2011-05-16, 15:27
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2good2smoke
Det var mer som ett verktyg för att få folk att förstå att det är omöjligt för mig att bevisa vad jag ser och hör, folk skriker bevis även fast dem till 100% förstår att det inte finns något bevis och det är helt rätt, jag kan inte bevisa någonting och därför sa jag också att jag likväl kan vara galen. Det är löjligt att folk ska hoppa på en och dumförklara en när man inte kan ge bevis när dem själva förstår att inga bevis kommer att komma. Dem gör det bara för att Avundsjukan lyser verkligen.

Tror inte att det handlar om avundsjuka. Någonstans måste man ju sätta gränser till vad som är bevisat och inte bevisat, annars skulle vi ha väldigt stora problem samhället på många olika sätt
Citera
2011-05-16, 15:29
Bannlyst
FÖR ATT DRA TILL MIG MER UPPMÄRKSAMHET OCH VERKLIGEN FÖRTYDLIGA ATT DOM FLESTA HAR FEL.

VARFÖR KAN JAG SAMTALA MED SPÖKEN OM DOM INTE SKULLE FINNAS FRÅN FÖRSTA BÖRJAN?

Förklara det, Sedan förklara hur i helvete det är tänkt att något som är av motsatta krafter som djävulen(vetenskapen) ska bevisa något som gud(religion) har skapat. Hur i helvete tänker ni?

Eller är det som jag tror?? Ni skriver så sjuka saker som att man är sjuk i huvudet hellre än att verkligen fatta poängen här. Ni vill liksom hellre ändra på fakta och sanning till osanning och skitsnack för att det inte kan stämma på grund av vetenskap och dess bevis?

Jävla djävuls dyrkare hela jävla högen fyfan för er, Jävla pissråttor!

Som ett par inmatade troll, Ni godkänner det TVn säger men ni pissar på fakta från ett ögon vittne?

HUR SJUKA I HUVUDET ÄR INTE NI? NI FÅR SANNINGEN FRAMFÖR ER MEN NI FORTSÄTTER SNACKA SOM OM NI SKULLE HA NÅ KÖTT PÅ BENEN!! MEDANS VI SOM HAR KÖTT PÅ BENEN OCH VET VAD VI SNACKAR OM SKULLE HA LJUGIT? SJUK JÄVLA FUCKIN FANSKAP!! FUCK ALLA ER!!

Skriv inte ens ett piss med mig i bilden, Jag ger upp! Ni är tamefan hopplösa!
Citera
2011-05-16, 15:30
Medlem
EraserP12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denstoralampan
Det är dock inget som är vetenskapligt bevisat utan endast en teori vilket gör det ganska ointressant. Sen så är det bara en liten del av hjärnan som klarar av att "leva" ett tag till, inte hela. Forskarna är dock inte säkra på detta då deras teori innehåller mängder med motsägelser t.ex.

Sen även om vetenskapen kunnat förklara detta med hjälp av biologi så hade det endast förklarat hallucinationerna och inte något om ett liv efter detta. Anledningen till att detta används som ett argument för ett liv efter detta från första början är för att du upplever saker fastän du är död. Bevisar man med hjälp av vetenskapen att detta sker pågrund av att man inte är död så säger det inget om ett liv efter detta då det innebär att man inte är död. Dock finns det folk som varit döda långt över denna tid som en liten del av hjärnan kan leva vidare som kommit tillbaks och beskrivit dessa upplevelser vilket gör det ganska intressant.

Detta är intressant eftersom, om hjärnan är kliniskt död vilket den blir efter ett tag så kan man inte lagra nya minnen. Detta innebär att om en person dör och blir kliniskt död så borde han/hon inte ha något att berätta om när denne kommit tillbaka. Alla upplever inte dessa saker vilket kan användas av vetenskapen som ett motargument dock är det inte hållbart. Alla minst inte vad dom drömt onär dom vaknar, det betyder dock inte att dom inte drömmer.
Fortfarande kan man inte återupplivas om man är hjärndöd, inte i annat syfte än organdonation. Därför är det rätt ointressant att diskutera vad alla attention whores har "upplevt" efter "döden".
Citera
2011-05-16, 15:32
Medlem
latsedres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2good2smoke
Jag har bara en annan bild av verkligheten, jag försöker heller inte dra nytta av den då det inte är något som jag självmant framkallar. Jag kan inte kontakta "spöken" genom att koncentrera mig, detta händer slumpmässigt då jag vilar eller blir otroligt stressad, jag brukar kollapsa ibland. Jag försöker heller inte överdriva min existens och säga att jag är bättre än er andra. Om jag har sagt att jag är ett medium ursäktar jag mig för det är jag verkligen inte, men jag försöker fortfarande inte blåsa folk på pengar, du får bevisa det i så fall

EDIT: Varför fixerar du dig vid att det just skulle vara spöken förresten?

Hade du varit ett medium hade du helt klart blåst folk på pengar. Nu är du troligen bara osäker och rädd. Jag önskar verkligen att jag kunde förklara för dig att det är dig själv som du pratar med. Du inbillar dig själv. Du inbillar dig det för att du antar eller förmodar att övernaturliga saker existerar. Säkert bara för att du hört många spökhistorier som barn som gjort dig skraj.
Citera
2011-05-16, 15:33
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Det är en självklarhet att det inte finns liv efter döden. Behövs inga vetenskapliga eller dumma motbevisande förklaringar för att förstå det.

Förstår mig inte på folk som lurar sig själva att vi efter död återuppstår som något annat och att spöken och skit finns, dags att inse fakta och gå med i verkligheten.
Citera
2011-05-16, 15:35
Bannlyst
Då det bevisligen sitter många hobby filosofer här och skriver så tänker jag ta tillfället i akt och fråga något jag funderat på den senaste tiden...

De senaste 2 veckorna har det flera gånger hänt att jag stött någon/några person som jag starkt tänkt på bara några minuter eller timmar tidigare innan själva mötet...
Det har hänt 4-5 gånger de senaste veckorna...
Detta utan att jag tidigere hade bestämt någon träff med de!
Det kan vara en slump, men efter så många gånger på så kort tid börjar man undra vad som händer...

Det ska även sägas att jag inte brukar stöta på dessa personer till vardags...
Kan detta ha med 'lagen om attraktion" att göra?
Eller något annat konstigt?
Jag hade inte för uppsåt att träffa de, tankarna bara kom, utan att jag egentligen ville träffa de...

Bra svar belönas med en bra låt!
Senast redigerad av pinocchiolina 2011-05-16 kl. 15:38.
Citera
2011-05-16, 15:36
Medlem
EraserP12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchiolina
Då det bevisligen sitter många hobby filosofer här och skriver så tänker jag ta tillfället i akt och fråga något jag funderat på den senaste tiden...

De senaste 2 veckorna har det flera gånger hänt att jag stött någon/några person som jag starkt tänkt på bara några minuter eller timmar tidigare innan själva mötet...
Det har hänt 4-5 gånger de senaste veckorna...
Detta utan att jag tidigere hade bestämt någon träff med de!
Det kan vara en slump, men efter så många gånger på så kort tid börjar man undra vad som händer...

Det ska även sägas att jag inte brukar stöta på dessa personer till vardags...
Kan detta ha med 'lagen om attraktion" att göra?
Eller något annat konstigt?

Bra svar belönas med en bra låt!
Om vi säger så här; är det inte rimligare att det är slumpen än att det är paranormalt?
Citera
2011-05-16, 15:38
Medlem
cocaineflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
HUR SJUKA I HUVUDET ÄR INTE NI? NI FÅR SANNINGEN FRAMFÖR ER MEN NI FORTSÄTTER SNACKA SOM OM NI SKULLE HA NÅ KÖTT PÅ BENEN!! MEDANS VI SOM HAR KÖTT PÅ BENEN OCH VET VAD VI SNACKAR OM SKULLE HA LJUGIT? SJUK JÄVLA FUCKIN FANSKAP!! FUCK ALLA ER!!

Ja det är oss det är fel på.....
Citera
2011-05-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EraserP12
Fortfarande kan man inte återupplivas om man är hjärndöd, inte i annat syfte än organdonation.

Citat:
Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men du har så otroligt fel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hjärna#...3.A4rnd.C3.B6d

http://www-hsc.usc.edu/~mbernste/ethics.braindeath.html

https://www.flashback.org/p5877544 - läs lite där också.

Man kan inte återuppleva en död hjärna. Punkt slut. Googla för mer information, pajas.

Din flummiga länkar har samma trovärdighet som den trettonåriga oskulden från Norrland.

Du vet, vissa av oss sitter inte och googlar för att kunna försöka fejka kunskap. Jag förstår att det kommer som en chock för dig, men there you have it. Som sagt, du borde skaffa dig ett minimum av medicinsk kunskap innan du börjar diskutera.

I operationerna som Dr Spetzler genomför så stannas patientens hjärta, kroppen kyls ned, hjärnan töms på blod, sen opererar han inuti hjärnan. En av konsekvenserna av dessa operationer är en total EEG-flatline, och patienten är kliniskt död under den tid operationen pågår. Om du hade läst de "flummiga länkarna" hade du kunnat få lite mer kunskap om hur detta går till, men jag antar att det är för svårt.
Citera
2011-05-16, 15:40
Bannlyst
Citat:
FÖR ATT DRA TILL MIG MER UPPMÄRKSAMHET OCH VERKLIGEN FÖRTYDLIGA ATT DOM FLESTA HAR FEL.

Förklara det, Sedan förklara hur i helvete det är tänkt att något som är av motsatta krafter som djävulen(vetenskapen) ska bevisa något som gud(religion) har skapat. Hur i helvete tänker ni?

Eller är det som jag tror?? Ni skriver så sjuka saker som att man är sjuk i huvudet hellre än att verkligen fatta poängen här. Ni vill liksom hellre ändra på fakta och sanning till osanning och skitsnack för att det inte kan stämma på grund av vetenskap och dess bevis?

Jävla djävuls dyrkare hela jävla högen fyfan för er, Jävla pissråttor!

Som ett par inmatade troll, Ni godkänner det TVn säger men ni pissar på fakta från ett ögon vittne?

Vi ska inte förklara något innan du faktiskt kan visa oss att ett fenomen faktiskt finns och t.o.m. efter det är det upp till dig att förklara det om du vill. Vi tror inte att du är något medium eftersom du inte har gett oss några skäl att tro att så är fallet. Du säger att du ser andar och kan kommunicera med dem men det är sånt som lögnare och psykiskt sjuka också säger. Inget du säger hjälper oss att avgöra om dina upplevelser är verkliga.

Likadant är det med förklaringar om gud och djävulen. Visa oss först att gud och djävulen finns och sedan kan vi börja snacka om förklaringar.
Citera
2011-05-16, 15:42
Medlem
cocaineflashbacks avatar
Citat:
Tror sig veta allt om livet och kroppen men när vi kommer och säger hur det verkligen ligger till så dumförklarar ni oss?

Bara för att klargöra, vilka är oss?
Citera
2011-05-16, 15:42
Medlem
Citat:

Hahahahahah, du är så tragiskt dum så det blir hysteriskt roligt.
Hela grejen är ju att du INTE KAN DET. Du ljuger bara, snackar skit, jiddrar. Är en allmän hycklare helt enkelt. Du snackar skit, du kan inte något. Du påstår bara saker.

Citat:

They see me trollin...

Ärligt, om du trollar så sluta. Om du är seriös så undrar jag hur inavlad du egentligen måste vara och hur nära 0 ditt IQ egentligen ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in