• 1
  • 2
2011-05-16, 08:22
Medlem
Inhandlade ett Gamecube fr ett tag sedan med Zelda Collectors Edition bara fr att f uppleva Majoras Mask som r det enda Zelda jag inte lirat.

*Jag varnar fr Spoilers nedan*

Jag har spelet igenom prologen och en bit in i clock Town, och frundras ver hur svrt spelet r,s jag var tvungen att kolla en Walkthrough nstan direkt *skms*

Det jag tycker r underligt r hur man ska kunna rkna ut sjlv att te.x kl 10am ska man vara vid precis plats A och gra precis rtt sak, och efter det ska man till plats B,vid exakt rtt tidpunkt, utan ledtrdar.

Tycker det tyvrr blir fr luddigt och svrt och man blir tvungen att kolla i guiden hela tiden vart man ska.

Tankar och kommentarer?
Citera
2011-05-16, 08:57
Medlem
Colonials avatar
Jag minns inte att jag uppfattade det som luddigt. Jag tycker snarare att det berikar spelet d det blir mer levande. Uppdragen kan gras betydligt roligare p det sttet.

Jag vet inte hur lngt du har kommit men man fr en bok sen som gr allt enklare att flja. Det r ett riktigt bra spel nevertheless. Men droppa den dr jvla guiden. Livsfarlig fr spelknslan.
Citera
2011-05-16, 09:19
Medlem
Fortst mig rtt, jag vill egentligen inte anvnda nn guide utan kra utan, men tyvrr knner jag mig tvungen d jag omjligt kan rkna ut sjlv att vid ett visst klockslag ska jag vara vid en speciell plats, utan att kolla i guiden
Citera
2011-05-16, 18:43
Medlem
Saken med Majoras Mask r att du mste vara uppmrksam som fasen. Betydligt mer uppmrksam n p andra Zeldaspel.

Personerna i spelet du pratar med sger olika saker vid olika tider olika dagar. Detta innebr att du mste prata med alla ofta fr att f fram all information. Tycker du det r extremt svrt kan du ju alltid skriva upp saker karaktrerna sger, men s fort du ftt boken brukar den rcka fr att ha koll p saker och ting.

Men som sagt. Prata med alla karaktrer vid olika tider p dygnet om och om igen s kommer du f tag i all information du behver utan att lsa ngra guider
Citera
2011-05-18, 15:48
Medlem
icedancer24s avatar
Hller med dej TS. Jag har spelat 4 zeldaspel och majoras mask r det klart svraste av dem och det enda jag har kollat walkthrough p. Det hr med tidnedrkningen tyckte jag var riktigt stressande nr jag spelade.Men nr man vl brjar ta sej framt r spelet rtt kul men riktigt svrt rakt igenom som sagt.
Citera
2011-05-18, 15:53
Medlem
eclpsNs avatar
Kan inte pst att klockslagen r speciellt svra. Det svraste med spelet r att f tag p ALLA masker. Har vl lirat igenom det ngra gnger men det r det absolut svraste med hela spelet.
Som sagt innan s fr du ju information av NPCerna i spelet, men det r det som gr det kul. Att det blir ett lite mer utmanande spel
Citera
2014-11-06, 23:22
Medlem
Elementarts avatar
En remake av Majoras Mask r p G till 3DS. http://level7.nu/pages/The_Legend_Of...l_Nintendo_3ds
Citera
2014-11-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
En remake av Majoras Mask r p G till 3DS. http://level7.nu/pages/The_Legend_Of...l_Nintendo_3ds

MM r ett av Zelda-spelen jag inte spelat n. Har ingen 3DS s hade hoppats p att HD-versionen hade kommit till Wii U istllet/ ocks.
Citera
2014-11-09, 09:02
Bannlyst
Jag har aldrig klarat detta spelet.
Citera
2014-11-09, 09:17
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har aldrig klarat detta spelet.

Klarade spelet nr det slpptes med alla masker och d var jag 9 r. Frstr inte hur fr jag provade igen vid 20 rs lder och d tog det stopp rtt brutalt i brjan. Man blir nog dummare med ren....
Citera
2014-11-09, 21:12
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Klarade spelet nr det slpptes med alla masker och d var jag 9 r.

Och jag var 28 nr spelet slpptes och kpte det p premirdagen, nd har jag inte klarat spelet nnu Minns inte varfr jag la av heller fr det r ju ett riktigt bra spel. Har fr mig det kom andra bra spel och sen las den i "vnta" hgen. Dock givet att kpa 3DS-versionen nu nr den kommer s fr man vl ntligen klara ut spelet. Det brjar bli p tiden s att sga
Citera
2014-11-11, 15:19
Medlem
Plunkies avatar
Jag kommer nog plocka upp det p 3DS.
Kommer ihg att jag tyckte mer om Majoras Mask en Ocarina of Time
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto