Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Jag hade en poäng, ganska tydlig sådan. Kan ta fler exempel; är du känd hos allmänheten för försäkringsbedrägerier så kommer du få det svårt att teckna en försäkring - svårare att begå brott; är du känd snattare kommer personalen i butiken hålla ett extra öga på dig när du knatar runt bland hyllorna - svårare att begå brott; är du känd pedofil kommer föräldrar vara extra vaksamma när du läser tidningen vid lekplatsen - svårare att begå brott. Samma devis kan tillämpas om du vore allmänt känd klottrare.
Men vem bryr sig om vad jag tycker egentligen, kanske vore bättre om alla på Flashback höll käft helt enkelt? Vem bryr sig liksom?
Nej då, men att jag gillar apelsiner och du äpplen och tycker att äpplen är godare än apelsiner kanske inte är en värdig nivå. Jag hoppas om min otydlighet framgick i det förra inlägget. Oavsett vad du än har gjort, är du känd, har du gjort något speciellt mm så är allt som är värt att veta offentligt, även på FB som regel. Sen att det är svårare att begå brott är väl också sant men det undantar ju ingen egentligen som redan är känd av just dessa anledningar?
Förövrigt just i denna gren... blir det inte mer sport att ha ögonen på sig? För det har man i vilket fall som helst...? Tex lycka bomba något som är välbevakat..., som är otillgängligt mm..?