ett tag innan jag börjar med throwups om det är en bra idé? Eller ska jag bara köra på och skämmas över att vara supertoy tills jag lär mig?
Citera
2011-06-02, 00:48
Medlem
FYFXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooptroop
Kört markers ett bra tag, och börjat köra med cans nu. Men mina throwups ser riktigt kassa ut. Riktigt jävla kassa. Min can kontroll är kass, tags ser bättre ut än throwups, så tänkte att jag kanske ska bara köra tags med cans ett tag innan jag börjar med throwups om det är en bra idé? Eller ska jag bara köra på och skämmas över att vara supertoy tills jag lär mig?
alla är dåliga i början du vet.. pz!
Citera
2011-06-02, 00:51
Medlem
cooptroops avatar
Jo, men iallafall, övas tekniken något genom att bara dra tags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in