2011-05-19, 17:15
Medlem
-=Magnus=-s avatar
En intressant tanke, även om polisen vet var dessa rånare befinner sig just nu så skulle de mycket väl kunna avvakta och ägna sig åt spaning istället för att gripa dem, särskilt om de inte kom över så stort rånbyte. Dels skulle de kunna se om det är fler som tillhör ligan genom att vänta och se vilka ev. kontakter de tar och dels skulle ett gripande bli mycket mindre dramatiskt om polisen slapp storma någon stuga på landet mitt på dagen i vilken det sitter fyra välbeväpnade rånare och trycker.
Citera
2011-05-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
Om man haft en skottlossning mot varandra så borde det väl fan vara så jävla enkelt att bara förfölja dem? Eller stod de handlingsförlamade medan rånarna åkte iväg? Borde inte helikopter vara på plats inom några minuter?

Vad fan håller de på med, det här är ju amatörer i högst hugg..

Och ändå sitter du framför datorn, aldrig blivit beskjuten med ett automatvapen eller åtminstone en 9a. Du bör nog inte prata för du har eller kommer aldrig någonsin ha ett liknande jobb.

Alla ni som skriver " Herregud, töntiga poliser, bla bla bla bla" Sök till utbildningen så ser vi hur det går. Du är i Sverige, du behöver inte värsta actionsnutarna. Det kostar flera miljoner, och det händer knappt.
Citera
2011-05-19, 17:20
Medlem
Danj3Ls avatar
Rånarna måste varit jävligt tunga till vikten om man ser på flyktbilen när den åker iväg eller den kanske va sänkt
Citera
2011-05-19, 18:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danj3L
Rånarna måste varit jävligt tunga till vikten om man ser på flyktbilen när den åker iväg eller den kanske va sänkt
Behöver inte vara fallet, 850:in o 940:in har en tendens o sätta sig bak, dåliga dämpare eller slitvargar som gjort sitt

För övrigt kasst att dom inte fångat dom ännu, va fan gör dom? Är vägspärrar o dylikt fortfarande uppe eller har dom helt gått på inre span?

Nu lär ju rånarna hunnit typ till norra mongoliet.
Citera
2011-05-19, 18:19
Medlem
Enligt en bekant till mig som bor i Flen så blev han vittne till förberedelserna minuter innan rånet. Han blev intervjuad av polisen igår och fick lämna signalement. De förberedde sig och bilarna och var då omaskerade här (i närheten, vill inte uppge exakt var han såg dem):
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2215444 23%22%20y%3D%226548803%22%20i%3D%22images/map/counter/1.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29St%E4ng%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E
Citera
2011-05-19, 18:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallerallekalle
Enligt en bekant till mig som bor i Flen så blev han vittne till förberedelserna minuter innan rånet. Han blev intervjuad av polisen igår och fick lämna signalement. De förberedde sig och bilarna och var då omaskerade här (i närheten, vill inte uppge exakt var han såg dem):
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2215444 23%22%20y%3D%226548803%22%20i%3D%22images/map/counter/1.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29St%E4ng%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E
Äntligen ngt nytt i fallet, berätta mer. Hur många var dom, såg dom han, o framför allt, var de utlänningar eller svennes?
Citera
2011-05-19, 18:29
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallerallekalle
Enligt en bekant till mig som bor i Flen så blev han vittne till förberedelserna minuter innan rånet. Han blev intervjuad av polisen igår och fick lämna signalement. De förberedde sig och bilarna och var då omaskerade.

Då lär polisen kunna visa upp lite bilder på gamla yrkeskriminella varpå din bekant säkert kunnat peka ut någon, kanske därför Aftonbladet rapporterar att polisen har intresse för en viss 53-åring.

I dagens samhälle blir sådana här brott väldigt svåra att genomföra, det finns kameror på så många ställen, varenda unge är utrustad med både telefon och videokamera i ett, ett tappat hårstrå leder till DNA för att inte tala om vad en skottskada eller sår från en glasruta gör.
Samtal och radiotrafik avlyssnas och lagras, elektroniska spår lämnas och kan sökas på.

Det behövs knappt ett misstag från en inblandad så är de identifierade.
Citera
2011-05-19, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Äntligen ngt nytt i fallet, berätta mer. Hur många var dom, såg dom han, o framför allt, var de utlänningar eller svennes?
Hur mycket pengar kom de över? Nån måste ju fan veta...
Citera
2011-05-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Jag har tyvärr inget mer att berätta. Han är en ytlig bekantskap till mig och nämnde detta i korthet igår när våra vägar korsades. Det enda han sa utöver ovanstående var att han vid det tillfället inte tänkte så mycket på det och därför inte kunde ge något vidare signalement till polisen. Jag frågade inget mer om det heller. Så jag vet varken hur många eller vilken etnicitet det handlar om, och han skulle nog tycka det var konstigt om jag ringde honom och frågade mer. Vi kan väl hoppas att någon av hans vänner hänger på FB och fått höra lite mer som de kan delge. (För jag kan garantera att han är en person som inte hänger på FB).
Citera
2011-05-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Hur kommer det sig att det aldrig spärrar av bankerna när rånarna är inne fortfarande?

Okej, i detta fall gick det ju inte eftersom det var i miniflen allt hände. Men annars i de större städerna?

Känns som de låter dom fly sin väg för att sedan hoppas på att kanske fånga dom.

Liv går väl före pengar
Polisen vill kanske slippa se nån blodbad i lilla Flen
Citera
2011-05-19, 19:29
Medlem
ispiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen29
De här killarna är proffos! Inga amatörer som vissa här säger!
Att förberedda, planera, gömställe, skaffa bilar, automat vapen kostar en del! Så det är inga nybörjare
Att gå in innan öppning då bank personalen har stora kassavalvet öppet för påfyllning till andra kassor!
Att välja mindre område utan någon insatsstyrka! Vanliga polisbil brukar backa när de ser rånare med tyngre vapen! Men det var korkat att skjuta mot polisen! Det brukar räcka med att visa vapnet eller skjuta i luften! De kanske sköt mot polisen för polisen inte backat och kanske börjat skjuta mot rånarna! Att komma med en sämre bil för att bränna på plats är inte fel! Det är viktigt att ha bra bil för flykt!

Ey bruschan!
Fy fan vad du snackar skit!
Du skulle behöva lite bättre förebilder än de kretiner du känner från Ronna.
Ett tips är att läsa in grundskolan på komvux. Då kanske du avancerar och kan sälja annat än kebab.
Citera
2011-05-19, 19:31
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Tror inte att Jonte, 25år är sugen på en morgonjolle men märker att det är slut och drar till med ett bankrån. Inte heller lär Jonte stå kvar efter ett Sig Sauer-skott rakt i axeln, inte heller våga skjuta mot polisen.

Med knarkare vet man aldrig, ponerat att han har rökt dödsdroger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in