2012-01-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Jag hade en poäng, ganska tydlig sådan. Kan ta fler exempel; är du känd hos allmänheten för försäkringsbedrägerier så kommer du få det svårt att teckna en försäkring - svårare att begå brott; är du känd snattare kommer personalen i butiken hålla ett extra öga på dig när du knatar runt bland hyllorna - svårare att begå brott; är du känd pedofil kommer föräldrar vara extra vaksamma när du läser tidningen vid lekplatsen - svårare att begå brott. Samma devis kan tillämpas om du vore allmänt känd klottrare.

Men vem bryr sig om vad jag tycker egentligen, kanske vore bättre om alla på Flashback höll käft helt enkelt? Vem bryr sig liksom?

Nej då, men att jag gillar apelsiner och du äpplen och tycker att äpplen är godare än apelsiner kanske inte är en värdig nivå. Jag hoppas om min otydlighet framgick i det förra inlägget. Oavsett vad du än har gjort, är du känd, har du gjort något speciellt mm så är allt som är värt att veta offentligt, även på FB som regel. Sen att det är svårare att begå brott är väl också sant men det undantar ju ingen egentligen som redan är känd av just dessa anledningar?

Förövrigt just i denna gren... blir det inte mer sport att ha ögonen på sig? För det har man i vilket fall som helst...? Tex lycka bomba något som är välbevakat..., som är otillgängligt mm..?
Citera
2012-01-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neubauten
Fast visserligen är det helt olika brott vi snackar om. Massmord berör många människor, målningar berör endast de som bryr sig.

Nej faktiskt inte. Jag skulle "tro" att 99.9% ogillar klotter och vill gärna oftast se dessa gärningar bli ordentligt bestraffade med olika medel, dock inte de som samhället tillämpar då dessa anses alltför mesiga. Men jag vill inte hålla en moraldebatt om detta utan undrar bara om det är så att i klottarkulturen håller man tyst om vem som är vem, det är en del och om det är så på FB att man har ett undantag beträffande just detta.

Håll med mig om det är nog bättre om vi försöker vara lite sakliga här och gör läsvärda bidrag till FB.
Citera
2012-01-16, 00:24
Medlem
johnnymongos avatar
nån som vet om hejmofo snubbarna e hårda? min polare fick nyss ett litet oväntat meddelande av dom
Citera
2012-01-16, 08:36
Medlem
HarryKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnymongo
nån som vet om hejmofo snubbarna e hårda? min polare fick nyss ett litet oväntat meddelande av dom

Det beror på vad din "polare" har gjort.
Citera
2012-01-16, 08:37
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryKrut

Antagligen kört någon bondelayup.
Citera
2012-01-16, 09:54
Medlem
MLP5s avatar
Citat:

Haha körde han godsyarden i Norrbotten?
Citera
2012-01-16, 11:15
Medlem
MrMonos avatar
undrar vad dom betalar i hyra för yarden
Citera
2012-01-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
undrar vad dom betalar i hyra för yarden

wööörd!
Citera
2012-01-16, 15:02
Medlem
johnnymongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryKrut
han skulle måla gods på en yard och hade lite brottom till skolan så han hittade ett bra spot , och tänkte inte på vad han körde över eftersom han var lite stressad. POFF 1 månad senare så va den tydligen spittad och ett meddelande hade kommit i hans kompis blogg där han lagt upp bild på skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av MLP5
Haha körde han godsyarden i Norrbotten?

nej godsyard i mora,

gör ni mer panels på hemmaplanen kommer vi gå över allt ni någonsin gör, och kommer göra. Så ni vet.

bless!
forhejmofo
Citera
2012-01-16, 15:09
Medlem
Citat:
han skulle måla gods på en yard och hade lite brottom till skolan så han hittade ett bra spot , och tänkte inte på vad han körde över eftersom han var lite stressad. POFF 1 månad senare så va den tydligen spittad och ett meddelande hade kommit i hans kompis blogg där han lagt upp bild på skiten.

nej godsyard i mora,

gör ni mer panels på hemmaplanen kommer vi gå över allt ni någonsin gör, och kommer göra. Så ni vet.

bless!
forhejmofo
Haha jävla bönder.
Citera
2012-01-16, 15:23
Medlem
Braobhsads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lzroner
Vill du ha personnummer eller adress?

Gärna.
Citera
2012-01-16, 15:43
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

nej godsyard i mora,

bless!
forhejmofo

Så han körde över dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in