2012-05-18, 01:40
Medlem
Braobhsads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Fast det sticker ut och är lite udda. Därför blir folk intresserade av det. Du är bara grinig för du själv inte kommit på en udda idé som diskuteras på internet och i media.

Jag är grinig för att det diskuteras strunt som inte ser bra ut nånstans. Så fort man tar upp religion så ska det bli ett jävla liv.

Jag kan ju utan tvekan gå runt och måla en massa religions-relaterade saker så är det självklart att det kommer uppmärksammas av media.
Citera
2012-05-18, 02:06
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braobhsad
Jag är grinig för att det diskuteras strunt som inte ser bra ut nånstans. Så fort man tar upp religion så ska det bli ett jävla liv.

Jag kan ju utan tvekan gå runt och måla en massa religions-relaterade saker så är det självklart att det kommer uppmärksammas av media.
Men det har inget med religion eller stil att göra. Jesus är fet är bara en rolig line som är kul för att det uppenbarligen bara är ploj.
Citera
2012-05-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabla-
Men det har inget med religion eller stil att göra. Jesus är fet är bara en rolig line som är kul för att det uppenbarligen bara är ploj.

..och för att han syns i så jädra många städer å på så skumma ställen
Citera
2012-05-18, 12:58
Medlem
Braobhsads avatar
Citat:

Så du säger alltså att om personen i fråga hade skrivit "Karl är fet" istället så hade det kommit med i tidningen? Aldrig.
Citera
2012-05-18, 14:57
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Så du säger alltså att om personen i fråga hade skrivit "Karl är fet" istället så hade det kommit med i tidningen? Aldrig.
Okej vi säger så här då: Det handlar inte om religion - det handlar om att provocera genom att skriva något så obetydligt som "Jesus är fet". Humorn ligger i att det är något man reagerar på trots att det är så pass obetydligt och antagligen helt utan något speciellt budskap. Det kunde lika gärna stå att Nelson Mandela är en fitta eller vad som helst som man lätt lägger på minnet.
Citera
2012-05-18, 20:05
Medlem
Braobhsads avatar
Citat:
Okej vi säger så här då: Det handlar inte om religion - det handlar om att provocera genom att skriva något så obetydligt som "Jesus är fet". Humorn ligger i att det är något man reagerar på trots att det är så pass obetydligt och antagligen helt utan något speciellt budskap. Det kunde lika gärna stå att Nelson Mandela är en fitta eller vad som helst som man lätt lägger på minnet.

Det är ju självklart att det blir uppmärksammat just på grund av att det står Jesus, om du inte förstår vad jag menar så är det ju något fel. Jag förstår din tanke också, och absolut är det så. Men just i detta fall har det bara kommit i media för att det står Jesus och religion är så jävla känsligt för så många personer.
Citera
2012-05-18, 21:31
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Det är ju självklart att det blir uppmärksammat just på grund av att det står Jesus, om du inte förstår vad jag menar så är det ju något fel. Jag förstår din tanke också, och absolut är det så. Men just i detta fall har det bara kommit i media för att det står Jesus och religion är så jävla känsligt för så många personer.
Ja nu förstår vi varandra, tungt.

Orkar inte fortsätta överanalysera så nu sätter vi punkt där.
Citera
2012-05-19, 14:50
Medlem
Vart ifrån kommer VSÄ crew och vilka målare kör i crewet? Verkar ha skön stil av det lilla jag sett i östergötland iaf..
Citera
2012-05-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff
Vart ifrån kommer VSÄ crew och vilka målare kör i crewet? Verkar ha skön stil av det lilla jag sett i östergötland iaf..

Vart i östergötland har du sett det?
Citera
2012-05-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff

Tror dom kommer från Örebro och har lirat en del med CwsIna I Lk.
Senast redigerad av quetal 2012-05-20 kl. 12:15.
Citera
2012-05-20, 13:38
Medlem
JesusMalverdes avatar
edit.
Citera
2012-05-22, 22:31
Medlem
Braobhsads avatar
Vad händer ute på Lidingö då? Flyttar dit snart, finns det någon som målar? Hook har väl lagt av för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in