Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-18, 17:29
  #1
Medlem
Hej,

Som jag skrev i rubriken har jag datorproblem. Min dator får ingen kontakt med skärmen värkar det som. När jag startar datorn står det helt enkelt på skärmen no signal. Jag har prövat skärmen med andra datorer där det funkar som det ska och jag har prövat och använda den trasiga datorn med andra skärmar och olika skärmsladdar. (är inte jätte datorkunnig).

Problemen började förra sommaren då den helt plötsligt slutade starta ibland men fungerade om man startade om den. Det gick så långt att jag inte fick igång den alls och lämnade då in den på verkstad där dom bytte moderkort och grafikkort, eller så satte dom in ett extra grafikkort. Är inte helt säker men killen på verkstaden sa något sånt.
Jag fick tillbaka datorn efter ungefär 3 veckor då den var helt ominstallerad men funkade som vanligt då.

Datorn fungerade helt perfekt fram tills för ungefär 2-3 månader sen då det började likadant som i somras då den ibland inte startade men efter några omstartningar funkade den. Tillslut så vart de så att det kunde gå 3-4 dagar utan att jag fick igång den så då lämnade jag in den på reparation igen men den här gången hittade dom ingenting fel så jag fick betala en 5hundring vilket kändes sådär eftersom att jag inte fick någon hjälp från det.

Nu har det gått så långt så att ja har inte fått på den på 2 veckor vilket är ganska surt eftersom att den andra datorn jag har är riktigt seg och gammal.

Om det är någon som har någon lösning eller kan hjälpa på något sätt är jag tacksam
Citera
2011-05-18, 20:13
  #2
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Hårdvara /Mod
Citera
2011-05-18, 20:26
  #3
Medlem
Jokk44s avatar
När du säger att du inte får igång den, menar du då att det helt enkelt står "No signal" på skärmen fast du hör att datorn drar igång eller är datorn stendöd?

Om datorn drar igång fast det står "No signal" så kan du testa att byta till DVI/VGA beroende på vad din skärm har stöd för. Då du nämnde att verkstaden kanske hade suttit dit ett extra grafikkort kan du även testa att använda det som är inbyggt i moderkortet.
Citera
2011-05-18, 22:34
  #4
Medlem
Jag hör att datorn går igång och det står no signal. Om DVI/VGA är skärmsladdarna , alltså från datorn till skärmen (som sagt är jag inte jätte datorkunnig) då har jag testat båda men inte HDMI då min skärm inte har något uttag för det. Har också testat att använda det som är inbyggt i moderkortet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback