Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-19, 02:12
  #1
Medlem
Tjena flashback. Jag undrar hur det går till när man testar sig för könssjukdomar? vilka frågor ställer dem? kan man se hur länge man har haft en eventuell könssjukdom? Undrar också ifall jag skulle ha en könssjukdom, kan man vara anonym när dem jag har haft sex med får reda på det?

Tackar på förhand!
__________________
Senast redigerad av Niffe567 2011-05-19 kl. 02:14.
Citera
2011-05-19, 02:21
  #2
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffe567
Tjena flashback. Jag undrar hur det går till när man testar sig för könssjukdomar? vilka frågor ställer dem? kan man se hur länge man har haft en eventuell könssjukdom? Undrar också ifall jag skulle ha en könssjukdom, kan man vara anonym när dem jag har haft sex med får reda på det?

Tackar på förhand!

God kväll.

Du går dit och exempelvis: pissar i en kopp för klamydia, slänger upp ballen för herpes och/eller för kondylom och tar blodprov för hiv.

En vecka senare får du reda på om du är drabbad. För klamydia, hiv och herpes (osäker på herpes dock) får du uppge namn på dem du haft oskyddat sex med, sedan ringer dem anonymt och säger att vi har en person som säger sig haft sex med dig och han har xxx och du måste komma in och testa dig.

De frågar hur många du har haft sex med men här kan du ljuga eller neka. Däremot är du tvungen, om det visar sig att du är smittad, att uppge namnen på dem du legat med. Sedan kommer de att fråga om du bögat.

Hoppas det hjälpte lite.
Citera
2011-05-19, 02:24
  #3
Medlem
De frågar: har du några besvär eller vill du bara testa dig? sen: har du haft oskyddat sex? När du berättat lite fakta föreslår dem vilka tester du bör göra/och vilka tester du vill göra. Efter testerna går du hem och får svar ca en vecka efteråt. När jag testade mig, ringde doktorn och sa "alla hästarna är i stallet". Men vad jag förstått, om man är smittad så anger du namn på personerna du haft sex med och dem blir kallade att testa sig. Du är alltså helt anonym. Blir dock fail om tösen kanske bara legat med dig och förstår att du är smittad
Citera
2011-05-19, 02:25
  #4
Medlem
Tackar så mycket det hjälpte! Behöver man även namnge vilka som har suttat på drulen?
Okejokej, jo sant tror dock inte jag har tagit några oskulder
Citera
2011-05-19, 02:29
  #5
Medlem
Neroxxs avatar
Du kan välja själv ifall du vill ringa runt till personerna du legat med eller ifall du vill vara anonym.
Du måste dock nämna vilka personer du haft sex med, detta är för att inte dessa personer ska smitta mera folk.
Ifall du är anonym så kommer dessa få ett diskret brev hem som berättar att någon har testats positivt
för någon sorts könssjukdom och kräver att dessa ska in och testa sig.
Klamydia test kan även gå till väga så att det kör ner en lång tops i urinröret.
Låter betydligt värre än det är.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2011-05-19 kl. 02:31.
Citera
2011-05-19, 02:30
  #6
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffe567
Tackar så mycket det hjälpte! Behöver man även namnge vilka som har suttat på drulen?
Okejokej, jo sant tror dock inte jag har tagit några oskulder

Suttat? Sugit? Har du hiv så antagligen, de andra kan jag inte tänka mig.
Citera
2011-05-19, 02:31
  #7
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Du kan välja själv ifall du vill ringa runt till personerna du legat med eller ifall du vill vara anonym.
Du måste dock nämna vilka personer du haft sex med, detta är för att inte dessa personer ska smitta mera folk.
Klamydia test kan även gå till väga så att det kör ner en lång tops i urinröret.
Låter betydligt värre än det är.

Fast det är fan illa nog som det är. Då föredrar jag att pissa alla dagar i veckan
Citera
2011-05-19, 02:33
  #8
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Fast det är fan illa nog som det är. Då föredrar jag att pissa alla dagar i veckan

Hehe får man välja så tar man självklart pissprov.
Men när jag gjorde det så fanns det tydligen inte som alternativ.
Jag fick dock göra ett pissprov med, men det var för att testa någon annan könssjukdom.
Som tur är har man bara fått 1 sånt skrämmande brev.

Ska även påpekas att vissa könssjukdomar får man reda på direkt ifall man är drabbad eller ej.
Dock måste det in till ett grundligt test som tar 1-2 veckor.
Till mig sa de att hör vi inte av oss innan 2 veckor så är du "fri" .
Citera
2011-05-19, 02:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Klamydia test kan även gå till väga så att det kör ner en lång tops i urinröret.
Låter betydligt värre än det är.
Ush fy satan det låter inte alls lockande
Citera
2011-05-19, 02:36
  #10
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffe567
Ush fy satan det låter inte alls lockande

Inte så farligt som det låter, svider till lite när de drar ut den bara.
Går rätt snabbt dock, allt är över på typ 10 sekunder.
Citera
2011-05-19, 02:40
  #11
Medlem
Är duktigt nervös nu, ifall jag skulle ha det då, Kan man se hur länge jag har burit på det?
Citera
2011-05-19, 02:47
  #12
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Hehe får man välja så tar man självklart pissprov.
Men när jag gjorde det så fanns det tydligen inte som alternativ.
Jag fick dock göra ett pissprov med, men det var för att testa någon annan könssjukdom.
Som tur är har man bara fått 1 sånt skrämmande brev.

Ska även påpekas att vissa könssjukdomar får man reda på direkt ifall man är drabbad eller ej.
Dock måste det in till ett grundligt test som tar 1-2 veckor.
Till mig sa de att hör vi inte av oss innan 2 veckor så är du "fri" .

Ouff den där väntan i 2v kan inte varit kul alltså!

Men jag håller med dig, absolut lugnare än vad jag trodde att urinrörsprovet skulle vara! Fast skulle aldrig säga att det var skönt haha
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback