• 1
  • 2
2011-05-18, 15:58
Medlem
Mr.CroMes avatar
Fick precis ett sms där det stod följande: "Två polisbilar med blåljus kör helt galet" och fick ett ytterligare sms 1 minut efter "Och 3 motorcyklar" och då ställde jag frågan såklart "Vart då?" och då fick jag svar "In mot stan på E22an"..

Jag läste ett annat inlägg på facebook också att det är en massa poliser vid kalmar Dämme som plockar folk, nå, vafan är det som händer i Kalmar? Någon med lite information?

Jag hör 2 helikoptrar och just flög ett stridsflygplan över stället jag befinner mig, inte för att jag tror att det har något med det och göra, men iallafall.

Nå flashback, fram med information nu.
2011-05-18, 16:10
Medlem
d9p.s avatar
Stod 7 polisbilar på en tvärgata in från esplanaden, varav 3 var civilbilar. Ca 10-15 poliser. De grep två män i 20-25 års åldern. Poliserna stod och kolla på en röd bil som stod parkerad precis bredvid, kan ju varit den som de gripna använt sig av?

Edit: Bilen de kollar på är en röd mitsubishi.
Senast redigerad av d9p. 2011-05-18 kl. 16:13.
2011-05-18, 16:17
Medlem
Mr.CroMes avatar
Hm, röd mitsu säger du.. Det låter intressant. Går den vägen väldigt ofta där vid esplanaden. Undra vafan det är som händer i Kalmar nudå.

När såg du detta hända?

Mvh
2011-05-18, 16:21
Medlem
d9p.s avatar
Det skedde för ca 15 minuter sedan. En polare var framme och frågade om man kunde få veta vad som hänt, men fick bara till svar att "fråga kan man, men man får inte veta så mycket". De hade tydligen "misstankar om brott".
2011-05-18, 16:22
Medlem
Jag bor näst intill esplanaden och cyklade förbi precis när det var fullt pådrag. Jag såg dock inte vilka som haffades, men som sagt en massa bilar, motorcyklar och poliser stod där. Hörde några stå och prata om det, de pekade upp mot lägenheten i korsningen mellan esplanaden och smålandsgatan och nämnde något om tre studenter som .... (hörde inget mer).

Polisbilar står fortfarande kvar. Hmm undra vad detta kan vara.
2011-05-18, 16:24
Medlem
d9p.s avatar
Kan tillägga att de två männen som greps såg allt annat än kriminella ut. Såg ut som helt vanliga studenter.
2011-05-18, 16:30
Medlem
Mr.CroMes avatar
Såg männen svenska eller utländska ut?

Vad är det man brukar säga.. De som ser minst farliga ut, är dom man bör akta sig för.. Typ något i den stilen.
2011-05-18, 16:31
Medlem
d9p.s avatar
De såg helsvenska ut båda två.
2011-05-18, 17:17
Medlem
yandaxs avatar
Kan det möjligtvis ha med rånet i Flen att göra?
Stämmer ju tidsmässigt iaf. Tar väl högst fyra timmar till Kalmar därifrån.
Senast redigerad av yandax 2011-05-18 kl. 17:20.
2011-05-18, 17:18
Medlem
the-emaggames avatar
Jag och en polare körde utanför polishuset runt den tiden och blev omkörda av en polisbil på insidan av den tvåfiliga vägen.
2011-05-18, 17:30
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Kan det möjligtvis ha med rånet i Flen att göra?
Stämmer ju tidsmässigt iaf. Tar väl högst fyra timmar till Kalmar därifrån.

Det var min tanke också först.. Speciellt att de stod nere vid dämme och plockade folk. Förvisso är det fel håll. Men jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av the-emaggame
Jag och en polare körde utanför polishuset runt den tiden och blev omkörda av en polisbil på insidan av den tvåfiliga vägen.
Rätt så vidriga jävlar. Tar ingen hänsyn till nånting. Det måste varit något allvarligt om de kört som idioter och haft sig med så många bilar.

mvh
2011-05-18, 17:32
Medlem
http://www.barometern.se/nyheter/kal...en(2782781).gm
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in