Citat:
Ursprungligen postat av hippiebash
Ok, denna tråd kanske kunde ligga under humor men jag vill gärna ha lite seriösa svar också.
Jag sitter och hjälper chefen gå igenom ansökningar inför sommaren (ja, vi har varit sent ute) och blir lite förvånad över hur folk tänker. Vi har begärt att de som söker jobb ska maila in CV och liknande, tänker folk på att man ser deras mailadress då?
Det känns ju lite konstigt att få mail från "sexigrrl38923", "uthulefan91" och min favorit "sexgud_89".. Det är ju (troligen) adresser som skapats när avsändaren var max 13 år. Man bör vara över 18 för att få jobbet här, om nu nån undrade.
Tänker inte ungdomar på hur oseriöst det ser ut att ha en adress som lika gärna kunde tillhöra en spambot? Överreagerar vi som ens lägger märke till detta?
När jag sökte jobb som jag inte ville ha (För att få pengar av fk) så använde jag med mening oseriösa mailadresser.
Kanske är samma scenario här?
Om inte annat - Skit i att titta på mailadressen eller evaluera den innan du läst ansökan.
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
infantila namnen som jag reagerar på. T.ex kramis98, gotjej89, rosatjej09, namnet säger allt. Det handlar om omdöme och ansvar. Har man inte bättre omdöme än att man skicka ansökan ifrån cutegirl666..
Aldrig tänkt på att t.ex Sven_Svensson@-osv kanske är upptagna?
Jag försökte febrilt göra ett "seriöst" konto hos de två stora mail-domänerna, men då jag heter Svensson i efternamn blev det närpå omöjligt.
Jag har även 1337 som fyra sista siffror.
Så efter att kombinerat hit och dit för att få fram ett ledigt namn blev det något som såg ut ungefär såhär: "masve1337@gmail.com" - Bara mitt namn och sista fyra.
Känns ju ungefär lika seriöst som vilken annan "killerdeath1337@hotmail.com"-adress som helst.