Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-05-16, 08:22
Medlem
Inhandlade ett Gamecube för ett tag sedan med Zelda Collectors Edition bara för att få uppleva Majoras Mask som är det enda Zelda jag inte lirat.

*Jag varnar för Spoilers nedan*

Jag har spelet igenom prologen och en bit in i clock Town, och förundras över hur svårt spelet är,så jag var tvungen att kolla en Walkthrough nästan direkt *skäms*

Det jag tycker är underligt är hur man ska kunna räkna ut själv att te.x kl 10am ska man vara vid precis plats A och göra precis rätt sak, och efter det ska man till plats B,vid exakt rätt tidpunkt, utan ledtrådar.

Tycker det tyvärr blir för luddigt och svårt och man blir tvungen att kolla i guiden hela tiden vart man ska.

Tankar och kommentarer?
Citera
2011-05-16, 08:57
Medlem
Colonials avatar
Jag minns inte att jag uppfattade det som luddigt. Jag tycker snarare att det berikar spelet då det blir mer levande. Uppdragen kan göras betydligt roligare på det sättet.

Jag vet inte hur långt du har kommit men man får en bok sen som gör allt enklare att följa. Det är ett riktigt bra spel nevertheless. Men droppa den där jävla guiden. Livsfarlig för spelkänslan.
Citera
2011-05-16, 09:19
Medlem
Fortstå mig rätt, jag vill egentligen inte använda nån guide utan köra utan, men tyvärr känner jag mig tvungen då jag omöjligt kan räkna ut själv att vid ett visst klockslag ska jag vara vid en speciell plats, utan att kolla i guiden
Citera
2011-05-16, 18:43
Medlem
Saken med Majoras Mask är att du måste vara uppmärksam som fasen. Betydligt mer uppmärksam än på andra Zeldaspel.

Personerna i spelet du pratar med säger olika saker vid olika tider olika dagar. Detta innebär att du måste prata med alla ofta för att få fram all information. Tycker du det är extremt svårt kan du ju alltid skriva upp saker karaktärerna säger, men så fort du fått boken brukar den räcka för att ha koll på saker och ting.

Men som sagt. Prata med alla karaktärer vid olika tider på dygnet om och om igen så kommer du få tag i all information du behöver utan att läsa några guider
Citera
2011-05-18, 15:48
Medlem
icedancer24s avatar
Håller med dej TS. Jag har spelat 4 zeldaspel och majoras mask är det klart svåraste av dem och det enda jag har kollat walkthrough på. Det här med tidnedräkningen tyckte jag var riktigt stressande när jag spelade.Men när man väl börjar ta sej framåt är spelet rätt kul men riktigt svårt rakt igenom som sagt.
Citera
2011-05-18, 15:53
Medlem
eclpsNs avatar
Kan inte påstå att klockslagen är speciellt svåra. Det svåraste med spelet är att få tag på ALLA masker. Har väl lirat igenom det några gånger men det är det absolut svåraste med hela spelet.
Som sagt innan så får du ju information av NPCerna i spelet, men det är det som gör det kul. Att det blir ett lite mer utmanande spel
Citera
2014-11-06, 23:22
Medlem
Elementarts avatar
En remake av Majoras Mask är på G till 3DS. http://level7.nu/pages/The_Legend_Of...l_Nintendo_3ds
Citera
2014-11-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
En remake av Majoras Mask är på G till 3DS. http://level7.nu/pages/The_Legend_Of...l_Nintendo_3ds

MM är ett av Zelda-spelen jag inte spelat än. Har ingen 3DS så hade hoppats på att HD-versionen hade kommit till Wii U istället/ också.
Citera
2014-11-09, 09:02
Bannlyst
Jag har aldrig klarat detta spelet.
Citera
2014-11-09, 09:17
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har aldrig klarat detta spelet.

Klarade spelet när det släpptes med alla masker och då var jag 9 år. Förstår inte hur för jag provade igen vid 20 års ålder och då tog det stopp rätt brutalt i början. Man blir nog dummare med åren....
Citera
2014-11-09, 21:12
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Klarade spelet när det släpptes med alla masker och då var jag 9 år.

Och jag var 28 när spelet släpptes och köpte det på premiärdagen, ändå har jag inte klarat spelet ännu Minns inte varför jag la av heller för det är ju ett riktigt bra spel. Har för mig det kom andra bra spel och sen las den i "vänta" högen. Dock givet att köpa 3DS-versionen nu när den kommer så får man väl äntligen klara ut spelet. Det börjar bli på tiden så att säga
Citera
2014-11-11, 15:19
Medlem
Plunkies avatar
Jag kommer nog plocka upp det på 3DS.
Kommer ihåg att jag tyckte mer om Majoras Mask en Ocarina of Time
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto