2011-05-16, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Folk som tror att det finns liv efter döden är bara dumma kräk som vägrar inse faktum, eller för den delen plocka upp en fysikbok.

Stephen Hawking dum? HA, skulle inte tro det.

Du är den dummaste förutom dom andra som inte faktiskt läser i tråden,

Och säger att vi är dumma kräk? Du skulle inte klara att gå i mina skor en jävla meter innan din världsbild skulle kollapsa. Bitch!
Citera
2011-05-16, 13:30
Medlem
När folk ska förklara nära döden upplevelser kan dem oftast förklara en liten del, nu drar jag det här som exempel för att förklara det jag ser och hör ibland, ljud uppenbarar sig inte som röster utan oftast som något som kan liknas vid ett knaster eller ett pulserande dån jag har dock hört annat också, jag får bilder i huvudet som ibland hugger till så jag får ont, bilderna är väldigt abstrakta och visar oftast upp symboler, olika typer av mönster, det är inte ofta jag ser ansikten, skepnader (om det jag ser ens kan liknas vid ansikten eller en person) Det är både "snälla och arga" röster jag hör, dem snälla rösterna är oftast väldigt mörka och milda att smälta. Jag förstår dock inte vad "dem" säger.

Det jag menar med det här är att det är omöjligt för mig att bevisa någonting eller ge er något konkret, det är jag väldigt ledsen för. Ni som använder psykadelia kanske förstår hur det är att förklara en tripp för någon som inte trippat, har man haft ett långt uppehåll känner man genast igen den där känslan och förståelsen när svampen etc börjar slå på. Det blir som en deja vu.

EDIT: Jag tror faktiskt inte jag hört en enda människa när jag berättat vad jag kan säga till mig att "Åh vad roligt för dig" icke sarkastiskt då. Grundar sig alla dem har påhoppen i tråden på att ni faktiskt själva skulle vilja kunna dem här sakerna eller är det för att ni ser oss alla som antingen mytomaner eller schizofrena? Det skulle vara kul att veta i alla fall.
Senast redigerad av 2good2smoke 2011-05-16 kl. 13:34. Anledning: edit
Citera
2011-05-16, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Och du vet såklart massor om häxjakten. I Europa avrättades 35000 personer för häxeri. Menar du att samtliga hade övernaturliga krafter? I de fall där barn senare erkänt att de ljugit när de pekat ut skyldiga, ljuger barnen?

Dom flesta barn ljög, Bara för att peka ut någon och vara en i mängden.

Men det fanns vi medium som faktiskt blev brända på bål!
Citera
2011-05-16, 13:32
Medlem
Jag tror främst på vetenskapen och inte alls på någon gud.
Dock ska det bli spännande att se vad som sker efter döden!
Man vet ju aldrig..
Citera
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
"1. Lär dig stava..."
sammhället
EXPLOARTERA
Utblilda

För övrigt anser jag att Stephen Hawkings slutsats gällande döden troligtvis är den mest korrekta utifrån de bevis vi har gällande universum idag. Det finns inga bevis för allt det andra ni här i tråden hävdar existerar så som auran, spöken, mediala förmågor etc. men skulle det dyka upp några sådana så skulle ni nog få se Stephen Hawking omvärdera sin syn samt publicera en artikel där han refererar till studier som bevisat diverse (för nuvarande vansinniga) påståenden. Allt i sann vetenskaplig anda eftersom han är en vetenskapsman och inte en jävla fåntratt som går på vad som helst utan minsta lilla bevis.
Citera
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Dom flesta barn ljög, Bara för att peka ut någon och vara en i mängden.

Men det fanns vi medium som faktiskt blev brända på bål!

Nämn några. Ge mig namn.
Citera
2011-05-16, 13:34
Medlem
Citat:
Till en nära eller kära, Ord som ord.. Dom får meddelandet iallfall!

Kan inte bevisa gud, Men jag kan bevisa andar.

Skriv i tråden "Den stora tråden där vi ställer frågor till ett medium"

Så ska jag sedan berätta saker som är väldigt personliga som jag omöjligt kan veta om jag får tag i anden ifråga!
Langa beviset!

Citera
2011-05-16, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shortyyy
Jag tror främst på vetenskapen och inte alls på någon gud.
Dock ska det bli spännande att se vad som sker efter döden!
Man vet ju aldrig..

Faktiskt så finns det ju dom som vet.. Du liksom snackar med en nu.
Citera
2011-05-16, 13:37
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Dom mediumen är fortfarande mjuka och varma med mera, Det funkade inte liksom! Det fattas liksom respekt för dom svaga och snälla då dom blir överkörda, Så vi greppar nian och skricker ut detta istället. För det är verkligen sorgligt att folk som du inte kan inse att du har blivit berättad detta innan din tur ner på jorden och snällhet funkar liksom inte.. Dax att ta till andra metoder.
Fast de "medium" jag talat med tidigare brukar säga att de står över det där med att försöka visa att de har rätt. Lite som buddhister ler de lite ödmjukt och käftar inte. Det brukar känneteckna andliga människor. Du kör mer Percy Nilegårdstuket, management by fear, fast mer convincing by threat...
Citera
2011-05-16, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGreger
Langa beviset!

Skriv i tråden så ska jag berätta om den släktingen du eftersöker att få prata med.

Så ska du se om du inte får nog med bevis för en ursäkt efteråt som dom flesta!
Citera
2011-05-16, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Fast de "medium" jag talat med tidigare brukar säga att de står över det där med att försöka visa att de har rätt. Lite som buddhister ler de lite ödmjukt och käftar inte. Det brukar känneteckna andliga människor. Du kör mer Percy Nilegårdstuket, management by fear, fast mer convincing by threat...

Låt mig göra det jävligt kort för dig att förstå, Jag kommer göra allt i min makt för att få folk att förstå att man inte snackar bullshit.

Tills dess har vi mycket att göra!
Citera
2011-05-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit

Grejen är att många som jag (jag är inte speciellt bra på det jag håller på med) inte tror sig sitta på några större kunskaper angående sanningen, det är nog förmodligen därför skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in