2011-05-16, 13:17
Medlem
Ohaithars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Och du vet, Jag ska inte säga det men, Karma is a bitch.. För enligt visa källor inom ande världen blir det för oss som varit snälla ett liv som blir belönade i nästa.

Och vad du sedan tycker är fan orrelevant då du inte har säkra källor, Huh!
Du får gärna länka till en av dina källor, eller är det en viss bibel du hört detta ifrån?
Sen kan du väl ha förjävla kul med dina andekompisar när du dör då, spöket laban, träsktrollet och gud.
Jag tror det är ganska bevisat att människan ständigt söker efter förklaringar med tanke på att det finns religoner och personer som du som inte verkar ha någon som helst verklighetsuppfattning, utan baserar sin världssyn helt på att det finns en gud som sitter och pissar på dem som inte tror på honom.
Men om du vill slösa bort ditt liv med att tro på övernaturliga saker utan att göra någonting för att bevisa det, have fun.
Låter som ett oerhört trevligt liv, men du kan ju iallafall sympatisera med schizofrena vänner från andevärlden.
Citera
2011-05-16, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ja det stämmer. Men själen kräver ingen energie för den består av energie som smällter in i energien du inte ser och där av kan röra sig fritt.

Hur tror du vi kan röra oss fritt genom föremål sa precis en ande till mig!
Kan du inte få anden att komma med bevis,helst i direktsänd tv på bästa sändningstid?
Citera
2011-05-16, 13:20
Medlem
snafflebits avatar
Normalt brukar så kallade mediala människor vara mjuka, varma och ödmjuka människor. Ljus och värme liksom. Men ett litet fåtal blir näst intill rabiata när man ifrågasätter. Lyzell är en och Nordlanders är tydligen i samma kaliber. Är det för att man inte tar ert ord som bevis utan kräver något riktigt som ni blir så arga?

Att ett "medium" säger att hen har kontakt med döda människor gör det inte sant per se. Då skulle inget skilja mediet från en galning som mördar folk, styrd av inre röster. Flera medier har ertappats med att fuska, ingen har hittills lyckats bevisa kommunikation med andar. Varför skulle vi tro på att det finns liv efter detta? För att ni vet att det är sant?
Citera
2011-05-16, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohaithar
Du får gärna länka till en av dina källor, eller är det en viss bibel du hört detta ifrån?
Sen kan du väl ha förjävla kul med dina andekompisar när du dör då, spöket laban, träsktrollet och gud.
Jag tror det är ganska bevisat att människan ständigt söker efter förklaringar med tanke på att det finns religoner och personer som du som inte verkar ha någon som helst verklighetsuppfattning, utan baserar sin världssyn helt på att det finns en gud som sitter och pissar på dem som inte tror på honom.
Men om du vill slösa bort ditt liv med att tro på övernaturliga saker utan att göra någonting för att bevisa det, have fun.
Låter som ett oerhört trevligt liv, men du kan ju iallafall sympatisera med schizofrena vänner från andevärlden.

Som sagt, Klarar du inte av sanningen med gud som mitt vittne, Så öppna inte ens käften med dina falska mot argument.

Stinker osäkerhet ända hit.
Citera
2011-05-16, 13:22
Medlem
latsedres avatar
Citat:
Det är en hel låda här med ammunition som behöver skjutas upp, Vafan bor du ditt kräk?

Vaddå inte tjännar något???

Sitter du och säger att en människas sista ord till någon på jorden är så lite värt?
Nej fyfan du visade dig vara ett riktigt jävla kräk!

jo visst en människas sista ord kan visst vara värt, men fan heller till en påhittad figur eller präst. Då skall det vara till nära och kära. Kan då komma med ETT bevis till varöfr Gud eller andar finns?
Citera
2011-05-16, 13:22
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiiva
Jag tänker att han är korkad
hur många ggr har man inte sett bevis på att själar går vidare?
Jag minns tidigare liv, kan veta mycket om nya människor, se deras färger i auran osv
allt går inte att förklara
den där killen vrkar dumhelt enkelt

Aldrig ?

Varför minns inte jag mina tidigare liv då? Är jag en hater?
Citera
2011-05-16, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Normalt brukar så kallade mediala människor vara mjuka, varma och ödmjuka människor. Ljus och värme liksom. Men ett litet fåtal blir näst intill rabiata när man ifrågasätter. Lyzell är en och Nordlanders är tydligen i samma kaliber. Är det för att man inte tar ert ord som bevis utan kräver något riktigt som ni blir så arga?

Att ett "medium" säger att hen har kontakt med döda människor gör det inte sant per se. Då skulle inget skilja mediet från en galning som mördar folk, styrd av inre röster. Flera medier har ertappats med att fuska, ingen har hittills lyckats bevisa kommunikation med andar. Varför skulle vi tro på att det finns liv efter detta? För att ni vet att det är sant?

Dom mediumen är fortfarande mjuka och varma med mera, Det funkade inte liksom! Det fattas liksom respekt för dom svaga och snälla då dom blir överkörda, Så vi greppar nian och skricker ut detta istället. För det är verkligen sorgligt att folk som du inte kan inse att du har blivit berättad detta innan din tur ner på jorden och snällhet funkar liksom inte.. Dax att ta till andra metoder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Kan du inte få anden att komma med bevis,helst i direktsänd tv på bästa sändningstid?

Du kommer bara se mig säga saker, För dom kan inte visa sig fysiskt!
Citera
2011-05-16, 13:24
Medlem
Ohaithars avatar
Nordlanders inlägg här ovan är ju skrattretande, antar att det är så dessa mentalt instabila människor gör när deras argument inte räcker till. Om man ens kan kalla det argument det vill säga.
Men men, det är väl dags att avsluta den här diskutionen med tanke på att går att jämföra med att diskutera med en vägg.
Citera
2011-05-16, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av latsedre
jo visst en människas sista ord kan visst vara värt, men fan heller till en påhittad figur eller präst. Då skall det vara till nära och kära. Kan då komma med ETT bevis till varöfr Gud eller andar finns?

Till en nära eller kära, Ord som ord.. Dom får meddelandet iallfall!

Kan inte bevisa gud, Men jag kan bevisa andar.

Skriv i tråden "Den stora tråden där vi ställer frågor till ett medium"

Så ska jag sedan berätta saker som är väldigt personliga som jag omöjligt kan veta om jag får tag i anden ifråga!
Citera
2011-05-16, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohaithar
Nordlanders inlägg här ovan är ju skrattretande, antar att det är så dessa mentalt instabila människor gör när deras argument inte räcker till. Om man ens kan kalla det argument det vill säga.
Men men, det är väl dags att avsluta den här diskutionen med tanke på att går att jämföra med att diskutera med en vägg.

Ja, Inte fan fattar du ett piss man försöker framföra.. Istället vänder du ryggen till som om vi skulle ljuga! Fegis
Citera
2011-05-16, 13:27
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Folk som tror att det finns liv efter döden är bara dumma kräk som vägrar inse faktum, eller för den delen plocka upp en fysikbok.

Stephen Hawking dum? HA, skulle inte tro det.
Citera
2011-05-16, 13:28
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Du vet verkligen vilka knappar man ska trycka på för att få mig att sluta ignorera dig, Som jag säger till alla andra inom dessa ämnen. Skaffa kött på bennen eller lite insynn innan du ens öppnar käften din glapp käft.

Och du vet såklart massor om häxjakten. I Europa avrättades 35000 personer för häxeri. Menar du att samtliga hade övernaturliga krafter? I de fall där barn senare erkänt att de ljugit när de pekat ut skyldiga, ljuger barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in