2020-03-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vem eller vilka målade veckans brott?

Moa och Aces
Citera
2020-03-14, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenjonsson
När jag söker på mrkoll har han ”inte åtalats för brott eller varit förekommande i tvistemål eller stämning. Vid vår kontroll av xxx tog vi hänsyn till förekomst i följande typer av rättsdokument, brottsmål, tvistemål, strafföreläggande...”

Att han stjäl (stilar?), kör över andra ”som VUXNA inte borde göra”.....

Sandlåda och smutskastning much? Langa svart på vitt tack.

Vore tacksamt om du slutar anta.
På vilket sätt är det sandlåda när man tar upp sanningen? Tror du att han är den enda legenden i Stockholm?
Vi är 40-49åringar som råkat ut för denne herrens fulspel. Vuxna människor som tröttnat på hur han beter sig.
Jag tänker inte nämna några tags, men det är större legender än han själv som råkat ut för hans fulspel, som övermålade målningar fast folk sagt åt han att inte köra över dem.

Vi har INGET att vinna på detta, utan detta är bara sanningen. Vad tjänar du på att försvara honom?
2001 stal han 150 burkar (inte stil, utan burkar) av sin före detta crew kompis. Man stjäl inte från sina vänner, inte från andra målare heller.
Dessutom lämnar han crewet och går med i nuvarande crew, men han passar på att måla över sitt gamla crews målningar, på bästa spotsen. Inte sina egna målningar utan sina före detta crew kompisars målningar.
Så det leder till att Close får en smäll 2002. Vilket leder till en anmälan och skadeståndsyrkan.
Ge fan i att stjälar från dina kompisar och måla över deras målningar när du byter crew så slipper du stryk och anmäla.

Här är domen:
https://imgur.com/oDNfw9x
https://imgur.com/2ij7aSw
https://imgur.com/xBTZiZw
(Jag har maskerat namnet på Close då jag enbart är ute efter sanningen och inte något annat, men det är hans fullständiga namn.)

Domen från goleriet på utlänningarna har jag inte så det bryr jag mig inte om så mycket.
Men kan denne herrn gola en gång så kan han garanterat göra det två gånger.

Historien tar dock inte slut där.
Jag har denna domen av en anledning.
Close målade med en annan legend, som råkar vara min vän. Dem gjorde en av Stockholms största krome målningar på pendellinjerna.
Close och hans entourage stod för burkarna men min vän tog med sig 30 krom som betalning i sin del.
Men alla 30 burkarna gick inte åt.
Min vän blir hemskjutsad, men Close säger att han ska få resterande burkar senare.
Dagens efter SMSar Close min vän och frågar om han kan ta ett ex av boken Blått stål som motsvarar summan Close blev skyldig för burkarna han inte lämnade tillbaka senare.
Close SMSar och säger att min vän inte kan få boken då hela sista pallen ska ut i butik.
Alltså ser min vän varken av boken eller mellanskillnaden på de kromen som inte gick åt.
Så Close stal brukarna av min vän. Så sluta snacka sandlåda när du inte vet sanningen.
Kom inte och säg att det är ok att en 35-36åring (hans ålder när målningen målades.) stjäl av en 42åring. Det om något är barnsligt. Som sagt sådant höll vi på med i tonåren.

Min vän lackade såklart, då Close är välbetald och min vän är arbetslös. Så han tog upp sanningen på Insta, varav flera legender som jag inte tänker eller behöver nämna namn på hör av sig och säger att han är modig som vågar ta upp problemet. Varav en av Sveriges största legender är en av dem, och är en av dem som fått sina målningar övermålade, fast han bad Close att inte måla över den.
Efter detta har denna så kallade legenden Close målat över två gigantiska legender till.

Plus Close före detta crew kompis hörde av sig till min vän och gav sin story. Det var så jag fick domen från 2002.

Fattar inte varför sådana som du försvarar detta? Kanske dags att växa upp? Förstå att i vår ålder handlar det inte om gangsterism, utan att rätt ska vara rätt.

Så nu har ni domen, gör vad ni vill med den. Vi är många vuxna som tröttnat på denne herrens beteende gentemot andra respektabla legender. Den enda som vågat säga något i Stockholm är min vän , och nu jag. Min vän blev förövrigt hotad av en av Close unga vänner.
Tycker du det är ok för burkar värt 300kr när Close tjänar 50lax i månaden och min vän var arbetslös Vid målartillfället?

EDIT: Sista grejen. Bilderna i boken Blått stål har han fått av andra målare, folk som ville ha tillbaka dem. Men dem människorna fick inte tillbaka sina bilder.
Det var alla dessa historierna från andra drabbade som fick min vän att lacka. Så respektlöst beteende av Close, mot andra respektabla målare och klottrare. Och att han själv blev bestulen.
Senast redigerad av 1988 2020-03-14 kl. 07:25.
Citera
2020-03-14, 21:15
Medlem
Ska man sedan spinna vidare på legendskap och respekt.
Close har fått hybris. Hans unge vän som hotade min vän var inte ens i sin pappas pung när min vän dominerade sin linje, bombade inner city, insidor och utsidor på tuben och pendeln, målade längst gröna och röda linjen.
Close själv sprang i blöjor när min vän körde hårt på 80 och 90 talet.
Min vän har uppenbarligen aldrig lagt av eftersom han blev drabbad av Close fulspel vid 40 års ålder.

Skulle detta vara menat som något slags smutskastningskampanj mot Close hade det skett för 15-20 år sedan redan då min väns crew inte är några duvungar. Bara det att alla har växt upp, och har för mycket att förlora på att leva rövare då dem har ordnade liv.
Inte ens på den tiden när vi inte respekterade yngre målare, så målade vi över Close crew eller han själv pga respekt.

Inga stora crews på linjen (10-15 stycken på 90talet) körde över varandra pga respekt, utan man hittade egna spots. Tillslut blev berg,stängsel,buskar,väggar 2-500m från spåren målade.
Enda gången man målade över folk är om man följde oskrivna reglerna, som alla accepterade.
Större över smått, färg över krom/rostopp.

Kan 10-15 av Stockholms och 2 av Danmarks största crews vid den tidpunkten samsas om en linje och visa respekt för varandra oavsett om man gillade varandra eller inte.
Så fattar jag inte vad Close får ut med sitt fulspel nu när alla växt upp.
Ett fulspel han sysslat med sedan 2001 mot sina före detta crew kompisar.

Har han fått luft under sina vingar nu när ingen känner för att förstöra sina liv, pga 300 spänn och övermålade målningar?
Min vän dock har förlorat allt redan och Close crew och hans vänner har hans adress och fullständiga namn. Han bjöd över dem alla när Close unge vän hotade honom. Den enda som fortsätter att jiddra är Close 20årige vän. Fast han fått varningar.
Det är inte ok någonstans att gå över lik för att nå legendstatus. Alla andra i Stockholm med samma status håller sig ifrån det. Inte pga rädsla för andra , utan pga att dem vuxit upp och pga respekt.

Slutsumman av Close fulspel.
*Stjäl 150 burkar från en före detta crew kompis. 2001
*Målar över sina före detta kompisars målningar med sitt nya crew. 2001
*Får stryk av en då ung före detta kompis pga ovanstående två punkter. Close anmäler sin före detta kompis och får skadestånd. 2002
*17-20 år senare stjäl Close burkar av en respektabel gubbe som alltid respekterat alla (även dem han inte gillar), nämligen min vän.
*I denna vevan målar han över 3 av Sveriges största legender utan lov. För han vet att ingen orkar bry sig om beef i dagsläget. För dem har alla vuxit upp.

Där kommer Close fulspel upp till ytan, för min vän är inte rädd för att tala sanning. Fel person att ge sig på.
Att skicka en yngling som inte ens var i sin pappas pung när hans crew dominerade samma linje , att hota min vän är höjden av barnslighet för 300 spänn. Betala och gör rätt för dig Close, så ska du se att folk inte lackar på dig.
Så min vän tar upp sin story på en stängd insta som inte alla har tillgång till. För han ville upplysa om fulspelet han råkat ut för.
Då hör en av Sveriges största legender av sig till min vän och tycker det var starkt gjort att gå emot stora delar av Stockholm för att få ut sanningen. Han berättade vad han och hans vän råkat ut för.
Varav stölderna av bilder till Boken blått stål, och en av alla ägarna till bilderna är legendens vän.
Så två personer i Stockholm hör av sig direkt till min vän. Berättar vad dem varit med om med Close.
Kort därefter September 2019 hör Close före detta crew kompis av sig till min vän och berättar vad Close gjort mot han och hela hans crew 2001.
Sedan får jag höra av en annan i Stockholm att han kört över två stora legender till utan lov. Så jag förmedlar detta till min vän.

Då lackar min vän ur och tar upp hela historien, och nu spinner jag vidare på den idag.
När Close tror han är större legend än någon annan i Stockholm för att folk som dem som slickar hans röv får han tro att han är största legenden, och att det är för att folk skyddar honom oavsett vilken sanning dem sitter på själva. Den felaktiga sanningen. Har gett Close hybris.
Vi har svart på vitt om goleriet och domen från 2002. Vi har min väns berättelse, dem andra tre legendernas berättelser.
Vad har ni som försvarar Close på fötterna förutom att ni slickar hans röv?
Min vän och dem andra som inte ens känner varandra, aldrig har träffat varandra tjänar INGET på att ljuga ihop en story med 20 års mellanrum. Min vän har större problem i livet än en vuxen 35-36 åring som stjäl burkar av honom. Men för min vän är respekt en stor grej, och principen att göra rätt för sig en stor grej.
Dem andra som råkat ut för Close resonerar som så att det är inte värt besväret att ta upp sina stories, men dem sa att dem backar upp min vän.

Skulle jag och min väns andra crew medlemmar varit unga , skulle sanningen kommit fram mycket mera hårdhänt. Men det är inte värt att fucka sina ordnade liv för graffiti och 300 kr.

Det enda vi vill är att folk ska veta sanningen, att andra inte ska råka ut för Close fulspel. Och att han har fått hybris och kör över allt och alla och stjäl burkar och fotografier av andra legender.
Målar över andra legender.

Stockholm är uppdelat i 3 läger. +En idiot.
1. Vi som vet sanningen och har det svart på vitt.
2. Dem som försvarar Close oavsett vad han gjort, eller mot vem han gjort vad.
3. Folk som skiter i hela storyn. Och gör det enda rätta och håller sig utanför storyn.
+En idiot. Den unge mannen som är Close vän som inte ens var i pappas pung när allt skit från Close började.
En viktig detalj, INGEN i Close crew har hört av sig på varesig negativt eller postitivt vis. Dem håller sig på sin kant. Liksom jag och min väns crew håller sig borta. Men ska unge mannen fortsätta med sin skit, har min vän back up alla dagar i veckan 365 dagar om året. Plus Close vänner har min väns namn och adress.
Bara för att vi är gamla betyder det inte att vi tar vilken skit som helst. Dem ger sig på fel crew som gav sig på min väns crew. Som stal av min vän, hotar min vän.

Så nu har ni historien om den respektlöse Close och hans fulspel.
Så ni som försvarar Close. Tänk om, tänk rätt.
Vi som vet sanningen är många, och flera blir vi.
För alla de flesta är numera 35+ och är vuxna nu att fatta att om en sådan som min vän tar upp problemet med Close ligger det ett högt sanningsvärde i det. Då min vän numera är 46 år gammal, och har inget att vinna att efter 32 år i gamet ljuga ihop en historia om en random så kallad "legend".
Min vän har alltid respekterat alla i Stockholm. Visat respekt. Vi andra, hans vänner, kanske inte lika mycket. Men idag är vi alla över 40 bast, och tänker annorlunda.

Var vän med Close , vi skiter i vilket. Men ge fan i att inte hålla er till sanningen.
Var neutrala för jag gissar att för 20 år sedan när fuleriet började sprang många av er runt i blöjor, och vissa av er var inte ens i eran pappas pung då.
Ni andra som hör sanningen, var försiktiga med att umgås med Close. Om ni inte själva vill råka ut för hans fulspel. Ingen är immun....uppenbarligen.

Sanningens ord slutar därmed.
Vår lilla kultur skulle vara så mycket bättre om ALLA respekterade varandra. Slutade leka gangsters. Ingen av er graffare eller klottrare är gangsters, oavsett hur balla ni än anser er vara.
Men vi äldre tar inte hur mycket skit som helst. Det sitter i blodet.
Senast redigerad av 1988 2020-03-14 kl. 21:30.
Citera
2020-03-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ska man sedan spinna vidare på legendskap och respekt.
Close har fått hybris. Hans unge vän som hotade min vän var inte ens i sin pappas pung när min vän dominerade sin linje, bombade inner city, insidor och utsidor på tuben och pendeln, målade längst gröna och röda linjen.
Close själv sprang i blöjor när min vän körde hårt på 80 och 90 talet.
Min vän har uppenbarligen aldrig lagt av eftersom han blev drabbad av Close fulspel vid 40 års ålder.

Skulle detta vara menat som något slags smutskastningskampanj mot Close hade det skett för 15-20 år sedan redan då min väns crew inte är några duvungar. Bara det att alla har växt upp, och har för mycket att förlora på att leva rövare då dem har ordnade liv.
Inte ens på den tiden när vi inte respekterade yngre målare, så målade vi över Close crew eller han själv pga respekt.

Inga stora crews på linjen (10-15 stycken på 90talet) körde över varandra pga respekt, utan man hittade egna spots. Tillslut blev berg,stängsel,buskar,väggar 2-500m från spåren målade.
Enda gången man målade över folk är om man följde oskrivna reglerna, som alla accepterade.
Större över smått, färg över krom/rostopp.

Kan 10-15 av Stockholms och 2 av Danmarks största crews vid den tidpunkten samsas om en linje och visa respekt för varandra oavsett om man gillade varandra eller inte.
Så fattar jag inte vad Close får ut med sitt fulspel nu när alla växt upp.
Ett fulspel han sysslat med sedan 2001 mot sina före detta crew kompisar.

Har han fått luft under sina vingar nu när ingen känner för att förstöra sina liv, pga 300 spänn och övermålade målningar?
Min vän dock har förlorat allt redan och Close crew och hans vänner har hans adress och fullständiga namn. Han bjöd över dem alla när Close unge vän hotade honom. Den enda som fortsätter att jiddra är Close 20årige vän. Fast han fått varningar.
Det är inte ok någonstans att gå över lik för att nå legendstatus. Alla andra i Stockholm med samma status håller sig ifrån det. Inte pga rädsla för andra , utan pga att dem vuxit upp och pga respekt.

Slutsumman av Close fulspel.
*Stjäl 150 burkar från en före detta crew kompis. 2001
*Målar över sina före detta kompisars målningar med sitt nya crew. 2001
*Får stryk av en då ung före detta kompis pga ovanstående två punkter. Close anmäler sin före detta kompis och får skadestånd. 2002
*17-20 år senare stjäl Close burkar av en respektabel gubbe som alltid respekterat alla (även dem han inte gillar), nämligen min vän.
*I denna vevan målar han över 3 av Sveriges största legender utan lov. För han vet att ingen orkar bry sig om beef i dagsläget. För dem har alla vuxit upp.

Där kommer Close fulspel upp till ytan, för min vän är inte rädd för att tala sanning. Fel person att ge sig på.
Att skicka en yngling som inte ens var i sin pappas pung när hans crew dominerade samma linje , att hota min vän är höjden av barnslighet för 300 spänn. Betala och gör rätt för dig Close, så ska du se att folk inte lackar på dig.
Så min vän tar upp sin story på en stängd insta som inte alla har tillgång till. För han ville upplysa om fulspelet han råkat ut för.
Då hör en av Sveriges största legender av sig till min vän och tycker det var starkt gjort att gå emot stora delar av Stockholm för att få ut sanningen. Han berättade vad han och hans vän råkat ut för.
Varav stölderna av bilder till Boken blått stål, och en av alla ägarna till bilderna är legendens vän.
Så två personer i Stockholm hör av sig direkt till min vän. Berättar vad dem varit med om med Close.
Kort därefter September 2019 hör Close före detta crew kompis av sig till min vän och berättar vad Close gjort mot han och hela hans crew 2001.
Sedan får jag höra av en annan i Stockholm att han kört över två stora legender till utan lov. Så jag förmedlar detta till min vän.

Då lackar min vän ur och tar upp hela historien, och nu spinner jag vidare på den idag.
När Close tror han är större legend än någon annan i Stockholm för att folk som dem som slickar hans röv får han tro att han är största legenden, och att det är för att folk skyddar honom oavsett vilken sanning dem sitter på själva. Den felaktiga sanningen. Har gett Close hybris.
Vi har svart på vitt om goleriet och domen från 2002. Vi har min väns berättelse, dem andra tre legendernas berättelser.
Vad har ni som försvarar Close på fötterna förutom att ni slickar hans röv?
Min vän och dem andra som inte ens känner varandra, aldrig har träffat varandra tjänar INGET på att ljuga ihop en story med 20 års mellanrum. Min vän har större problem i livet än en vuxen 35-36 åring som stjäl burkar av honom. Men för min vän är respekt en stor grej, och principen att göra rätt för sig en stor grej.
Dem andra som råkat ut för Close resonerar som så att det är inte värt besväret att ta upp sina stories, men dem sa att dem backar upp min vän.

Skulle jag och min väns andra crew medlemmar varit unga , skulle sanningen kommit fram mycket mera hårdhänt. Men det är inte värt att fucka sina ordnade liv för graffiti och 300 kr.

Det enda vi vill är att folk ska veta sanningen, att andra inte ska råka ut för Close fulspel. Och att han har fått hybris och kör över allt och alla och stjäl burkar och fotografier av andra legender.
Målar över andra legender.

Stockholm är uppdelat i 3 läger. +En idiot.
1. Vi som vet sanningen och har det svart på vitt.
2. Dem som försvarar Close oavsett vad han gjort, eller mot vem han gjort vad.
3. Folk som skiter i hela storyn. Och gör det enda rätta och håller sig utanför storyn.
+En idiot. Den unge mannen som är Close vän som inte ens var i pappas pung när allt skit från Close började.
En viktig detalj, INGEN i Close crew har hört av sig på varesig negativt eller postitivt vis. Dem håller sig på sin kant. Liksom jag och min väns crew håller sig borta. Men ska unge mannen fortsätta med sin skit, har min vän back up alla dagar i veckan 365 dagar om året. Plus Close vänner har min väns namn och adress.
Bara för att vi är gamla betyder det inte att vi tar vilken skit som helst. Dem ger sig på fel crew som gav sig på min väns crew. Som stal av min vän, hotar min vän.

Så nu har ni historien om den respektlöse Close och hans fulspel.
Så ni som försvarar Close. Tänk om, tänk rätt.
Vi som vet sanningen är många, och flera blir vi.
För alla de flesta är numera 35+ och är vuxna nu att fatta att om en sådan som min vän tar upp problemet med Close ligger det ett högt sanningsvärde i det. Då min vän numera är 46 år gammal, och har inget att vinna att efter 32 år i gamet ljuga ihop en historia om en random så kallad "legend".
Min vän har alltid respekterat alla i Stockholm. Visat respekt. Vi andra, hans vänner, kanske inte lika mycket. Men idag är vi alla över 40 bast, och tänker annorlunda.

Var vän med Close , vi skiter i vilket. Men ge fan i att inte hålla er till sanningen.
Var neutrala för jag gissar att för 20 år sedan när fuleriet började sprang många av er runt i blöjor, och vissa av er var inte ens i eran pappas pung då.
Ni andra som hör sanningen, var försiktiga med att umgås med Close. Om ni inte själva vill råka ut för hans fulspel. Ingen är immun....uppenbarligen.

Sanningens ord slutar därmed.
Vår lilla kultur skulle vara så mycket bättre om ALLA respekterade varandra. Slutade leka gangsters. Ingen av er graffare eller klottrare är gangsters, oavsett hur balla ni än anser er vara.
Men vi äldre tar inte hur mycket skit som helst. Det sitter i blodet.

Att close målat över någon linjevägg är väll inte hela världen, de händer i hela Sverige varje dag. Måla över igen om ni känner att det faktiskt är er spot..
Har man tagit med sig 30 burkar krom och gjort vad du antyder ett whole train så var glad över minnet istället. Att han snodde 6 av de burkarna betyder väll enbart att personen i fråga är en low-life och 300kr är rätt billigt för att klippa en sådan kontakt.
Golar någon däremot som många här antyder, frys ut han. De som blivit golade på bör ju även ta tag i det där och göra något åt saken.
Vill nog påstå att du gör din vän mer skada här i din text än vad close gjort, fick han framstå som vek och grinig.
Att kalla din vän för legendar och nämner att en person i 20års åldern som gått till attack emot denna 40+are gör ju även att det lätt går att lägga två plus två angående vilka de handlar om. Att sitta och snacka om att den yngre generationen inte ens var i pappas pung när dessa legendariska målare började är ju inte direkt respekt heller från din sida. När ska du börja acceptera att det kommit nya målare, att dem inte har hunnit göra 1500 panels är väll inte så konstigt då man kanske målat i 5år istället för 30. Sen att vänner inte målar över vänner utan tillåtelse är ju en sak men här verkar de inte direkt vara vänner. Fiender brukar skita fullständigt i om dem råkar måla över någon, eller de är nog rätt nöjda med det rättare sagt.

Världen hade minst sagt vart trevligare om alla kunde samsas, men tyvärr så är den ej så. Att man klampar på föregående generationen brukar ju sällan vara en framgångssaga. Men beefs är ju inget nytt heller inte ens på 90-talet när du nämner 10-15 graff crews samt två danska. Du hävdar att dem aldrig målade över någon? Sen att denna kanske är en toy eller är sämre än denna (inte nu ännu legandar) gör ju faktiskt inte saken mer acceptabel. Nu har jag inte åkt till sthlm på länge men ska man få plats på någon av de bra linjeväggarna bör man måla över någon, och klart det passar bäst att måla över någon som man uppenbarligen tappat respekten för.
Citera
2020-03-15, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Att close målat över någon linjevägg är väll inte hela världen, de händer i hela Sverige varje dag. Måla över igen om ni känner att det faktiskt är er spot..
Har man tagit med sig 30 burkar krom och gjort vad du antyder ett whole train så var glad över minnet istället. Att han snodde 6 av de burkarna betyder väll enbart att personen i fråga är en low-life och 300kr är rätt billigt för att klippa en sådan kontakt.
Golar någon däremot som många här antyder, frys ut han. De som blivit golade på bör ju även ta tag i det där och göra något åt saken.
Vill nog påstå att du gör din vän mer skada här i din text än vad close gjort, fick han framstå som vek och grinig.
Att kalla din vän för legendar och nämner att en person i 20års åldern som gått till attack emot denna 40+are gör ju även att det lätt går att lägga två plus två angående vilka de handlar om. Att sitta och snacka om att den yngre generationen inte ens var i pappas pung när dessa legendariska målare började är ju inte direkt respekt heller från din sida. När ska du börja acceptera att det kommit nya målare, att dem inte har hunnit göra 1500 panels är väll inte så konstigt då man kanske målat i 5år istället för 30. Sen att vänner inte målar över vänner utan tillåtelse är ju en sak men här verkar de inte direkt vara vänner. Fiender brukar skita fullständigt i om dem råkar måla över någon, eller de är nog rätt nöjda med det rättare sagt.

Världen hade minst sagt vart trevligare om alla kunde samsas, men tyvärr så är den ej så. Att man klampar på föregående generationen brukar ju sällan vara en framgångssaga. Men beefs är ju inget nytt heller inte ens på 90-talet när du nämner 10-15 graff crews samt två danska. Du hävdar att dem aldrig målade över någon? Sen att denna kanske är en toy eller är sämre än denna (inte nu ännu legandar) gör ju faktiskt inte saken mer acceptabel. Nu har jag inte åkt till sthlm på länge men ska man få plats på någon av de bra linjeväggarna bör man måla över någon, och klart det passar bäst att måla över någon som man uppenbarligen tappat respekten för.

Du missförstod mig totalt. Finns ingenstans där jag dissar dem yngre. Jag dissar grabben som hotar min vän för 300 spänn.
För dig kanske 300 spänn inte är mycket, för min vän som då var sjukskriven är det en veckas mat.
Sådant beteende försvarar du? Du kanske ska se över din moral.

Att jag pratar om pappas pung, är ju bara en metafor för sanningen om att dem inte ens var födda när min vän körde hårt.
Konstigt att du ger dig på mig och min vän, men inte på dem som beter sig som svin.
Det är inte bara min vän som råkat ut för denna herrn. Det började 2002 med ett annat crew som denne herrn var med i.
Close har inte kört över crewet min vän representerar, det skulle han aldrig våga. Han har kört över större crews som inte orkar ta fighten pga att dem har viktigare saker för sig i livet. Inte ok, respektlöst. Att stjäla från min vän och tro man kommer undan med det, då är du helt ute och cyklar.
Du vet INGET om det crewet uppenbarligen.
Close har stulit 150 burkar av den som han golade ner.
Han har stulit bilder till sin bok, och inte gett tillbaka bilderna.
Att du och många med dig inte tål höra sanningen är inte mitt eller min väns problem. Finns många i Stockholm som bor i Stockholm och tror på våran sanning. Folk som inte tycker beteendet är ok.
Problemet ligger då hos dig som lever i en gangstervärld fortfarande.

Jag ville bara belysa ett problem i vår värld.

Vad vet DU om vad min vän gör och inte gör. Som du själv säger du är ju inte ens i Stockholm längre.
Hade det inte varit för mig och min väns crew kompisar och folk från andra crews som stoppade honom hade han krigat ensam mot hela Close crew. Som sagt min vän är den enda i crewet som redan förlorat allt. Dem har hans fullständiga namn och adress. Så vad är din poäng?
Varför leker du Tony Montana med oss? Det är ju knappast min vän som är den dålige i allt.
Vi stoppade honom från att göra något åt saken. Han har som sagt större problem än ynglingar som spelar gangsters pga graffiti och välbetalda vuxna som stjäl burkar värt en veckas mat av honom.
Däremot så var han inne på All out war med hela deras crew ensam.
Men vi hans riktiga vänner tyckte att han inte ska fokusera på en nolla som Close och pojken som hotar honom. Så han lyssnade på oss och fokuserar nu på sitt eget. Plus Close crew har inte gjort honom något, vilket min vän själv belyste.

Ingenstans kallar jag pojken som hotade min vän för toy. Faktum är att han kör på rätt hårt. Det är beteendet som jag belyste.
Men ni klottrare som aldrig växer upp ska alltid leka gangsters.
Vi som lekte gangsters när vi var unga har vuxit upp. Enda vi inte vuxit upp med är att vi defacto fortfarande klottrar och målar.
Men vem bestämmer sådana saker?

Om du tror att min vän vill vara anonym tänk om. Hör av dig till Close så får du fullständigt namn och , mobilnummer, plus adress till honom, så får vi se om, min vän är så "feg" som du försöker göra gällande.
Som sagt bara för att vi blivit gamla betyder det inte att någon kan sätta sig på oss.
Sen en sak till crewet min vän representerar skiter fullständigt i folk som beter sig som du gör och försvarar Close beteende. Min väns crew har alltid kört sitt eget race. Kanske du också skulle göra istället för att lägga dig i saker du inte har att göra med.

INGEN vi pratat med resonerar som du gjort nu. För dem är vuxna nog att inse att vi inte har något att vinna på att få ut sanningen om din idol Close.

Sen en sista grej, det är inte "någon" linje vägg. Han gick över alla sitt gamla crews målningar på alla strategiska platser med sitt nya crew. Och han fick också stryk efter det. Vilket medföljde att han golade på personen ifråga.

Vi har inga som helst intentioner att vara anonyma. Vi har redan tagit detta offentligt en gång. Så detta är ingen hemlighet vad jag och mina vänner och folk som inte ens känner oss tycker. Folk som tillskillnad från dig bor i Stockholm och vet vad som händer här.

Domen jag postade ovan gör inte den personen hemlig heller då många i Stockholm känner till misshandeln. Som skedde efter Close stal 150 burkar av honom. Och målade över sitt gamla crew med sitt nya. Så vad är din poäng? Folk har redan gjort något åt saken , men då golade Close ner honom så han fick böter.

Men glöm inte detta är 20 år sedan, ingen av oss har samma tankesätt längre. Close gamle crew kompis kände inte ens min vän innan detta kom på tal i September 2019.
Vi är bara trötta på din idols beteende och inget annat.

Du kanske själv ska göra något åt saken mot min vän istället för att lägga dig i saker du inte har att göra med. Håll dig på din kant, unge man. Var smart, var neutral.
Senast redigerad av 1988 2020-03-15 kl. 03:47.
Citera
2020-03-15, 05:10
Medlem
Lär dig läsa innan du lägger dig i saker du inte har att göra med.

Citat:
Close golade efter att han stal 150 burkar och målade över sina före detta crew kompisars målningar.
Så Close fick stryk och sedan golade han ner honom. Så saken blev omhändertagen. Förstår inte vart du vill komma?!
Så du menar att dem från Toronto och Melbourne ska komma till Stockholm och "göra något åt saken"? Du verkar ha en skev verklighetsuppfattning.

Citat:
Som jag skrev i förra inlägget. Vi skiter fullständigt i vad du tycker om oss. Du vet uppenbarligen inget om min väns crew. Trist att folk som inte ens bor i Stockholm kommer och spelar bror duktig, och leker allan ballan. Så vad anser DU att min vän gjort för fel?

Citat:
Att kalla din vän för legendar och nämner att en person i 20års åldern som gått till attack emot denna 40+are gör ju även att det lätt går att lägga två plus två angående vilka de handlar om. Att sitta och snacka om att den yngre generationen inte ens var i pappas pung när dessa legendariska målare började är ju inte direkt respekt heller från din sida. När ska du börja acceptera att det kommit nya målare.
Din läskunnighet verkar inte vara 100%, läste du ens stycket att min vän respekterar alla, och har alltid gjort?
Så du tycker alltså på fullaste allvar att en 20åring hotar min vän för att han tar upp ett problem är ok?
Vad vet du vad som är på gång? Inte ett dugg. Så lägg dig inte i saker du inte har en aning om. 20-åringen blev ganska tyst när en vän till oss hörde av sig till 20åringen och skulle spräcka pannbenet på honom, om han hotar min vän igen.
Så sluta lek allan ballan, väx upp.

Citat:
Sen att vänner inte målar över vänner utan tillåtelse är ju en sak men här verkar de inte direkt vara vänner.
Nej precis dem blev ovänner efter att Close stal de 150 burkarna och efter han målat över sitt gamla crew med sitt nya. Sedan fick han stryk också, vilket ledde till misshandeln, och domen.
Brukar du stjäla från dina crew kompisar och måla över deras målningar efter du bytt crew?
I sånt fall förstår jag ditt urusla resonemang.
Om du inte vet vad vi pratar om , lägg dig inte i.

Citat:
Att man klampar på föregående generationen brukar ju sällan vara en framgångssaga.

Vad fick du denna meningen ifrån?
Jag eller ingen av mina vänner har dissat dem yngre nu i vuxen ålder.
Vi tycker det är kul att ynglingen målar mycket på vår kära linje. Vad vi inte tycker är kul när ynglingen hotar min vän, sen när min vän ger han alla sina uppgifter händer INGET.
Vi har respekt för dem som har respekt för oss. Men dagens unga visar ingen respekt mot oss äldre, så varför ska vi respektera dem som inte respekterar oss?
Vi har kontakt med många ynglingar. Så ditt resonemang faller platt.
Kanske du skulle börja respektera oss äldre så kanske vi skulle respektera dig som vi gör med dem andra yngre förmågorna.....

Citat:
10-15 graff crews samt två danska. Du hävdar att dem aldrig målade över någon?

Om du inte känner till våran linje så bör du hålla klaffen. Vi var under en period 4 generationer crews som målade samtidigt, och alla respekterade varandra oavsett ålder.
Vart skrev jag att man ALDRIG målade över någon?
Faktiskt inga målade över min väns crew. Inte ens VIMOA eller AOD eller NFC eller UVC pga respekt gentemot varandra.
Jag var förövrigt tydlig med att skriva att man enbart målade över varandra om man följde oskrivna reglerna. Målade större, eller bättre, eller färg över krom/rostopp.
Dessutom på den tiden målade vi på andra linjer också. Så dina resonemang om allt jag sagt är helt snevridna.

Citat:
Sen att denna kanske är en toy eller är sämre än denna (inte nu ännu legandar) gör ju faktiskt inte saken mer acceptabel.

Har inte ens kallat grabben för toy. Han kör på ganska friskt. Faktiskt, synd bara att han inte har samma mentalitet som 7-8 generationer innan honom haft på vår kära linje. Hota min vän är inte ok någonstans. Repressalier är att vänta. Tro inget annat.

Citat:
Nu har jag inte åkt till sthlm på länge

Exakt du har inte varit i Stockholm på länge, ändå lägger du dig i saker du inte har att göra med.

Citat:
Men ska man få plats på någon av de bra linjeväggarna bör man måla över någon, och klart det passar bäst att måla över någon som man uppenbarligen tappat respekten för.

Varsågod om du tappat respekten för min väns crew, kom och måla över. Då kan jag berätta för dig om att du är helt ensam om att ha den tanken. Ingen i Stockholm oavsett vän eller fiende har streckat eller målat över något min vän gjort sedan detta uppdagades i September 2019.
Men om du tror att min väns crew är "veklingar" som du påstod tidigare. Så kanske du ska hålla dig ifrån våran kultur, för du vet inget om det crewet. Respekt får man om man ger respekt.
Min vän har alltid varit respektfull och trevlig mot alla, tillskillnad från oss andra, hans vänner. Men även vi växte upp tillslut och har idag samma värderingar som min vän har.
Kom och måla över min väns crew så får vi se hur populär du kommer bli.

Eller följ mitt råd, var neutral och lägg dig inte i saker du inte har en aning om vad dem handlar om.
Senast redigerad av 1988 2020-03-15 kl. 05:14.
Citera
2020-03-15, 14:22
Medlem
Citat:

Close golade efter att han stal 150 burkar och målade över sina före detta crew kompisars målningar.
Så Close fick stryk och sedan golade han ner honom. Så saken blev omhändertagen. Förstår inte vart du vill komma?!
Så du menar att dem från Toronto och Melbourne ska komma till Stockholm och "göra något åt saken"? Du verkar ha en skev verklighetsuppfattning.

Som jag skrev i förra inlägget. Vi skiter fullständigt i vad du tycker om oss. Du vet uppenbarligen inget om min väns crew. Trist att folk som inte ens bor i Stockholm kommer och spelar bror duktig, och leker allan ballan. Så vad anser DU att min vän gjort för fel?

Din läskunnighet verkar inte vara 100%, läste du ens stycket att min vän respekterar alla, och har alltid gjort?
Så du tycker alltså på fullaste allvar att en 20åring hotar min vän för att han tar upp ett problem är ok?
Vad vet du vad som är på gång? Inte ett dugg. Så lägg dig inte i saker du inte har en aning om. 20-åringen blev ganska tyst när en vän till oss hörde av sig till 20åringen och skulle spräcka pannbenet på honom, om han hotar min vän igen.

Nej precis dem blev ovänner efter att Close stal de 150 burkarna och efter han målat över sitt gamla crew med sitt nya. Sedan fick han stryk också, vilket ledde till misshandeln, och domen.
Brukar du stjäla från dina crew kompisar och måla över deras målningar efter du bytt crew?

Vi tycker det är kul att ynglingen målar mycket på vår kära linje. Vad vi inte tycker är kul när ynglingen hotar min vän, sen när min vän ger han alla sina uppgifter händer INGET.
Vi har respekt för dem som har respekt för oss. Men dagens unga visar ingen respekt mot oss äldre, så varför ska vi respektera dem som inte respekterar oss?
Kanske du skulle börja respektera oss äldre så kanske vi skulle respektera dig som vi gör med dem andra yngre förmågorna.....

Om du inte känner till våran linje så bör du hålla klaffen. Vi var under en period 4 generationer crews som målade samtidigt, och alla respekterade varandra oavsett ålder.
Faktiskt inga målade över min väns crew. Inte ens VIMOA eller AOD eller NFC eller UVC pga respekt gentemot varandra.
Jag var förövrigt tydlig med att skriva att man enbart målade över varandra om man följde oskrivna reglerna. Målade större, eller bättre, eller färg över krom/rostopp.
Dessutom på den tiden målade vi på andra linjer också. Så dina resonemang om allt jag sagt är helt snevridna.

Har inte ens kallat grabben för toy. Han kör på ganska friskt. Faktiskt, synd bara att han inte har samma mentalitet som 7-8 generationer innan honom haft på vår kära linje. Hota min vän är inte ok någonstans. Repressalier är att vänta. Tro inget annat.

Exakt du har inte varit i Stockholm på länge, ändå lägger du dig i saker du inte har att göra med.

Varsågod om du tappat respekten för min väns crew, kom och måla över. Då kan jag berätta för dig om att du är helt ensam om att ha den tanken. Ingen i Stockholm oavsett vän eller fiende har streckat eller målat över något min vän gjort sedan detta uppdagades i September 2019.
Men om du tror att min väns crew är "veklingar" som du påstod tidigare. Så kanske du ska hålla dig ifrån våran kultur, för du vet inget om det crewet. Respekt får man om man ger respekt.
Min vän har alltid varit respektfull och trevlig mot alla, tillskillnad från oss andra, hans vänner. Men även vi växte upp tillslut och har idag samma värderingar som min vän har.

Eller följ mitt råd, var neutral och lägg dig inte i saker du inte har en aning om vad dem handlar om.

Altså ärligt talat du är ju helt keff, sitter och säger att jag leker graffitigangster. Sen säger du att jag saknar läskunnighet, läste du ens något av mitt inlägg innan du tände till? Jag kan erkänna att jag bara läste delar av ditt då du skriver rätt mkt onödigt, men kan säga jag såg mer hot och skit från dig. Enda jag gav är tips på att lösa beefen, och om mitt resonemang inte stämde överens om ditt "vi får spräcka skallen på han resonemang" så är det ju inte jag som leker gangster. Förövrigt super coolt av din vän att få en annan vän att ringa till denna 20åring och säga att han ska spräcka skallen på han. Det måste vara en äkta graff gangster!! Jag sa aldrig att din vän gjort något fel utan du som lägger upp det hela som "åh de är så himla synd om dessa legendarer" "åh kan inte folk bara hylla att vi körde på hårt en gång i tiden.."
Graffiti är nutid även om det är oerhört kul att höra om dåtidens målare, även riktigt trevligt att se när det rullar något ifrån nån gammal räv. Förövrigt är väll även close just en gammal räv i graff, nog för allt han gör ser likadant ut fast olika färger är de ofta välgjort.
Sen att han inte har samma respekt från min sida som exempelvis kaos är en annan sak.

Hela mitt inlägg var faktiskt i grund och botten riktat emot dig, varför börja veva runt i tekoppen när uppenbart segmentet redan laggt sig. Du gör ju enbart att din vän får fortsätta att vara kvar i hetluften.
Jag sa heller inte att dem var veklingar utan du framställer dem som det. Du om någon lever kvar i sandlådan.
Citera
2020-03-15, 14:34
Medlem
Citat:

Citat:
Altså ärligt talat du är ju helt keff, sitter och säger att jag leker graffitigangster. Sen säger du att jag saknar läskunnighet, läste du ens något av mitt inlägg innan du tände till? Jag kan erkänna att jag bara läste delar av ditt då du skriver rätt mkt onödigt, men kan säga jag såg mer hot och skit från dig. Enda jag gav är tips på att lösa beefen, och om mitt resonemang inte stämde överens om ditt "vi får spräcka skallen på han resonemang" så är det ju inte jag som leker gangster. Förövrigt super coolt av din vän att få en annan vän att ringa till denna 20åring och säga att han ska spräcka skallen på han. Det måste vara en äkta graff gangster!! Jag sa aldrig att din vän gjort något fel utan du som lägger upp det hela som "åh de är så himla synd om dessa legendarer" "åh kan inte folk bara hylla att vi körde på hårt en gång i tiden.."
Graffiti är nutid även om det är oerhört kul att höra om dåtidens målare, även riktigt trevligt att se när det rullar något ifrån nån gammal räv. Förövrigt är väll även close just en gammal räv i graff, nog för allt han gör ser likadant ut fast olika färger är de ofta välgjort.
Sen att han inte har samma respekt från min sida som exempelvis kaos är en annan sak.

Hela mitt inlägg var faktiskt i grund och botten riktat emot dig, varför börja veva runt i tekoppen när uppenbart segmentet redan laggt sig. Du gör ju enbart att din vän får fortsätta att vara kvar i hetluften.
Jag sa heller inte att dem var veklingar utan du framställer dem som det. Du om någon lever kvar i sandlådan.

personen han talar om är förövrigt i 17års åldern och inte 20
Citera
2020-03-15, 15:17
Medlem
"Dem gjorde en av Stockholms största krome målningar på pendellinjerna.
Close och hans entourage stod för burkarna men min vän tog med sig 30 krom som betalning i sin del.
Men alla 30 burkarna gick inte åt."

Här nämner du själv förövrigt att close och hans vänner stod för burkarna men han tog med sig 30 burkar krom som betalning för sin del. Då har han väll betalat sin del med 30 burkar varför vilja ha tillbaka färgen om de andra bidragit med fler som de låter?
Citera
2020-03-16, 00:17
Medlem
Citat:
"Dem gjorde en av Stockholms största krome målningar på pendellinjerna.
Men alla 30 burkarna gick inte åt."

Här nämner du själv förövrigt att close och hans vänner stod för burkarna men han tog med sig 30 burkar krom som betalning för sin del. Då har han väll betalat sin del med 30 burkar varför vilja ha tillbaka färgen om de andra bidragit med fler som de låter?

Sluta tönta dig och hitta på egna sanningar.
Min vän tog med sig fler burkar än vad dem andra stod gjorde.
Close sa till min vän att han tog med sig för många burkar och att han ska få dem resterande en annan dag.
Dagen efter hör Close av sig till min vän och frågar om boken Blått stål är ok som betalning för mellanskillnaden på de burkarna som blev över.
Min vän svarade ja.
Han såg inte röken av varken boken eller burkarna eller de 300 som var mellanskillnaden.
Alla stod för EXAKT lika många burkar, som sagt lägg dig inte i saker du inte har med att göra. Framförallt sluta hitta på egna slutledningsförmågor, och egna sanningar.
Citera
2020-03-16, 00:19
Medlem
Citat:
Sluta tönta dig och hitta på egna sanningar.
Min vän tog med sig fler burkar än vad dem andra stod gjorde.
Close sa till min vän att han tog med sig för många burkar och att han ska få dem resterande en annan dag.
Dagen efter hör Close av sig till min vän och frågar om boken Blått stål är ok som betalning för mellanskillnaden på de burkarna som blev över.
Min vän svarade ja.
Han såg inte röken av varken boken eller burkarna eller de 300 som var mellanskillnaden.
Alla stod för EXAKT lika många burkar, som sagt lägg dig inte i saker du inte har med att göra. Framförallt sluta hitta på egna slutledningsförmågor, och egna sanningar.

Jag citerade bara dig.
Citera
2020-03-16, 00:29
Medlem
Citat:

Tror du jag bryr mig om att du tycker jag är keff.
Du dissar min vän åtskilliga gånger. Kallar han vek och grinig och att vi inte förtjänar respekt för att vi dissar unga graffare. Att vi förtjänar bli övermålade.
Vi har inte dissat någon annan ung graffare förutom han som hotat min vän. Faktum är att vi ofta lär upp unga målare och peppar dem till att måla mer. Du hittar konstant på egna sanningar istället för att fokusera på problemet jag tar upp.

Varför ger du dig ens på oss?
Vi har bara tagit upp fakta. Fakta som folk efterfrågat. Goleriet, stölderna av burkar från två olika målare varav min vän är en av dem, att Close fått hybris som målar över alla legender i hela Stockholm utan lov, att Close stjäl fotografier till sin bok Blått stål av ett antal målare som ville ha tillbaka bilderna men aldrig fick tillbaka dem.
Fokusera på det istället för att hitta på egna sanningar och egna slutsatser.

Du bor förbövelen inte ens i Stockholm och du sitter och dissar min vän, som inte ens begått några fel.
Kallar han vek som inte gör något åt saken.
Du vet inget om något om något, ändå sitter du och ska uttala dig om ditten och datten i din anonymitet på Flashback.
Ska du ge dig på oss så kan du väl iallafall stå för vem du är, du framstår bara som pinsam och keff själv, som ger dig på oss för att vi belyser ett problem med EN person i Stockholmsscenen.

Vi lever vårat egna liv, och skiter fullständigt i vilka som avskyr oss eller inte.
Som sagt jag bjöd in dig till Stockholm flera gånger och komma och spitta min vän. Eftersom att du tappat respekten och du säger att det är ok att måla över honom. Vad har han gjort dig?
Tror du han kommer rycka på axlarna och gå vidare?
Inte ens Close eller 17åringen (som någon skrev ovan) har spittat min vän någonstans.
Slå sluta vara pinsam själv. Vi till skillnad från dig är inte anonyma. Vi står för ALLT vi sagt.

Min vän har alltid respekterat alla oavsett ålder eller kunskap. Sen sitter du en okänd nolla i sin anonymitet och dissar honom och kallar honom vek och fan hans moster. Lägg dig inte i saker du inte har att göra med så ska du se att du inte kommer få en stavelse mer av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in