2024-07-26, 16:10
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalminiportion
Starkt jobbat kompis! 5 veckor ska du vara stolt över!

Ja all tid som helt plötsligt frigörs är ju inte helt lätt att fylla. Tror man får försöka acceptera att man inte kommer att tycka nånting är direkt kul eller spännande tiden då man kommer tillbaka. Men ganska snabbt kommer ju också ganska mycket positiva effekter. Mer pengar, mer ordning, bättre relationer, bättre hälsa, osv.

Bara att försöka hålla dig sysselsatt så mycket som det går. Träning är ju många som pysslar med exempelvis! Själv ska man gå å gymma senare ikväll. Känns jävligt skönt faktiskt att få en upp på alla som krökar och stökar en fredag som denna!
Det är så sant som du säger. Just ekonomiska och familjerelationer som fick mig att vakna ur koman man varit i under ruset under dessa år.

Försöker hålla mig igång, men när man är bosatt i Spanien blir det tungt att ta sig ut i värmen för att motionera osv så brukar spara det tills kvällen när det är någorlunda okej att gå ut igen för att komma hem till en het dusch sen ner i säng. Ska så småningom börja tvinga ut mig kortare vändor ett par tre gånger om dagen. En dag i taget, man har fallit tillbaka förr men nu med åldern som tickar så är det fan inte värt det. Har t.om under dessa 5v orkat söka jobb och lyckats kamma hem två intervjuer inom kort så framtiden finns ju fortfarande
Citera
2024-08-04, 23:09
Medlem
Salverts avatar
Har förstört hela mitt fucking liv på tjack, benso, horse och massa annan skit. Mest grönt. Men nu jävlar!!!!!! En fucking vecka har jag klarat
Citera
2024-08-05, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salvert
Har förstört hela mitt fucking liv på tjack, benso, horse och massa annan skit. Mest grönt. Men nu jävlar!!!!!! En fucking vecka har jag klarat

Applåder och ryggdunk!!
Citera
2024-08-05, 11:58
Medlem
Dr.fisks avatar
6v+ nu fri från piller såsom lyrica och tramadol.

Igår hade jag ett psykiskt test, var på stan med pengar i fickan och gick förbi det heliga apoteket som säljer mig en låda tram för 120 spänn... Men gick aldrig in, gick till Lidl istället och handlade hem mat för pengarna. Nu är dom slut och kylen fylld istället för magen med piller. Är sjukt nöjd över mig själv med tanke på hur stark tanken var att "EEEN kväll gör väl inget" men no, Nope, Nej finito. idag är jag så jävla stolt över beslutet, även fast jag inte sovit ett skit inatt.
Citera
2024-08-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk

Igår hade jag ett psykiskt test, var på stan med pengar i fickan och gick förbi det heliga apoteket som säljer mig en låda tram för 120 spänn... Men gick aldrig in, gick till Lidl istället och handlade hem mat för pengarna. Nu är dom slut och kylen fylld istället för magen med piller. Är sjukt nöjd över mig själv med tanke på hur stark tanken var att "EEEN kväll gör väl inget" men no, Nope, Nej finito. idag är jag så jävla stolt över beslutet, även fast jag inte sovit ett skit inatt.

Grymt man! Ett sånt beroende verkar vara ett vansinne, bra jobbat.

Du SKA vara stolt över dig själv. Unna dig nåt gott vetja.
Citera
2024-08-10, 18:25
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Grymt man! Ett sånt beroende verkar vara ett vansinne, bra jobbat.

Du SKA vara stolt över dig själv. Unna dig nåt gott vetja.
Tack mannen det värmer och hjälper att höra
Citera
2024-08-13, 05:16
Medlem
selfharms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk

grymt!
Citera
2024-08-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salvert

Bra jobbat =) hur mår du nu? Fortfarande nykter?
Citera
2024-08-16, 13:06
Medlem
torrans avatar
Firar 1 månad idag nykter från kokain, benzo och opiater.

Kunde hantera allt i flera år, men helvete vad snabbt det gick från att vara en social grej man gjorde med grabbarna på krogen till att man satt ensam i dagar och drog linor och käka piller tills man fick psykoser och hamna på akuten.

Jag skötte till och med missbruket så bra att ingen fattade ett skit, varken flickvän eller familjen anade något. I tillägg till det har jag medvetet försökt överdosa tre gånger, hamna på sjukan två av gångerna. Jag har kunnat upprätthålla en relation, ett seriöst jobb (50-80h per vecka) och socialt liv samtidigt som jag vart duktigt fast.. ooo ingen fattade ett jävla skit! Javisst, folk fattade att jag kanske knarkade lite, men inte en jävel fatta att jag satt och racea i dagar ensam efter vi sagt hejdå på krogen Fredag och sedan avslutade helgen med att röka horse för att landa från laddet för att kunna somna, för att sedan gå upp och jobba Måndag.

Det känns som att det är påväg upp igen: har fått hjälp av läkare med mina sömnproblem, haft en extra lång semester, psykoserna har avtagit, min energi är tillbaka, träningen går bra och jag kommer få min ADHD-utredning genom Beroendevården (tack gode fucking gud).

Mvh
Torran
Citera
2024-08-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Firar 1 månad idag nykter från kokain, benzo och opiater.

Kunde hantera allt i flera år, men helvete vad snabbt det gick från att vara en social grej man gjorde med grabbarna på krogen till att man satt ensam i dagar och drog linor och käka piller tills man fick psykoser och hamna på akuten.

Jag skötte till och med missbruket så bra att ingen fattade ett skit, varken flickvän eller familjen anade något. I tillägg till det har jag medvetet försökt överdosa tre gånger, hamna på sjukan två av gångerna. Jag har kunnat upprätthålla en relation, ett seriöst jobb (50-80h per vecka) och socialt liv samtidigt som jag vart duktigt fast.. ooo ingen fattade ett jävla skit! Javisst, folk fattade att jag kanske knarkade lite, men inte en jävel fatta att jag satt och racea i dagar ensam efter vi sagt hejdå på krogen Fredag och sedan avslutade helgen med att röka horse för att landa från laddet för att kunna somna, för att sedan gå upp och jobba Måndag.

Det känns som att det är påväg upp igen: har fått hjälp av läkare med mina sömnproblem, haft en extra lång semester, psykoserna har avtagit, min energi är tillbaka, träningen går bra och jag kommer få min ADHD-utredning genom Beroendevården (tack gode fucking gud).

Mvh
Torran

Ooh, det låter som du har dammat duktigt mellan varven. Grattis till drogfri tid. Sömnen kommer du få bukt med, men ge det tid. Jag LOVAR att du kommer kunna sova som en normal männska vartefter.
Mig tog det nio månader innan sömnen var 8h per natt, utan svårt att sova etc.

Återigen, grattis, starkt jobbat!
Citera
2024-08-31, 03:30
Medlem
Måste köpa tramadol till min mamma, lyrica till min tjej, och tramadol till en till person med som inte var kul och skriva. Är ett hektans spring.

Trots det är jag nästan 2 veckor från senaste spliffen och tagit typ 4 tramadol piller tror jag under samma tid mest pga av stressen i början men sluta sen första 7 dagarna. Rör inte lyrica.

Två veckor är ett under för mig när jag måste göra det jag gör. Droger all runt om mig även om jag själv vill sluta, vill inte använda det som ursäkt för mitt eget bruk.

kommer nog aldrig kunna bli kvitt cannabis förens jag kan fixa denna situation jag är i på något sätt.

men kan inte överge min familj. I allt detta lurar jag mig att cannabis är ganska ok endå.

Aja
Citera
2024-09-08, 22:10
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Måste köpa tramadol till min mamma, lyrica till min tjej, och tramadol till en till person med som inte var kul och skriva. Är ett hektans spring.

Trots det är jag nästan 2 veckor från senaste spliffen och tagit typ 4 tramadol piller tror jag under samma tid mest pga av stressen i början men sluta sen första 7 dagarna. Rör inte lyrica.

Två veckor är ett under för mig när jag måste göra det jag gör. Droger all runt om mig även om jag själv vill sluta, vill inte använda det som ursäkt för mitt eget bruk.

kommer nog aldrig kunna bli kvitt cannabis förens jag kan fixa denna situation jag är i på något sätt.

men kan inte överge min familj. I allt detta lurar jag mig att cannabis är ganska ok endå.

Aja
Hur går det idag? Ish en vecka senare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in