Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-19, 10:25
  #1
Medlem
Rulzas avatar
Hej!

Jag är 18 år och för ca 1 och ett halvt dygn sedan började jag få en svag smärta i bröstet, runt hjärtat. Smärtan är större eller mindre beroende på hur jag står, sitter eller ligger. Det är ingen skarp smärta, utan snarare en mer obehaglig smärta. Eftersom jag har haft det i snart ett och ett halvt dygn börjar jag oroa mig lite, så jag har ett par frågor.

Vad är det för något? Har aldrig känt så här innan.
Är det farlig, bör jag oroa mig eller uppsöka läkare?

Tacksam för svar!
Citera
2011-05-19, 10:28
  #2
Medlem
Lullebulle1s avatar
Infektion i revbenen kanske?
Uppsök läkare.
Citera
2011-05-19, 10:44
  #3
Medlem
har haft liknande besvär, och i mitt fall berodde detta på nån form utav ångest. men jag var stensäker på att de var hjärtat som var fel på, å att jag skulle drabbas av en hjärtinfarkt vilket sek som helst. men dra till sjukan å gör en EKG bara för att kolla att allt e schysst.
Citera
2011-05-19, 10:51
  #4
Medlem
SmexXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkSwordsman
har haft liknande besvär, och i mitt fall berodde detta på nån form utav ångest. men jag var stensäker på att de var hjärtat som var fel på, å att jag skulle drabbas av en hjärtinfarkt vilket sek som helst. men dra till sjukan å gör en EKG bara för att kolla att allt e schysst.


Word har vart med om samma sak!
Citera
2011-05-19, 10:53
  #5
Medlem
BadAliass avatar
Spring upp och ner för några trappor. Får du inte jätteont då är det inte hjärtat.
Citera
2011-05-19, 11:32
  #6
Medlem
Rulzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Infektion i revbenen kanske?
Uppsök läkare.
Hur akut är det ifall det skulle vara en infektion i revbenen? Jag har ont på höger sida, och om jag inte har helt fel för mig borde mitt hjärta sitta på vänster sida. Jag tänkte uppsöka en läkare imorgon.
Citat:
Ursprungligen postat av DarkSwordsman
har haft liknande besvär, och i mitt fall berodde detta på nån form utav ångest. men jag var stensäker på att de var hjärtat som var fel på, å att jag skulle drabbas av en hjärtinfarkt vilket sek som helst. men dra till sjukan å gör en EKG bara för att kolla att allt e schysst.
Jo man blir ju rädd när man får ont på ett sånt ställe och när det snackas så mycket om hjärtsjukdomar...
Citat:
Ursprungligen postat av BadAlias
Spring upp och ner för några trappor. Får du inte jätteont då är det inte hjärtat.
Det gjorde jag nyss, jag fick bara lite ont på neråtvägen men det gjorde inte alls ont att springa upp. Kan nämnas att jag har ganska god fysik, så det beror inte på fetma eller någonting sådant.
Citera
2011-05-19, 11:38
  #7
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulza
Hur akut är det ifall det skulle vara en infektion i revbenen? Jag har ont på höger sida, och om jag inte har helt fel för mig borde mitt hjärta sitta på vänster sida. Jag tänkte uppsöka en läkare imorgon.
Det är nog inte så akut, men prova ta en ipren eller alvedon innan du går och lägger dig.
Citera
2011-05-19, 12:18
  #8
Medlem
Rulzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Det är nog inte så akut, men prova ta en ipren eller alvedon innan du går och lägger dig.
Okej, tack så mycket för hjälpen!
Citera
2011-06-12, 01:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulza
Okej, tack så mycket för hjälpen!

Sluta äta kött, simple as that!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback