2003-08-07, 20:06
Citat:
Därför du är intresserad av psykedeliska droger och sånt?
Jag är väl inte så intresserad av psykedeliska droger; har testat spikklubba och råopium som jag odlat själv. Helst ville jag ha amfetamin, fast det är ju inte för att det är psykedeliskt utan för koncentrationen. :roll:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Citat:
Du kan aldrig avgöra om livet har någon mening genom att hänvisa till andra...
När jag var fem år förstod jag att jag skulle dö. Ingen hade talat om det för mig. Jag grät mig till sömns. Nästa dag hade jag glömt det, men det har alltid funnits i mitt "undermedvetna" sedan dess. Vid ~25 års ålder stod det helt klart att livet var meningslöst. Jag hade läst Schopenhauer och Buddha i tonåren, men det bröt inte igenom förrän vid denna ålder. Jag kände att Schopenhauer hade rätt, jag blev inte "övertalad". Hänvisade till dessa tre endast för att de kanske kan hjälpa andra att inse detta och ändå förlika sig med att det är så. Vad skulle livet ha för mening? Vi föds för att brytas ner och de flesta av oss far djävligt illa under tiden. Livet är bara en meningslös rundgång, ett jagande efter ett tillstånd som inte finns: ett fullständig tillfredsställt tillstånd i vila. Detta är ouppnåeligt. Jag vet att jag bara lever för att uppleva några illusioner till. Jag avskyr optimister. I bästa fall tycker jag synd om er. :idea:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Livet har ingen mening. Läs Schopenhauer, Buddha och Predikaren i Bibeln. 

Du kan aldrig avgöra om livet har någon mening genom att hänvisa till andra...
Därför du är intresserad av psykedeliska droger och sånt?