Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Jag drog till jobbet kl 18:45 och då fanns det ett tiotal personer från NI kvar på Bruket i Hälleforsnäs, och de övade krissituation skolmassaker. Om de även var på möte i Katrineholm samtidigt så hade de två potentiella flyktvägar under kontroll, så att något var i görningen visste de nog om. Får se imorgon om de övar med full styrka, om jag hinner till jobbet innan de slutat.
Hörde även att det skulle vara någon fejkad olycka i närheten av Katrineholm, av polisen eller förövarna vet jag inte, någon som har mer info om detta?
Okej, larmet fick dom 09,38 från Hälleforsnäs bruket till Flen centrum tar det 20 minuter MAX om du är snut och har sirener på. Och jag var på plats några minuter innan 10,00 och lämnade platsen 10,10 ungefär och då hade dom inte kommit.
Så undrar om dom var på övning, varför kom inte hela gänget så fort dom kunde. Då hade dom garanterat tagit rånarna.
Och nu var det ju så att rånarna flydde mot Bruket, vet dock inte om dom svängde av vid Mellösa eller om dom körde vägen till Hälleforsnäs sen vidare...så koll på flyktvägarna hade dom nog inte.