Citat:
Ursprungligen postat av
AstridEriksson
Jag läste för ett tag sedan om ett känt crew från Göteborg som härjade väldigt mycket på 00-talet. Det jag läste var att crewet hade tagits över av andra målare från Göteborg och Norge. Min fråga är: Hur tar man över ett crew? Man kan väl inte bara köra ett crewnamn hur man vill.
Finns crews som fortfarande kört hårt som startades sen 80-tal tidigt 90-tal och i vissa crews är det folk som fått nytändning och i de allra flesta fall så tas aktiva i en yngre generation med för att de som startade valt av olika anledningar att inte vara lika aktiva längre . Sen tar det ett antal år till och den generation som nu är äldre och kände de som startade inte är lika aktiva och tar med en ny hungrig generation . i allra flesta fall om det är välkända crews känner alla till historien och vilka som startade och hört historier. Väldigt naturlig utveckling.
Personligen skulle jag ha lite svårt för det och är med i ett crew som haft det lite så då jag vill känna alla personligen men det är dock bara en naturlig utveckling för ett crew att leva vidare.
Mitt crew startades 95 och jag gick med 2002 tror jag men kände de som startade personligen och är i samma ålder (runt 40) men det har varit många genom åren som jag aldrig ens träffat på .
fast det beror mycket på hur många medlemmar ett crew har/vill ha om det är genom tight vänskap eller att få upp namnet.