2011-05-18, 22:10
Medlem
Youngboyss avatar
Vet ej om Hotmail m.m är så oseriöst att ha som domän. Men heter du kjaamiz92@hotmail.com så är det rent åt skogen, det är ju som att hela CV:t går åt helvete.
Citera
2011-05-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompaz79
Jag har varit med om samma sak! Att folk inte tänker!
Men för mig var det värre med riktigt fula CV och personliga brev. Snirkliga gigantiska typsnitt i blått eller grönt tex.

En arbetssökande hade mailadressen greeksrule@mail.com (typ), vilket vi tyckte var lite roligt. Men hans CV var såpass bra att vi bokade en intervju med honom.
Han ringer några minuter efter att han skulle varit på plats och frågar vilken adress vi finns på, han hade glömt skriva ner det. När jag ger honom adress och vägbeskrivning så säger han "Ja! Men det är ju bara något kvarter från porrklubben!". Lyckat.
Väl på plats lyckades han nämna porrklubben ytterligare tre gånger utan egentlig anledning. Bland annat så sa han när han fick reda på att jag skulle göra intervjun och inte chefen "Ah.. har han långlunch på porrklubben eller? Hö hö"

Suck.

Var väll en sån här skämtsam jävel, finns många sånna. Tycker också dom är dryga dock.
Citera
2011-05-18, 22:13
Medlem
Ni två är typexempel på varför jag föraktar folk som har hand om rekrytering,speciellt personalvetare, eftersom ni inte har en susning om vad som faktiskt påverkar vad personen levererar.
"Mailadressen är underlig"...ja det påverkar ju uppenbart hur människan arbetar. Idioter.
Citera
2011-05-18, 22:17
Medlem
Haha, har också tänkt på det. Jag skulle aldrig maila in ett CV med min gamla 'fjortismail'.

Förstår inte folk som inte gör en seriösare mail till jobb och dyligt, mycket lättare att hålla reda på allt också.
Gamla Hotmailkonton tenderar att vara överfulla med skräp, tror jag har 10 000 olästa mail på den.
Citera
2011-05-18, 22:23
Medlem
audios avatar
För mig var det givet att skaffa en seriös e-mail när jag sökte mitt allra första jobb och de bad mig skicka ett personligt brev via mail. Fick nästan panik när jag såg att jag höll på att skicka mail till en arbetsgivare med min fjortisadress. Så jag skapade en helt ny med mitt för- och efternamn skickade genom min nya och seriösa e-mail adress istället. Sen hur relevant en e-mail adress är när man söker jobb kan diskuteras, då man inte lärt känna arbetsgivaren personligen, så är det ju trots allt ett av de första intrycken arbetsgivaren ser så för mig var det givet att skaffa en seriös adress.
Citera
2011-05-18, 22:24
Medlem
MorotsApas avatar
Förstår dig TS. Jag är 18 år och skaffade nyligen en ny normal e-post adress, förnamnefternamn@hotmail.com , just för sånna här saker t.ex.
Citera
2011-05-18, 22:25
Medlem
Månsans avatar
En dum jävla folkpartikärring i Danderyd hade mailadressen typ puma37@hotmail.com när kandidaterna presenterades i lokaltidningen för några val sedan.

Jag fick solklart vibbar på att det var samma mailadress hon använde på dejtingsajterna.
Citera
2011-05-18, 22:32
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarihatt
Själv kör jag också på förnamn.efternamn@live.se men jag använder hotmail. De hade någon funktion där man kunde välja om man ville ha live.se eller hotmail.se
Ser att många här tycker att det känns oseriöst. Tycker ni att live.se är lika oseriöst också?
Bump på detta...
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Ni två är typexempel på varför jag föraktar folk som har hand om rekrytering,speciellt personalvetare, eftersom ni inte har en susning om vad som faktiskt påverkar vad personen levererar.
"Mailadressen är underlig"...ja det påverkar ju uppenbart hur människan arbetar. Idioter.
Förstår dem om de har fått in massor med ansökningar, gallringen måste börja någonstans. Fast personligen tycker jag det är dumt att ta bort alla @hotmail.com istället för att rensa såna som kramis_92@domän.com
Citera
2011-05-18, 22:43
Medlem
Du har helt rätt, man får tänka till innan man skickar in ett CV med opassande mailadress. Förstår man inte det ska man inte söka jobb överhuvudtaget.
Citera
2011-05-18, 22:55
Medlem
superkorvens avatar
Man skaffar ju helt klart en seriös adress som man har vid sidan om.
Citera
2011-05-18, 23:00
Medlem
Yaelis avatar
Har tänkt på detta när jag sökt jobb också, men jag trodde inte att någon ens slängde ett halvt öga på vad man har för mailadress, tills jag läste detta!
Själv har jag "vanligt smeknamn_födelseår_@hotmail.com", en mail jag skapade när jag var 11 tror jag.
Jag har många gånger tänkt skaffa en förnamn.efternamn@nånting.com men det har helt enkelt inte blivit av, så mycket bök att lägga till alla gamla kontakter, byta mail på olika sidor osv...
Än så länge har jag iaf inte haft något problem att skaffa jobb, men kanske är värt att tänka på inför framtida jobbsökanden då
Citera
2011-05-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User

Om man är så slapp att man inte ens orkar skaffa en formell e-postadress, vilket tar några sekunder, vad är man då värd på arbetsmarknaden? Många svenskar är redan så sjukt lata och vill inte ens jobba över lite när det är mycket att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in