Citat:
Ursprungligen postat av
Betonad
Att close målat över någon linjevägg är väll inte hela världen, de händer i hela Sverige varje dag. Måla över igen om ni känner att det faktiskt är er spot..
Har man tagit med sig 30 burkar krom och gjort vad du antyder ett whole train så var glad över minnet istället. Att han snodde 6 av de burkarna betyder väll enbart att personen i fråga är en low-life och 300kr är rätt billigt för att klippa en sådan kontakt.
Golar någon däremot som många här antyder, frys ut han. De som blivit golade på bör ju även ta tag i det där och göra något åt saken.
Vill nog påstå att du gör din vän mer skada här i din text än vad close gjort, fick han framstå som vek och grinig.
Att kalla din vän för legendar och nämner att en person i 20års åldern som gått till attack emot denna 40+are gör ju även att det lätt går att lägga två plus två angående vilka de handlar om. Att sitta och snacka om att den yngre generationen inte ens var i pappas pung när dessa legendariska målare började är ju inte direkt respekt heller från din sida. När ska du börja acceptera att det kommit nya målare, att dem inte har hunnit göra 1500 panels är väll inte så konstigt då man kanske målat i 5år istället för 30. Sen att vänner inte målar över vänner utan tillåtelse är ju en sak men här verkar de inte direkt vara vänner. Fiender brukar skita fullständigt i om dem råkar måla över någon, eller de är nog rätt nöjda med det rättare sagt.
Världen hade minst sagt vart trevligare om alla kunde samsas, men tyvärr så är den ej så. Att man klampar på föregående generationen brukar ju sällan vara en framgångssaga. Men beefs är ju inget nytt heller inte ens på 90-talet när du nämner 10-15 graff crews samt två danska. Du hävdar att dem aldrig målade över någon? Sen att denna kanske är en toy eller är sämre än denna (inte nu ännu legandar) gör ju faktiskt inte saken mer acceptabel. Nu har jag inte åkt till sthlm på länge men ska man få plats på någon av de bra linjeväggarna bör man måla över någon, och klart det passar bäst att måla över någon som man uppenbarligen tappat respekten för.
Du missförstod mig totalt. Finns ingenstans där jag dissar dem yngre. Jag dissar grabben som hotar min vän för 300 spänn.
För dig kanske 300 spänn inte är mycket, för min vän som då var sjukskriven är det en veckas mat.
Sådant beteende försvarar du? Du kanske ska se över din moral.
Att jag pratar om pappas pung, är ju bara en metafor för sanningen om att dem inte ens var födda när min vän körde hårt.
Konstigt att du ger dig på mig och min vän, men inte på dem som beter sig som svin.
Det är inte bara min vän som råkat ut för denna herrn. Det började 2002 med ett annat crew som denne herrn var med i.
Close har inte kört över crewet min vän representerar, det skulle han aldrig våga. Han har kört över större crews som inte orkar ta fighten pga att dem har viktigare saker för sig i livet. Inte ok, respektlöst. Att stjäla från min vän och tro man kommer undan med det, då är du helt ute och cyklar.
Du vet INGET om det crewet uppenbarligen.
Close har stulit 150 burkar av den som han golade ner.
Han har stulit bilder till sin bok, och inte gett tillbaka bilderna.
Att du och många med dig inte tål höra sanningen är inte mitt eller min väns problem. Finns många i Stockholm som bor i Stockholm och tror på våran sanning. Folk som inte tycker beteendet är ok.
Problemet ligger då hos dig som lever i en gangstervärld fortfarande.
Jag ville bara belysa ett problem i vår värld.
Vad vet DU om vad min vän gör och inte gör. Som du själv säger du är ju inte ens i Stockholm längre.
Hade det inte varit för mig och min väns crew kompisar och folk från andra crews som stoppade honom hade han krigat ensam mot hela Close crew. Som sagt min vän är den enda i crewet som redan förlorat allt. Dem har hans fullständiga namn och adress. Så vad är din poäng?
Varför leker du Tony Montana med oss? Det är ju knappast min vän som är den dålige i allt.
Vi stoppade honom från att göra något åt saken. Han har som sagt större problem än ynglingar som spelar gangsters pga graffiti och välbetalda vuxna som stjäl burkar värt en veckas mat av honom.
Däremot så var han inne på All out war med hela deras crew ensam.
Men vi hans riktiga vänner tyckte att han inte ska fokusera på en nolla som Close och pojken som hotar honom. Så han lyssnade på oss och fokuserar nu på sitt eget. Plus Close crew har inte gjort honom något, vilket min vän själv belyste.
Ingenstans kallar jag pojken som hotade min vän för toy. Faktum är att han kör på rätt hårt. Det är beteendet som jag belyste.
Men ni klottrare som aldrig växer upp ska alltid leka gangsters.
Vi som lekte gangsters när vi var unga har vuxit upp. Enda vi inte vuxit upp med är att vi defacto fortfarande klottrar och målar.
Men vem bestämmer sådana saker?
Om du tror att min vän vill vara anonym tänk om. Hör av dig till Close så får du fullständigt namn och , mobilnummer, plus adress till honom, så får vi se om, min vän är så "feg" som du försöker göra gällande.
Som sagt bara för att vi blivit gamla betyder det inte att någon kan sätta sig på oss.
Sen en sak till crewet min vän representerar skiter fullständigt i folk som beter sig som du gör och försvarar Close beteende. Min väns crew har alltid kört sitt eget race. Kanske du också skulle göra istället för att lägga dig i saker du inte har att göra med.
INGEN vi pratat med resonerar som du gjort nu. För dem är vuxna nog att inse att vi inte har något att vinna på att få ut sanningen om din idol Close.
Sen en sista grej, det är inte "någon" linje vägg. Han gick över alla sitt gamla crews målningar på alla strategiska platser med sitt nya crew. Och han fick också stryk efter det. Vilket medföljde att han golade på personen ifråga.
Vi har inga som helst intentioner att vara anonyma. Vi har redan tagit detta offentligt en gång. Så detta är ingen hemlighet vad jag och mina vänner och folk som inte ens känner oss tycker. Folk som tillskillnad från dig bor i Stockholm och vet vad som händer här.
Domen jag postade ovan gör inte den personen hemlig heller då många i Stockholm känner till misshandeln. Som skedde efter Close stal 150 burkar av honom. Och målade över sitt gamla crew med sitt nya. Så vad är din poäng? Folk har redan gjort något åt saken , men då golade Close ner honom så han fick böter.
Men glöm inte detta är 20 år sedan, ingen av oss har samma tankesätt längre. Close gamle crew kompis kände inte ens min vän innan detta kom på tal i September 2019.
Vi är bara trötta på din idols beteende och inget annat.
Du kanske själv ska göra något åt saken mot min vän istället för att lägga dig i saker du inte har att göra med. Håll dig på din kant, unge man. Var smart, var neutral.