2011-07-26, 14:18
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Okej.
Känns som deras crew dog ut lite efter CANT miste livet

Ja det borde väll vara underförstått?
Citera
2011-07-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roobz92
Vilka tre crew är mest kända i Stockholm?
Som är aktiva? Där har jag ingen koll (av det jag har sett skulle jag tippa på AOD eller WUFC), men överlag genom Sthlms klotterhistoria så skulle jag tveklöst säga VIM (de är ju aktiva, men inte som förr i tiden).
Citera
2011-07-26, 16:42
Medlem
HarryKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigguhScootch
http://www.fotolog.com/along_the_line/80847189 ?

Spot on! Tackar!
Citera
2011-07-26, 17:49
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskSvenskOrdbok
Som är aktiva? Där har jag ingen koll (av det jag har sett skulle jag tippa på AOD eller WUFC), men överlag genom Sthlms klotterhistoria så skulle jag tveklöst säga VIM (de är ju aktiva, men inte som förr i tiden).
Ah de måste fan va WUFC och VIM som är de självklara. Den tredje kan ju diskuteras.
Citera
2011-07-26, 20:00
Medlem
sirhectors avatar
Skulle nog säga att PMS är större än WUFC i sverige men den internationella biten tar ju WUFC så om man avgränsar sig till sverige VIM och PMS i mina ögon.
Citera
2011-07-26, 23:52
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkemon
Det jag syftar på är att hans Characters är väldigt lika
picasso .
Sedan är det självklart att man inspireras av andra konstnärer -
men jag tycker att han inspireras alldeles för mycket .

Vad exakt är det som är så likt Picasso? Att det till stor del är ansikten med förvrängda proportioner som avbildas? Tycker inte att det är särskilt likt vare sig när det gäller teknik, färgval, stil osv...
Citera
2011-07-27, 10:18
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Vad exakt är det som är så likt Picasso? Att det till stor del är ansikten med förvrängda proportioner som avbildas? Tycker inte att det är särskilt likt vare sig när det gäller teknik, färgval, stil osv...
Jag håller med, jag ser fan ingen likhet nånstans jag heller.
Citera
2011-07-27, 13:13
Medlem
Herregud i vanlig ordning verkar många tro att graffitin började på 2000-talet(läs 90-talister). Pms är ett skämt mot vad VIM, DST, ICB, AIO, AO, HO, NFC o.s.v levererade.
Citera
2011-07-27, 13:21
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalas84
Herregud i vanlig ordning verkar många tro att graffitin började på 2000-talet(läs 90-talister). Pms är ett skämt mot vad VIM, DST, ICB, AIO, AO, HO, NFC o.s.v levererade.

Förvisso... men nu var frågan vilket crew som var kändast, inte vilka som hade levererat mest. Och som gammal 80-talist har du säkert god koll på att förutsättningarna för att sprida sitt namn bortom linjen, staden och landsgränsen var sämre då jämfört med 2000-talet.
Citera
2011-07-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Förvisso... men nu var frågan vilket crew som var kändast, inte vilka som hade levererat mest. Och som gammal 80-talist har du säkert god koll på att förutsättningarna för att sprida sitt namn bortom linjen, staden och landsgränsen var sämre då jämfört med 2000-talet.

Gammal vill jag inte kalla mig men tack ändå tror du blandat ihop det. Jag skrev några av dom absolut kändaste gängen i Stockholm genom tiderna. Klart dom inte levererar längre då dom flesta klippt sig skaffat sig ett jobb och familj. Blir bara så jävla trött på att folk tror att pms skulle vara nått större än vad dom var.
Citera
2011-07-27, 14:37
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalas84
Gammal vill jag inte kalla mig men tack ändå tror du blandat ihop det. Jag skrev några av dom absolut kändaste gängen i Stockholm genom tiderna. Klart dom inte levererar längre då dom flesta klippt sig skaffat sig ett jobb och familj. Blir bara så jävla trött på att folk tror att pms skulle vara nått större än vad dom var.

Vilka som är mest kända är ju subjektivt och som jag sa så var förutsättningarna annorlunda, både för att måla och för att synas. Aktiviteten och uppmärksamheten behöver ju nödvändigtvis inte gå hand i hand. 2000-talets information- och kommunikationsålder med fotolog, filmer och lättare förbindelser med andra länder och liknande har ju självklart effektiviserat hela fame-biten. Sen går det ju alltid att vrida och vända på ämnet i all oändlighet och spekulera i vilka som är kändast i respektive generationer men i slutändan kommer vi nog inte få fram något säkrare än hypoteser, så det är dumt att ödsla för mycket energi på saken.
Citera
2011-07-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Vilka som är mest kända är ju subjektivt och som jag sa så var förutsättningarna annorlunda, både för att måla och för att synas. Aktiviteten och uppmärksamheten behöver ju nödvändigtvis inte gå hand i hand. 2000-talets information- och kommunikationsålder med fotolog, filmer och lättare förbindelser med andra länder och liknande har ju självklart effektiviserat hela fame-biten. Sen går det ju alltid att vrida och vända på ämnet i all oändlighet och spekulera i vilka som är kändast i respektive generationer men i slutändan kommer vi nog inte få fram något säkrare än hypoteser, så det är dumt att ödsla för mycket energi på saken.

Då är vi överens iallafall? Internet dödade den riktiga graffitikulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in