2011-05-16, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Vi ska inte förklara något innan du faktiskt kan visa oss att ett fenomen faktiskt finns och t.o.m. efter det är det upp till dig att förklara det om du vill. Vi tror inte att du är något medium eftersom du inte har gett oss några skäl att tro att så är fallet. Du säger att du ser andar och kan kommunicera med dem men det är sånt som lögnare och psykiskt sjuka också säger. Inget du säger hjälper oss att avgöra om dina upplevelser är verkliga.

Likadant är det med förklaringar om gud och djävulen. Visa oss först att gud och djävulen finns och sedan kan vi börja snacka om förklaringar.

Kommer från den som bevisligen är helt jävla pantad, Nej, Ibland undrar man om det är menningen att ni ska vara dumma i huvudet. Får ju nästan sitta här själv med sanningen och ha överseende att ni helt enkelt är undermänniskor för att kunna tänka själv ständigt.
Citera
2011-05-16, 15:42
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
FÖR ATT DRA TILL MIG MER UPPMÄRKSAMHET OCH VERKLIGEN FÖRTYDLIGA ATT DOM FLESTA HAR FEL.

VARFÖR KAN JAG SAMTALA MED SPÖKEN OM DOM INTE SKULLE FINNAS FRÅN FÖRSTA BÖRJAN?
Därför att du är förmodligen är schizofren utan sjukdomsinsikt,
sök hjälp innan du skadar någon!
Citera
2011-05-16, 15:43
Medlem
Citat:
VILL BARA PÅPEKA FÖR FOLK HAR LITE SVÅRT ATT FATTA NÅGOT ÖVERHUVUD TAGET.

Förstå någon gång, Utgå från den punkten istället för att vara en loser med jävligt fel påstånden, Kan ingen liksom bara gå ifrån denna sanning? Eller vaddå räcker inte batterierna till i era hjärnor som ni så gärna vill gemföra själen med?

För du sitter och ljuger. Det är ingen sanning.

Själen är inget. Människan är inget mer än kött och ben. Det ni tror är hjärnan/själen är bara nervimpulser.
Citera
Medlem
Trofls avatar
Oliktänkande för all del, men finns det ingen gräns alls?

Sitter och skrattar åt denna NordLandeRs, det är så löjligt till en oändlig grad.
Spelar ju ingen roll om han har rätt heller, för han är ju så sjukt utanför normen så han blir kallad mentalt efterbliven av en vanlig människa. Skulle han yttre sig på detta sätt i verkliga livet skulle det säkert bli psyket. Försöker inte komma med några påhopp här, men du förstör varenda jävla tråd för mig på detta forum.

Visst om du säger att DU TROR som många andra gör, men när du säger att DU VET så går du över en gräns för min del. Man ser ju själv hur jävla förbannad du blir när någon inte tänker som dig, varför skulle vi reagera annorlunda?

Är så jävla less på dig, jag skiter i om du får kontakt med dom vardagligen. FÖRSTÅR DU att vi inte köper vad som helst som kommer från någon helt slumpmässig jävel bakom datorskärmen? Var med i "Det Okända" och säg att du heter ditt namn rakt in i TV-rutan och sedan ska man ha lite konkreta jävla bevis på att du kommunicerar med några andar. Annars köper jag det inte.

Skratta eller gråta, det är frågan..

Själv så tror jag som massan att det är inget efter döden, precis som Hawking säger. Det blir ingenting, går inte att få det mer än ingenting så stannar väl upp där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineflashback
Bara för att klargöra, vilka är oss?

Alla vi medium, Som dagligen får höra skitsnack som dessa nollor;

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGreger
Hahahahahah, du är så tragiskt dum så det blir hysteriskt roligt.
Hela grejen är ju att du INTE KAN DET. Du ljuger bara, snackar skit, jiddrar. Är en allmän hycklare helt enkelt. Du snackar skit, du kan inte något. Du påstår bara saker.
They see me trollin...
Ärligt, om du trollar så sluta. Om du är seriös så undrar jag hur inavlad du egentligen måste vara och hur nära 0 ditt IQ egentligen ligger.

Käften skitunge.
Citera
2011-05-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latsedre
Hade du varit ett medium hade du helt klart blåst folk på pengar. Nu är du troligen bara osäker och rädd. Jag önskar verkligen att jag kunde förklara för dig att det är dig själv som du pratar med. Du inbillar dig själv. Du inbillar dig det för att du antar eller förmodar att övernaturliga saker existerar. Säkert bara för att du hört många spökhistorier som barn som gjort dig skraj.

Jag är varken osäker eller rädd, jag tror på ett medvetande/liv efter döden fullt ut. Jag är ganska rädd för att leva och vad som ska hända med mig under min period i livet. Döden välkomnar jag som min bästa vän. Sen om jag är galen eller inte, det får en läkare avgöra. Jag är heller inte rädd för spökhistorier, jag gillar bara att tänka och fundera, det har alltid intresserat mig. Sedan att jag hör och ser saker som jag inte kan ta nytta av, det är en ganska onödig funktion och inget jag hade brytt mig om jag vart utan.
Citera
Medlem
marcus90_kungs avatar
Om det nu, mot förmodan skulle finnas liv efter döden, så har ju ordet "döden" helt tappat sin innebörd. Tror man på ett liv efter döden så definierar man döden annorlunda än majoriteten, och ordboksdefinitionen av döden. Det stödjer ju tesen om att de troende bara är förvirrade människor med en enorm rädsla för att sluta existera. I allra flesta av fallen så rör det sig uppenbarligen av selektivt medvetande, om inte rent av Schizofreni, enligt min personliga uppfattning. Jag är imponerad av tålamodet hos de rationella skribenterna i tråden.

Men för er som tror på ett liv efter döden. Vad innebär "döden" för er?
Citera
Bannlyst
Citat:
Kommer från den som bevisligen är helt jävla pantad, Nej, Ibland undrar man om det är menningen att ni ska vara dumma i huvudet. Får ju nästan sitta här själv med sanningen och ha överseende att ni helt enkelt är undermänniskor för att kunna tänka själv ständigt.

Som vanligt kommer du med svar som inte har något med något att göra. Om jag nu "bevisligen är helt pantad" kan du ju hosta upp bevisen. Ta annars och bemöt sakfrågorna.
Citera
2011-05-16, 15:45
Medlem
HarmonicAces avatar
Alla har rätt till sin åsikt i frågan, varför uppröras av vad någon annan tror?
Citera
2011-05-16, 15:45
Bannlyst
Kommer fucka alla er som inte förstår tills den dagen ni förstår att man talar sanning kommer vi inte ge oss!

Keep on tryin devil in disquse!
Citera
2011-05-16, 15:46
Medlem
Pungen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Alla har rätt till sin åsikt i frågan, varför uppröras av vad någon annan tror?
För "tron" här i världen leder till så djävla mycket skit! Självmordsbombare, terrorattentat, slöseri med tid etc etc
Citera
2011-05-16, 15:49
Medlem
Hurmphs avatar
Well, medans ni funderar över detta så sätter jag mig i solen me en Heineken och njuter av hur härligt livet är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in