2020-03-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Tror du jag bryr mig om att du tycker jag är keff.
Du dissar min vän åtskilliga gånger. Kallar han vek och grinig och att vi inte förtjänar respekt för att vi dissar unga graffare. Att vi förtjänar bli övermålade.
Vi har inte dissat någon annan ung graffare förutom han som hotat min vän. Faktum är att vi ofta lär upp unga målare och peppar dem till att måla mer. Du hittar konstant på egna sanningar istället för att fokusera på problemet jag tar upp.

Varför ger du dig ens på oss?
Vi har bara tagit upp fakta. Fakta som folk efterfrågat. Goleriet, stölderna av burkar från två olika målare varav min vän är en av dem, att Close fått hybris som målar över alla legender i hela Stockholm utan lov, att Close stjäl fotografier till sin bok Blått stål av ett antal målare som ville ha tillbaka bilderna men aldrig fick tillbaka dem.
Fokusera på det istället för att hitta på egna sanningar och egna slutsatser.

Du bor förbövelen inte ens i Stockholm och du sitter och dissar min vän, som inte ens begått några fel.
Kallar han vek som inte gör något åt saken.
Du vet inget om något om något, ändå sitter du och ska uttala dig om ditten och datten i din anonymitet på Flashback.
Ska du ge dig på oss så kan du väl iallafall stå för vem du är, du framstår bara som pinsam och keff själv, som ger dig på oss för att vi belyser ett problem med EN person i Stockholmsscenen.

Vi lever vårat egna liv, och skiter fullständigt i vilka som avskyr oss eller inte.
Som sagt jag bjöd in dig till Stockholm flera gånger och komma och spitta min vän. Eftersom att du tappat respekten och du säger att det är ok att måla över honom. Vad har han gjort dig?
Tror du han kommer rycka på axlarna och gå vidare?
Inte ens Close eller 17åringen (som någon skrev ovan) har spittat min vän någonstans.
Slå sluta vara pinsam själv. Vi till skillnad från dig är inte anonyma. Vi står för ALLT vi sagt.

Min vän har alltid respekterat alla oavsett ålder eller kunskap. Sen sitter du en okänd nolla i sin anonymitet och dissar honom och kallar honom vek och fan hans moster. Lägg dig inte i saker du inte har att göra med så ska du se att du inte kommer få en stavelse mer av mig.

Citera mig vart jag dissar din vän, citera även vart jag skriver att jag tycker ni förtjänar att bli övermålade. Citera även vart jag skriver att jag tappat respekten för din vän. Citera vart jag har hotat, citera vart jag kallar han VEK. Citera vart jag leker Tony Montana.
Jag skrev att DU GÖR ATT HAN FRAMSTÅR SOM VEK.
Jag dissar dig som skriver men det kanske är du som är din vän.
"hej bullen jag känner en vän som har dessa problem" är det så?
Citera
2020-03-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Jag citerade bara dig.

Men då kanske du ska lära dig läsa.

"Men alla 30 burkarna gick inte åt."
Vad i den meningen förstår du inte? Alla burkarna gick inte åt då dem delade upp ALLA burkarna inklusive Close burkar. På alla som var med.
Som sagt för dig kanske 300 spänn inte är mycket pengar, men min vän hade låg inkomst och 300kr är en veckas mat för honom. Ska han köpa nya burkar måste han ta nya från sina matpengar.
Du kanske skulle lära dig lite vuxenliv innan du ska börja debattera i saker du inte har någon koll på.

Du skrev även "frys ut honom"
Varför tror du vi sitter och varnar folk offentligt om hans fulspel?
Sen i vanlig ordning sitter du och hittar på trams.
INGENSTANS är det synd om oss äldre. Vi är bara trötta på att Close fått hybris och tror han är största legenden i Sverige, att han kan bete sig hur som helst. Vad i det är det du inte förstår?
Sen du bor inte ens i Stockholm. Vart får du lever på gamla meriter ifrån?
Du vet inte ett skit hur inaktiva eller aktiva många av oss äldre är.
Eller lever du på instagram enbart?

Du sitter och snackar respekt från oss äldre, men du sitter samtidigt och dissar oss äldre.
Sluta tramsa, kom fram officiellt om du ska fortsätta med dina falsarier och dåliga och felaktiga slutsatser. Vi tillskillnad från dig står för allt vi säger, och alla inom scenen vet vilka vi är. Utom du.
Ändå lägger du dig i och skriver en massa trams plus dissar min vän och kallar honom vek.
Grinig som du kallade, skulle du med blivit om du vissa månader inte får pengar någonstans ifrån för man hamnar mellan stolarna hos två myndigheter. 300spänn för dig är småpengar. För honom är den en veckas mat. Glömmer du bort vad du själv skriver till andra?

Du är feg och sitter och dissar och snackar skit om folk. Lägger dig i saker du inte har en aning om. Sedan blir du lack på mig för att jag säger ifrån och ger dig svar på tal. Ska du leka ball, gör det offentligt istället.
Du framstår själv som en mes och vekling, som skriver skit i din anonymitet. Sen blir du lack över att jag svarar dig med samma mynt och respektlöshet som du gjorde till mig i din allra första kommentar inte bara till mig utan även till min vän och hela hans crew.
Plus du passar på att dissa alla äldre graffare i hela Stockholm. Det är du som ska se över hur du beter dig så kanske du slipper se mig om mina aggressiva tendenser.
Ge dig på min vän som du gjorde kommer jag försvara honom intill döden.

Lycka till med livet, och kom gärna fram och hata oss om du ser oss. Vi kan börja med Springbeat i maj dag ett och sista dagen. Välkommen.
Citera
2020-03-16, 01:04
Medlem
Citat:
Men då kanske du ska lära dig läsa.

"Men alla 30 burkarna gick inte åt."
Vad i den meningen förstår du inte? Alla burkarna gick inte åt då dem delade upp ALLA burkarna inklusive Close burkar. På alla som var med.
Som sagt för dig kanske 300 spänn inte är mycket pengar, men min vän hade låg inkomst och 300kr är en veckas mat för honom. Ska han köpa nya burkar måste han ta nya från sina matpengar.
Du kanske skulle lära dig lite vuxenliv innan du ska börja debattera i saker du inte har någon koll på.

Du skrev även "frys ut honom"
Varför tror du vi sitter och varnar folk offentligt om hans fulspel?
Sen i vanlig ordning sitter du och hittar på trams.
INGENSTANS är det synd om oss äldre. Vi är bara trötta på att Close fått hybris och tror han är största legenden i Sverige, att han kan bete sig hur som helst. Vad i det är det du inte förstår?
Sen du bor inte ens i Stockholm. Vart får du lever på gamla meriter ifrån?
Du vet inte ett skit hur inaktiva eller aktiva många av oss äldre är.
Eller lever du på instagram enbart?

Du sitter och snackar respekt från oss äldre, men du sitter samtidigt och dissar oss äldre.
Sluta tramsa, kom fram officiellt om du ska fortsätta med dina falsarier och dåliga och felaktiga slutsatser. Vi tillskillnad från dig står för allt vi säger, och alla inom scenen vet vilka vi är. Utom du.
Ändå lägger du dig i och skriver en massa trams plus dissar min vän och kallar honom vek.
Grinig som du kallade, skulle du med blivit om du vissa månader inte får pengar någonstans ifrån för man hamnar mellan stolarna hos två myndigheter. 300spänn för dig är småpengar. För honom är den en veckas mat. Glömmer du bort vad du själv skriver till andra?

Du är feg och sitter och dissar och snackar skit om folk. Lägger dig i saker du inte har en aning om. Sedan blir du lack på mig för att jag säger ifrån och ger dig svar på tal. Ska du leka ball, gör det offentligt istället.
Du framstår själv som en mes och vekling, som skriver skit i din anonymitet. Sen blir du lack över att jag svarar dig med samma mynt och respektlöshet som du gjorde till mig i din allra första kommentar inte bara till mig utan även till min vän och hela hans crew.
Plus du passar på att dissa alla äldre graffare i hela Stockholm. Det är du som ska se över hur du beter dig så kanske du slipper se mig om mina aggressiva tendenser.
Ge dig på min vän som du gjorde kommer jag försvara honom intill döden.

Lycka till med livet, och kom gärna fram och hata oss om du ser oss. Vi kan börja med Springbeat i maj dag ett och sista dagen. Välkommen.

Du är ganska mäktig att du tar på dig ansvaret att vara hela sthlms scen av äldre graffare. Förövrigt så är ju I princip allt du skrivit vad jag gjort modifierat av dig. Helt onödigt att diskutera med dig, men väntar ivrigt på ditt svar till mitt andra inlägg.
Citera
2020-03-16, 01:16
Medlem
Citat:
Citera mig vart jag dissar din vän, citera även vart jag skriver att jag tycker ni förtjänar att bli övermålade. Citera även vart jag skriver att jag tappat respekten för din vän. Citera vart jag har hotat, citera vart jag kallar han VEK. Citera vart jag leker Tony Montana.
Jag skrev att DU GÖR ATT HAN FRAMSTÅR SOM VEK.
Du är ju totalt verklighetsfrånvänd. Du skrev all den där skiten i din allra första kommentar till mig , innan jag ens pratat med dig. Hittar på en massa felaktigheter. Misstolkar poängen med mitt inlägg. Folk frågade om svart på vitt, jag gav dem svart på vitt, men jag ville också varna hur Close beter sig mot andra. Att folk inte ska lita på honom.
Jag har redan citerad många av dina felaktigheter en gång. Behöver inte göra det en gång till. Fattar du inte att du är ute och cyklar är du ett hopplöst fall av respektlös ignorans. Sen förväntar du dig att jag ska visa respekt mot dig? Du är patetisk.

Citat:
Jag dissar dig som skriver men det kanske är du som är din vän.
"hej bullen jag känner en vän som har dessa problem" är det så?
Dissa på du, jag skiter i vilket. Du är bara en anonym nolla som inte står för vad du säger.
Till skillnad från dig och dem i ditt crew är vi goda vänner och pratar om allt. Vi pratar om hur vi ska lägga upp saken. Men du lyckades missförstå den totalt. Du är rätt unik. Ingen vi pratat med hittils har tolkat saker på samma sätt du gjort.

Så se över dig själv innan du ser över andra. Men framförallt lägg dig inte i historier du inte har en aning om vad dem handlar om. Men du fortsätter lägga dig i. Sen undrar du varför jag lackar ur och blir aggressiv.
Vad i, "lägg dig inte i historier du inte kan något om" förstår du inte?
Varför inte bara vara neutral och inte vara på någons sida? Håller dig utanför historien.
Du bor ju inte ens i Stockholm, påstår att ALLA vi äldre lever på gamla meriter. Läs ditt första inlägg 5 gånger så kanske du fattar vad jag reagerar över.
Citera
2020-03-16, 01:23
Medlem
Citat:
Du är ganska mäktig att du tar på dig ansvaret att vara hela sthlms scen av äldre graffare. Förövrigt så är ju I princip allt du skrivit vad jag gjort modifierat av dig. Helt onödigt att diskutera med dig, men väntar ivrigt på ditt svar till mitt andra inlägg.

Därför att dem vi pratar om har hört av sig till oss. Vad fan är ditt problem? Vi pratar om folk som berättat sina historier om Close fulspel. Inte om några andra i hela Sverige. Det är ca 6 personer.
Det rör sig från allt mellan goleri till stöld av bilder till sin bok.

Kan du sluta tramsa och växa upp. Vi pratar om 6 personer , att du får det till "hela stockholms" scenen" är lika befängt som att du påstod av vi inte förtjänar respekt för att vi dissar dem yngre.
Vi dissar EN yngre och det var han som hotade min vän.
Måste man verkligen förklara varenda detalj till dig för att du förstå. Förklara som man gör till ens 5åriga barn?

Du har fan inte koll på vad du säger. Sitter du och trollar? Det är klart du gör. Du är ju fortfarande anonym. Väx upp. Internet är inte hela livet, saker du ser på instagram är inte sanningen.
Citera
2020-03-16, 01:40
Medlem
Citerar mig själv då du uppenbart inte kan göra det efter läst ditt senaste inlägg.

Citat:
Att close målat över någon linjevägg är väll inte hela världen, de händer i hela Sverige varje dag. Måla över igen om ni känner att det faktiskt är er spot..
Vart har jag fel här? Sen att du nämner att close gick över hela sitt förra crew gör väll att close inte sökte de spotsen utan att han uppenbart var i beef med dem. Lämnade väll sitt förra crew i aggression och var inte sen med att visa det?

Citat:
Har man tagit med sig 30 burkar krom och gjort vad du antyder ett whole train så var glad över minnet istället. Att han snodde 6 av de burkarna betyder väll enbart att personen i fråga är en low-life och 300kr är rätt billigt för att klippa en sådan kontakt.
Vart är dissen? Är dissen att din vän borde klippa bandet med close? Är dissen att jag personligen tycker att 300kr är billigt att klippa falska vänner?

Citat:
Golar någon däremot som många här antyder, frys ut han. De som blivit golade på bör ju även ta tag i det där och göra något åt saken.

Är detta det du menar med att jag leker Tony Montana?
Frysa ut någon som golat är världens lättaste sak att göra, han går inte att lita på han golat. Och om de som målar med han i framtiden efter det accepterar detta faktum är de ju upp till dem?

Citat:
Vill nog påstå att du gör din vän mer skada här i din text än vad close gjort, fick han framstå som vek och grinig.

Här är texten du menar på att jag går till attack på din vän, kallar han för vek kallar han för grinig. Jag säger att det är du som får han att framstå som det inget annat.

Citat:
Att kalla din vän för legendar och nämner att en person i 20års åldern som gått till attack emot denna 40+are gör ju även att det lätt går att lägga två plus två angående vilka de handlar om.

Allmänt känt även i denna tråden om att en person från äldre skolan gick i konflikt med en person från yngre generationen. Att denna person är med i samma crew som close borde ju antyda att de är just dessa två det handlar om.

Citat:
Att sitta och snacka om att den yngre generationen inte ens var i pappas pung när dessa legendariska målare började är ju inte direkt respekt heller från din sida. När ska du börja acceptera att det kommit nya målare, att dem inte har hunnit göra 1500 panels är väll inte så konstigt då man kanske målat i 5år istället för 30.

Här kan jag ta på mig att det faktiskt kom ut på sättet att du dissar hela yngre generationen, men det lät som att du körde samma gamla tugg som vart sen år och dagar. "är man yngre går man sist, äldre först snacket." det pågrund av att du sitter och säger att dessa herrar var i pappas pung samt close kröp i blöjor när denna legendariska klottrare var som mest aktiv.

Citat:
Sen att vänner inte målar över vänner utan tillåtelse är ju en sak men här verkar de inte direkt vara vänner. Fiender brukar skita fullständigt i om dem råkar måla över någon, eller de är nog rätt nöjda med det rättare sagt.

Det är gissningsvis här du antyder jag säger att alla gamla skolans målare ska målas över och tar beef med HELA gamla skolan. Det står svart på vitt att dessa inte verkar vara vänner och close sätt att måla över deras grejer visar ju bara att han inte bryr sig alls om dessa. Inte att jag gör det?

Citat:
Världen hade minst sagt vart trevligare om alla kunde samsas, men tyvärr så är den ej så. Att man klampar på föregående generationen brukar ju sällan vara en framgångssaga. Men beefs är ju inget nytt heller inte ens på 90-talet när du nämner 10-15 graff crews samt två danska. Du hävdar att dem aldrig målade över någon? Sen att denna kanske är en toy eller är sämre än denna (inte nu ännu legandar) gör ju faktiskt inte saken mer acceptabel.

Hävdar du fortfarande att jag kallar gamla skola för toys i denna text? Samsades alla på linjen i sthlm under 90talet? målades ingen över?

Citat:
Nu har jag inte åkt till sthlm på länge men ska man få plats på någon av de bra linjeväggarna bör man måla över någon, och klart det passar bäst att måla över någon som man uppenbarligen tappat respekten för.

Japp jag är inte ifrån sthlm men har vart där tillräckligt för att se hur scenen ser ut.
Jag står fast vid att om exempelvis close inte gillar denna person eller crew så att måla över dessa är ju bara ett vanligt sett att visa det.
Citera
2020-03-16, 02:45
Medlem
Citat:
Citerar mig själv då du uppenbart inte kan göra det efter läst ditt senaste inlägg.

Vart har jag fel här? Sen att du nämner att close gick över hela sitt förra crew gör väll att close inte sökte de spotsen utan att han uppenbart var i beef med dem. Lämnade väll sitt förra crew i aggression och var inte sen med att visa det?
Genast har du ju fel. Måste man verkligen berätta varenda detalj för dig? Kan du inte läsa mellan raderna?
Close var INTE i beef med dem. Han trodde det var ok att måla över dem. Han YO'ade dem som att om han gör det är det ok att måla över dem. Så har han gjort med dem andra jag nämnt som han målat över fast nu 20 år senare, fast en av dem bad han INTE köra över den målningen. För att ingen äldre orkar beef, och Close vet om det.
Han stal även 150 burkar av en av dem i samma veva.
Sen fick Close stryk för dem tyckte inte det var OK att han målade över sitt gamla crew med sitt nya. Vem skulle tycka det?
Istället för att släppa det och gå vidare och inser att han (Close) gjort fel. Golade han ner sin gamla crew kompis. Fick också 12.500 kronor i skadestånd för sveda och värk.
Men stjäl inte från dina kompisar och måla inte över deras målningar, så slipper du gola, och få gol-stämpel på dig.
Mr E's crew kände inte ens denna killen som fick betala skadestånd, utan han liksom många andra hörde av sig 20 år senare och berättade sina storys. Då fick Mr E nog, att man får sådan hybris som Close fått att man tror man kan behandla folk hur som helst.

Citat:
Vart är dissen? Är dissen att din vän borde klippa bandet med close? Är dissen att jag personligen tycker att 300kr är billigt att klippa falska vänner?
Close var INTE vän med Mr E. Dem träffades EN gång och målade. Close stal från Mr E.
Mr E är fattig och Close är välbetald. En vuxen man fattar att det inte är ok att stjäla från de fattiga.
Men du fattar uppenbarligen inte detta. Sedan som grädde på moset skickar Close en 17åring på Mr E och hotar honom. Istället för vara man och hota Mr E själv för att Mr E vill ha sina pengar.
Plus Mr E vill göra hela scenen uppmärksam på att denne Close fått hybris och tror han kan bete sig hur som helst mot vem som helst. Men ge sig på Mr E var Close största misstag. För Mr E håller inte käften.
Som svar på din fråga. Du pratade multipla gånger om att varför ska man respektera Mr E "som lever på gamla" meriter för han är gammal och respekterar inte dem yngre.
Plus du kallar han grinig och vek.
Det är det jag kallar trams från dig. Du vet inget om Mr E. Ändå sitter du och kommer med expert kommentarer om Mr E.
Mr E är den som respekterar alla oavsett ålder eller kön eller kunskapsnivå. Det har han gjort i 32 år.
Därför lackade jag på dig. Plus att du lägger dig i något du inte har koll på , eller vet något om.

Citat:
Frysa ut någon som golat är världens lättaste sak att göra, han går inte att lita på han golat. Och om de som målar med han i framtiden efter det accepterar detta faktum är de ju upp till dem?
Precis det är upp till dem. Det var jag tydlig med att påpeka om också. Folk får göra vad dem vill.
Din tolkningsförmåga är riktigt barnslig.
Enda vi vill är att folk inte ska råka ut för honom. Det var en yngre förmåga som en vän till oss informerade om Close fulspel till. Grabben trodde han var immun. "Nej Close kommer inte göra något mot mig, han och jag är riktigt tighta."
Nästa gång en vän till mig träffade den grabben så sa han "Fan jag skulle lyssnat på dig, du hade rätt. han körde fulspel mot mig också."
Vi försöker ta vårat ansvar som vuxna att varna för hur Close beter sig. Att du inte förstår det är beklagligt. Att du hittar på egna slutsatser är också beklagligt.

Citat:
Här kan jag ta på mig att det faktiskt kom ut på sättet att du dissar hela yngre generationen, men det lät som att du körde samma gamla tugg som vart sen år och dagar. "är man yngre går man sist, äldre först snacket." det pågrund av att du sitter och säger att dessa herrar var i pappas pung samt close kröp i blöjor när denna legendariska klottrare var som mest aktiv.
Jo men pappas pung var en respektlös metafor för att visa hur dem betett sig mot Mr E.
Respekt ger respekt som sagt. Denna 17åringen är inte ens med i Close crew (Jag skulle föressten vilja säga Olaf's crew Vila I Frid kungen.), så han har inte ens med saken att göra utan han lägger sig i som du gör nu, och dessutom hotar Mr E. Så då tycker du att jag ska respektera grabben?
När jag var 17 år fick jag lära mig respektera dem äldre.
Close förtjänar inte respekt heller. Han har fått hybris och tror han är största legenden i Sverige.
Tror han kan stjäla från Mr E. Måla över andra legender (som Mr E bara känner hälften av).
Ingen orkar göra något av dem andra legenderna så Mr E tar saken i egna händer. Sedan kontaktar dem andra honom och säger att det var starkt av honom att ta upp det då det är ett infekterat ämne och många är på Close sida. Men många är på Mr E's sida också.
I detta fallet är det Close som begått fel mot Mr E, plus goleriet 2002, därav pratade jag om att Close borde visa mera respekt till Mr E. Sen kom respektlösa blöjmetaforen. För Close förtjänar ingen respekt så som han behandlat Mr E och andra äldre i vår vackra kultur.
Mr E har aldrig varit otrevlig mot Close. Mr E har sysslat med samma hobby längre än Close. Respekt ska gå åt två håll. Close visade INGEN respekt när han stal burkar värt en veckas mat av honom. Close som dessutom är välbetald. Vuxna människor förstår att detta inte är ok. Och sedan skicka en 17åring som inte är i samma crew som Close och som inte är straffmyndig att hota Mr E.

Citat:
Det är gissningsvis här du antyder jag säger att alla gamla skolans målare ska målas över och tar beef med HELA gamla skolan. Det står svart på vitt att dessa inte verkar vara vänner och close sätt att måla över deras grejer visar ju bara att han inte bryr sig alls om dessa. Inte att jag gör det?
Ok, som jag skrev vi var 10-15 stora crews och 2 från Danmark som samsades om våran linje, alla respekterade varandra och rådande regler. Jag upprepar för 3e gången.
Oskrivna reglerna. Måla stort över smått, måla färg över krom, måla krom över rostopp. Låta gamla pjäser som är feta sitta i form av kulturvärde, måla över flagnade och spittade målningar.
Du verkar inte inse att alla dessa crew'sen var sjukt aktiva och målade även tåg och andra linjer. Plus klottrade. Plus på den tiden existerade inte bullerplanken så det fanns så mycket mera att måla på.
Seriöst måste man verkligen förklara allt för dig som till ett litet barn för att du ska förstå?
Om alla vi kan respektera varandra, så borde Close kunna respektera alla andra. 20-25 år senare.
Men för femtielfte gången han har fått hybris och tror han är större legend än alla andra och tror han kan göra vad han vill. Visst dem andra orkar inte göra något åt saken och se sa dem till Mr E också. Men den var fett glada över att Mr E orkar ta upp problemet. Att Mr E vågar bära hundhuvud.
Det är ingen som är ovän med Close förutom det crewet som han var med i 2001. Inte ens Mr E. Enda ovännen som han vet om just idag är 17åringen som hotat honom.
Bara det att folk tar avstånd från Close.
Men om Close börjar battla med Mr E. Den dagen den sorgen.

Citat:
Hävdar du fortfarande att jag kallar gamla skola för toys i denna text? Samsades alla på linjen i sthlm under 90talet? målades ingen över?
Det där har jag förklarat till dig 2 gånger redan, som sagt jag säger detta på ett snällt sätt. Din läsförståelse är inte helt ok. Läs ovan där förklarade jag så ingående så att du borde förstå.

Citat:
Japp jag är inte ifrån sthlm men har vart där tillräckligt för att se hur scenen ser ut.
Jag står fast vid att om exempelvis close inte gillar denna person eller crew så att måla över dessa är ju bara ett vanligt sett att visa det.
Fast det är hela den biten du inte har koll på. Du vet inget om vad som har skett sedan september 2019, och vad som sker än idag mars 2020. Därför bör du inte lägga dig i. För du vet inte vad som händer och har hänt. Fast du vet ju inte hur det ser ut när du argumenterar och lägger dig i en historia du inte har en susning om vad det handlar om.
Jag har rättat dig 20-30 gånger nu på saker du inte förstår dig på.

Släpp detta nu. Du hör inte ens hemma i denna historien. Hur många gånger till måste jag säga detta?

Jag hade fel Sverige är uppdelat i 4 läger. +1idiot
1. Dem som lyssnar på Mr E.
2. Dem som lyssnar och skyddar Close oavsett goleri eller stölder eller vad.
3. Dem som gör det enda rätta och lägger sig inte i och är neutrala.
4. (ny punkt) Sådana som dig som lägger sig i men har noll koll på vad allt handlar om. Eller du är ensam på denna punkten. Kanske kommer någon till senare, men vad gör det.
+1idiot. 17åringen som hotade Mr E
Senast redigerad av 1988 2020-03-16 kl. 02:53.
Citera
2020-03-16, 03:12
Medlem
Citat:
Genast har du ju fel. Måste man verkligen berätta varenda detalj för dig? Kan du inte läsa mellan raderna?
Close var INTE i beef med dem. Han trodde det var ok att måla över dem. Han YO'ade dem som att om han gör det är det ok att måla över dem. Så har han gjort med dem andra jag nämnt som han målat över fast nu 20 år senare, fast en av dem bad han INTE köra över den målningen. För att ingen äldre orkar beef, och Close vet om det.
Han stal även 150 burkar av en av dem i samma veva.
Sen fick Close stryk för dem tyckte inte det var OK att han målade över sitt gamla crew med sitt nya. Vem skulle tycka det?
Istället för att släppa det och gå vidare och inser att han (Close) gjort fel. Golade han ner sin gamla crew kompis. Fick också 12.500 kronor i skadestånd för sveda och värk.
Men stjäl inte från dina kompisar och måla inte över deras målningar, så slipper du gola, och få gol-stämpel på dig.
Mr E's crew kände inte ens denna killen som fick betala skadestånd, utan han liksom många andra hörde av sig 20 år senare och berättade sina storys. Då fick Mr E nog, att man får sådan hybris som Close fått att man tror man kan behandla folk hur som helst.

Close var INTE vän med Mr E. Dem träffades EN gång och målade. Close stal från Mr E.
Mr E är fattig och Close är välbetald. En vuxen man fattar att det inte är ok att stjäla från de fattiga.
Men du fattar uppenbarligen inte detta. Sedan som grädde på moset skickar Close en 17åring på Mr E och hotar honom. Istället för vara man och hota Mr E själv för att Mr E vill ha sina pengar.
Plus Mr E vill göra hela scenen uppmärksam på att denne Close fått hybris och tror han kan bete sig hur som helst mot vem som helst. Men ge sig på Mr E var Close största misstag. För Mr E håller inte käften.
Som svar på din fråga. Du pratade multipla gånger om att varför ska man respektera Mr E "som lever på gamla" meriter för han är gammal och respekterar inte dem yngre.
Plus du kallar han grinig och vek.
Det är det jag kallar trams från dig. Du vet inget om Mr E. Ändå sitter du och kommer med expert kommentarer om Mr E.
Mr E är den som respekterar alla oavsett ålder eller kön eller kunskapsnivå. Det har han gjort i 32 år.
Därför lackade jag på dig. Plus att du lägger dig i något du inte har koll på , eller vet något om.

Precis det är upp till dem. Det var jag tydlig med att påpeka om också. Folk får göra vad dem vill.
Din tolkningsförmåga är riktigt barnslig.
Enda vi vill är att folk inte ska råka ut för honom. Det var en yngre förmåga som en vän till oss informerade om Close fulspel till. Grabben trodde han var immun. "Nej Close kommer inte göra något mot mig, han och jag är riktigt tighta."
Nästa gång en vän till mig träffade den grabben så sa han "Fan jag skulle lyssnat på dig, du hade rätt. han körde fulspel mot mig också."
Vi försöker ta vårat ansvar som vuxna att varna för hur Close beter sig. Att du inte förstår det är beklagligt. Att du hittar på egna slutsatser är också beklagligt.

Jo men pappas pung var en respektlös metafor för att visa hur dem betett sig mot Mr E.
Respekt ger respekt som sagt. Denna 17åringen är inte ens med i Close crew (Jag skulle föressten vilja säga Olaf's crew Vila I Frid kungen.), så han har inte ens med saken att göra utan han lägger sig i som du gör nu, och dessutom hotar Mr E. Så då tycker du att jag ska respektera grabben?
När jag var 17 år fick jag lära mig respektera dem äldre.
Close förtjänar inte respekt heller. Han har fått hybris och tror han är största legenden i Sverige.
Tror han kan stjäla från Mr E. Måla över andra legender (som Mr E bara känner hälften av).
Ingen orkar göra något av dem andra legenderna så Mr E tar saken i egna händer. Sedan kontaktar dem andra honom och säger att det var starkt av honom att ta upp det då det är ett infekterat ämne och många är på Close sida. Men många är på Mr E's sida också.
I detta fallet är det Close som begått fel mot Mr E, plus goleriet 2002, därav pratade jag om att Close borde visa mera respekt till Mr E. Sen kom respektlösa blöjmetaforen. För Close förtjänar ingen respekt så som han behandlat Mr E och andra äldre i vår vackra kultur.
Mr E har aldrig varit otrevlig mot Close. Mr E har sysslat med samma hobby längre än Close. Respekt ska gå åt två håll. Close visade INGEN respekt när han stal burkar värt en veckas mat av honom. Close som dessutom är välbetald. Vuxna människor förstår att detta inte är ok. Och sedan skicka en 17åring som inte är i samma crew som Close och som inte är straffmyndig att hota Mr E.

Ok, som jag skrev vi var 10-15 stora crews och 2 från Danmark som samsades om våran linje, alla respekterade varandra och rådande regler. Jag upprepar för 3e gången.
Oskrivna reglerna. Måla stort över smått, måla färg över krom, måla krom över rostopp. Låta gamla pjäser som är feta sitta i form av kulturvärde, måla över flagnade och spittade målningar.
Du verkar inte inse att alla dessa crew'sen var sjukt aktiva och målade även tåg och andra linjer. Plus klottrade. Plus på den tiden existerade inte bullerplanken så det fanns så mycket mera att måla på.
Seriöst måste man verkligen förklara allt för dig som till ett litet barn för att du ska förstå?
Om alla vi kan respektera varandra, så borde Close kunna respektera alla andra. 20-25 år senare.
Men för femtielfte gången han har fått hybris och tror han är större legend än alla andra och tror han kan göra vad han vill. Visst dem andra orkar inte göra något åt saken och se sa dem till Mr E också. Men den var fett glada över att Mr E orkar ta upp problemet. Att Mr E vågar bära hundhuvud.
Det är ingen som är ovän med Close förutom det crewet som han var med i 2001. Inte ens Mr E. Enda ovännen som han vet om just idag är 17åringen som hotat honom.
Bara det att folk tar avstånd från Close.
Men om Close börjar battla med Mr E. Den dagen den sorgen.

Det där har jag förklarat till dig 2 gånger redan, som sagt jag säger detta på ett snällt sätt. Din läsförståelse är inte helt ok. Läs ovan där förklarade jag så ingående så att du borde förstå.

Fast det är hela den biten du inte har koll på. Du vet inget om vad som har skett sedan september 2019, och vad som sker än idag mars 2020. Därför bör du inte lägga dig i. För du vet inte vad som händer och har hänt. Fast du vet ju inte hur det ser ut när du argumenterar och lägger dig i en historia du inte har en susning om vad det handlar om.
Jag har rättat dig 20-30 gånger nu på saker du inte förstår dig på.

Släpp detta nu. Du hör inte ens hemma i denna historien. Hur många gånger till måste jag säga detta?

Jag hade fel Sverige är uppdelat i 4 läger. +1idiot
1. Dem som lyssnar på Mr E.
2. Dem som lyssnar och skyddar Close oavsett goleri eller stölder eller vad.
3. Dem som gör det enda rätta och lägger sig inte i och är neutrala.
4. (ny punkt) Sådana som dig som lägger sig i men har noll koll på vad allt handlar om. Eller du är ensam på denna punkten. Kanske kommer någon till senare, men vad gör det.
+1idiot. 17åringen som hotade Mr E

Nej det är ganska svårt att läsa genom raderna uppenbarligen, ganska komiskt att yo:a dem man går över återkommande samt lurat på 150 burkar och fortfarande tro de är vänner. Sånt sker ju inte ens i min vildaste fantasi. Så jo jag behövde få det förklarat för att förstå hur knasigt det faktiskt var.
Citera
2020-03-16, 14:06
Medlem
IR i Umeå; är det samma crew som från södra Dalarna?
Citera
2020-03-16, 16:33
Medlem
Förstår inte vitsen att härja över Close här på nätet..
Är väl bara å klappa till han å sen sätta punkt.
Citera
2020-03-19, 20:05
Medlem
kattenjonssons avatar
Citat:
Vore tacksamt om du slutar anta.
På vilket sätt är det sandlåda när man tar upp sanningen? Tror du att han är den enda legenden i Stockholm?
Vi är 40-49åringar som råkat ut för denne herrens fulspel. Vuxna människor som tröttnat på hur han beter sig.
Jag tänker inte nämna några tags, men det är större legender än han själv som råkat ut för hans fulspel, som övermålade målningar fast folk sagt åt han att inte köra över dem.

Vi har INGET att vinna på detta, utan detta är bara sanningen. Vad tjänar du på att försvara honom?
2001 stal han 150 burkar (inte stil, utan burkar) av sin före detta crew kompis. Man stjäl inte från sina vänner, inte från andra målare heller.
Dessutom lämnar han crewet och går med i nuvarande crew, men han passar på att måla över sitt gamla crews målningar, på bästa spotsen. Inte sina egna målningar utan sina före detta crew kompisars målningar.
Så det leder till att Close får en smäll 2002. Vilket leder till en anmälan och skadeståndsyrkan.
Ge fan i att stjälar från dina kompisar och måla över deras målningar när du byter crew så slipper du stryk och anmäla.

Här är domen:
https://imgur.com/oDNfw9x
https://imgur.com/2ij7aSw
https://imgur.com/xBTZiZw
(Jag har maskerat namnet på Close då jag enbart är ute efter sanningen och inte något annat, men det är hans fullständiga namn.)

Domen från goleriet på utlänningarna har jag inte så det bryr jag mig inte om så mycket.
Men kan denne herrn gola en gång så kan han garanterat göra det två gånger.

Historien tar dock inte slut där.
Jag har denna domen av en anledning.
Close målade med en annan legend, som råkar vara min vän. Dem gjorde en av Stockholms största krome målningar på pendellinjerna.
Close och hans entourage stod för burkarna men min vän tog med sig 30 krom som betalning i sin del.
Men alla 30 burkarna gick inte åt.
Min vän blir hemskjutsad, men Close säger att han ska få resterande burkar senare.
Dagens efter SMSar Close min vän och frågar om han kan ta ett ex av boken Blått stål som motsvarar summan Close blev skyldig för burkarna han inte lämnade tillbaka senare.
Close SMSar och säger att min vän inte kan få boken då hela sista pallen ska ut i butik.
Alltså ser min vän varken av boken eller mellanskillnaden på de kromen som inte gick åt.
Så Close stal brukarna av min vän. Så sluta snacka sandlåda när du inte vet sanningen.
Kom inte och säg att det är ok att en 35-36åring (hans ålder när målningen målades.) stjäl av en 42åring. Det om något är barnsligt. Som sagt sådant höll vi på med i tonåren.

Min vän lackade såklart, då Close är välbetald och min vän är arbetslös. Så han tog upp sanningen på Insta, varav flera legender som jag inte tänker eller behöver nämna namn på hör av sig och säger att han är modig som vågar ta upp problemet. Varav en av Sveriges största legender är en av dem, och är en av dem som fått sina målningar övermålade, fast han bad Close att inte måla över den.
Efter detta har denna så kallade legenden Close målat över två gigantiska legender till.

Plus Close före detta crew kompis hörde av sig till min vän och gav sin story. Det var så jag fick domen från 2002.

Fattar inte varför sådana som du försvarar detta? Kanske dags att växa upp? Förstå att i vår ålder handlar det inte om gangsterism, utan att rätt ska vara rätt.

Så nu har ni domen, gör vad ni vill med den. Vi är många vuxna som tröttnat på denne herrens beteende gentemot andra respektabla legender. Den enda som vågat säga något i Stockholm är min vän , och nu jag. Min vän blev förövrigt hotad av en av Close unga vänner.
Tycker du det är ok för burkar värt 300kr när Close tjänar 50lax i månaden och min vän var arbetslös Vid målartillfället?

EDIT: Sista grejen. Bilderna i boken Blått stål har han fått av andra målare, folk som ville ha tillbaka dem. Men dem människorna fick inte tillbaka sina bilder.
Det var alla dessa historierna från andra drabbade som fick min vän att lacka. Så respektlöst beteende av Close, mot andra respektabla målare och klottrare. Och att han själv blev bestulen.

Haha. Lugna sig lite. Jag vinner så klart ingenting på att försvara nån, eller att inte göra det. Dock vet jag mer om situationerna än det du rapar upp här och kommer fortsätta anse att han gjort rätt för sig. Jag tänker att det är lika bra att sluta spekulationerna här och enas om att många tror, tycker och tänker olika i många sammanhang, inte bara gällande detta.
Citera
2020-03-20, 13:41
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelettet
Förstår inte vitsen att härja över Close här på nätet..
Är väl bara å klappa till han å sen sätta punkt.

Därför att är du skyldig någon stålar så kan du alltid räkna med att någon kan komma att härja med dig. Du vet inte när, vill du inte leva i ovisshet så betala till att börja med.

Om någon spöar dig för att du är ett avskum så är det bara att försöka bita ihop, om du är ett kräk och förtjänar stryk så ta det bara.
Gör du en anmälan då och till och med får personen åtalad och dömd så har du tagit det ett steg längre och gjort bort dig ännu mer.

Det sa min vän till mig som sitter här bredvid, huruvida det stämmer att Close är skyldig stålar det vet jag inte, men en sak är säker det är att en skuld inte försvinner före den är betald.
Det säger min vän här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in